Helyettünk is beszélnek a színek

A business világában óvatosan kell bánni az öltözködéssel. Vannak bizonyos alapszabályok, melyeket tilos áthágni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szürkeség börtönében kell ragadnunk. Lacfi Ági, üzleti-stílus tanácsadó megsúgja, mit üzennek a színek. 

A színek az üzleti életben is éppolyan fontosak, mint amilyen szépek. Olyan üzenetet hordoznak, amit, akár tudatosan, akár tudattalanul, de biztosan megértünk, tudjuk meg Lacfi Ági üzleti-stílus tanácsadótól, aki egyébként is arra buzdít, bátran viseljünk színeket, legyen szó a hétköznapokról, vagy az üzleti életről.

Nem tilos a piros

Ha valaki fel szeretné hívni magára a figyelmet, ha erőt, dominanciát akar sugározni, érdemes pirosat csempésznie az öltözetébe. Lacfi Ági, üzleti-stílus tanácsadó azért hozzáteszi, ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy tetőtől-talpig tűzpirosban kell megjelennünk egy tárgyaláson.

Ha valaki alapvetően visszafogott személyiség, akkor hiába visel teljesen piros ruhát, feszengeni fog benne, mert nem bírja majd feldolgozni a felé irányuló figyelmet.

Mindenképp úgy válasszunk, hogy az összhangban legyen az egyéniségünkkel! Ha kényelmetlenül éreznénk magunkat a figyelem középpontjában, akkor bőven elég lehet az is, ha a kiegészítőink pirosak.

– A piros szín a nyak körül viselve erősíti a torokcsakrát, támogatja a beszédközpontot.  Éppen ezért érdemes olyan kendőt, sálat választani például, ami, ha nem is teljes egészében, de mintájában (csíkos, pöttyös) legalább piros – javasolja, és kiemeli, nem narancsról és nem is bordóról van szó, hanem klasszikus pirosról. 

Az, hogy mit engedhetünk meg magunknak, természetesen függ a szakterülettől is, ahol dolgozunk. – Egy kreatív szakma rendezvényén az is nagyon jól sülhet el, ha talpig pirosban áll ki egy előadó, egy konzervatívabb eseményen azonban nem feltétlenül kifizetődő egy ilyen választás – mutat rá a szakértő.

Harmóniát sugall a zöld

A zöld a harmónia, a nyugalom, a természet színe, tudjuk meg. – Nagyon jó választás egy mediátornak, vagy bárkinek bármilyen olyan helyzetben, amikor harmóniát kell teremteni, lecsendesíteni, lenyugtatni kell a szembenálló feleket – osztja meg Lacfi Ági.

Kiemeli, a színek, amiket tudatosan választunk, ránk is hatnak. Így bármelyikről is legyen szó, mindig érdemes szem előtt tartani, hogy mit bír el a személyiségünk.

Fekete helyett sötétkéket

A sötétkék az egyik hivatalos üzleti szín, ráadásul olyan semleges szín, amely nagyon jól kombinálható más színekkel. Alapvetően komoly, megbízható üzletasszony képét sugallja.

Ezzel ellentétben a fekete a gyász, az elkülönülés színe, ami teljes félrenyúlás a mi üzleti kultúránkban, tudjuk meg Lacfi Ágitól.

Felhívja rá a figyelmet, hogy Japánban viszont épp fordítva van: a fekete az üzleti élet színe, és az számít sértésnek, ha nem ehhez igazodunk.

Stabilitást sugall a szürke

– Méltatlanul lenézett szