Barion Pixel Skip to content

Ne félj másoktól tanácsot kérni a vállakozásodhoz!

Önzetlenül segítik egymást, használják és ajánlják csoporttársuk szolgáltatásait, mentor programmal gyorsítják a fejlődést. A Mompreneurs közösség tagjai nem csupán kreatív nők, vállalkozó anyukák is egyben. A több, mint 7000 tagot számláló Mompreneurs közösség nemrég elnyerte a Budapest Bridge Vállalkozói Közösségi Díját. A csoport alapítójával, a Svájcban élő Dellemann Erikával beszélgettünk.

Honnan jött az ötlet, hogy létrehozd ezt a csoportot?

Szerettem volna magam köré olyan „kávézós” partnereket szerezni, akikkel nemcsak a gyerek-munka- magánélet dolgokról tudok beszélni, hanem a sok (sokszor felhalmozódott) business ötletről is, amelyekről csak azokkal érdemes beszélni, akik nyitott fülekkel hallgatnak.

Tudod, input nélkül ez olyan, mintha magaddal beszélgetnél és egy idő után nem tudod, hogy zavarod-e vele a beszélgetőpartnered. Úgy vélem, ezt a részt sikeresen teljesítettem, mert nagyon sok ilyen, az elképzeléseimnek megfelelő ismeretségem született az elmúlt két évben, mind a szűk környezetemben, mind Magyarországon.

Mielőtt megálmodtad a Mompreneurs-t, mivel foglalkoztál? 

A külföldi Momp közösség jött létre először, hiszen én is Svájcban élek. Ez valójában magától alakult ki. Nekem „csak” igényem volt megismerni új embereket egymással. A magyar csoportot már más igény szülte, nem az enyém, hanem a tagoké. Egyre többen szerettek volna csatlakozni a külföldi közösséghez, a kettőt viszont nem akartam összevonni, mert akkor értékét is veszítette volna. A közösség nekem egy önmegvalósítási folyamat egyik eszköze, előtte is és utána is nagyon sok más dologgal foglalkozom(tam).

Ahogy így belegondolok, nem is tudnék hosszútávon lelkesedéssel csak egy dologra koncentrálni, annál jóval összetettebb személyiség vagyok. Dolgozom részmunkaidőben, amelyet nagyon szeretek csinálni és a csapat is kiváló. Mellette egyéni vállalkozó vagyok, és azon igényeim pótolom ezzel, amelyeket az irodai munkámban nem kapok meg. Az életfilozófiám és a dolgokhoz való hozzáállásom sem (vagy csak nagyon ritkán) fekete vagy fehér.

A vállalkozói lét is számomra ilyen: nem kell, hogy csak ez vagy csak az legyek. Ehhez szükség van egy bizonyos fajta önismeretre és önbizalomra, ami segít ahhoz, hogy elhiggyem, igen, ez így is jó, és nem csak úgy, ahogy az nagy általánosságban „elfogadott”.

Hihetetlenül pörög a csoport és mindig előrukkolsz valami újdonsággal: podcast csatorna, mentorprogram, offline találkozók. Mennyi idődet teszi most ki a csoport működtetése? 

Átlagban napi két órát foglalkozok a csoporttal, hétvégén azonban igyekszem nagyon keveset online lenni és csak a családra koncentrálni. Ha van valami nagyobb projekt, mint pl. a mentorprogram – természetesen kell este vagy hétvégén is plusz időt szakítanom a csoportra. De igyekszem minél jobban redukálni ezt az időt és dolgozom rajta, hogy ne okozzon függősséget.

Te magad miként tekintesz erre a Mompreneurs közösségre?

Egyfajta vállalkozásként tekintek, mivel komolyan veszem azt. Viszont úgy állok hozzá, mint egy jövedelmet nem generáló vállalkozás. Nagyon sokat fejlődök, tanulok ugyanis én is a csoporttól, bővítem a kapcsolataim és megismerem olyan oldalaimat, amelyeket egyébként nem lenne lehetőségem használni.

Nem szeretnék a csoportra úgy tekinteni, mint egy profitorientált vállalkozási formára, és ebbe az irányba nem is fogok elmenni. Ennek több oka is van, az egyik az, hogy úgy gondolom, ez adja meg azt a bizonyos pluszt, amivel ez a közösség más lesz, mint a többi.

Szerinted mi a fő erőssége ennek a csoportnak és melyek a távlati terveid vele?

– A vízióm az, hogy visszaadjam a tagoknak azt az életérzést, azt a reményt, hogy segíteni jó és meg is éri. Szeretnék minél több hasonló gondolkodású kezdeményezéssel, alapítvánnyal vagy akár céggel együtt dolgozni, akikkel hangosabban tudunk tapsolni látva egymás sikereit.

Hogyan lehet mindezt külföldről, Svájcból irányítani? Mennyiben van szükség a Te személyes magyarországi jelenlétedre?

– Én maximum kétszer vagyok egy évben Magyarországon. Ebből érezhető a válasz is: nincs szükség a jelenlétemre. A regionális találkozókhoz és néhány eseményhez szükség lenne, de azt a Mompreneur nagykövetekkel vagy nagyon közel álló tagokkal próbálom megoldani.

A csoport indulásakor és talán mondhatom az első évben nagy előnyeit éreztem annak, hogy fizikailag nem vagyok elérhető. Sokkal hatásosabban és öntudatosabban tudtam lépkedni az utamon anélkül, hogy a nyomásra valamilyen irányba elkanyarodtam volna. 

Több ezer vállalkozót vagy vállalkozni vágyó nőt fog össze a csoport. Ahány vállalkozás, annyi szintű a siker. Ha Neked kéne megfogalmaznod, Te mikor tekintesz egy vállalkozást sikeresnek?

– Egy vállalkozás számomra akkor sikeres, ha a számok mellett a tulajdonosnak megadja azt az érzést, hogy ma is érdemes volt felkelni. Egy sikeres vállalkozás nemcsak az anyagiakra szabad, hogy koncentráljon. Az életérzés, a vízió, a löket, az energiaforrás ugyanennyire fontos.

Mompreneursösen megfogalmazva: ha ugyanolyan büszke vagy a vállalkozásodra, mint a gyermekedre, akkor elérted a sikeres vállalkozás szintjét.

Szerinted mi a legnagyobb kihívás abban, ha valaki édesanyaként vállalkozik?

– Egyértelműen az time-management. A helyes időbeosztással a legtöbb vállalkozó küszködik, függetlenül attól, hogy nő vagy férfi. A nőknél, anyáknál ezt még inkább megnehezíti, hogy a gyereknevelésben nem szeretnék a gyerekektől elvenni az időt. Így azzal próbálnak gazdálkodni, ami van, és ez nem túl sok (vagy ilyenkor jön a sok átdolgozott éjszaka, amely hosszú távon szerintem nem a legjobb megoldás).

Mit üzensz azoknak a nőknek, akik szintén szeretnének vállalkozni, de még nem mertek belevágni?

Úgy látom, hogy sokan nem mernek beszélni az ötletükről, a vállalkozási terveikről vagy vágyaikról. Ennek nagyon sok oka lehet, de én egyet emelnék ki: a magabiztosság.

Kezdetben kevesen mernek kérdezni, mert nem állt még össze a fejükben a vállalkozás. Mégis nagyon fontos, hogy amíg kitapossuk az utunkat, beszéljünk róla, kérjünk tanácsot, informálódjunk, nézegessük a piacot, ahová be szeretnénk lépni. Minél többször beszélünk ugyanis a víziónkról, annál tisztább képet kapunk róla.

Fotók:

https://www.joucaportraits.com/

https://www.photom.hu/

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely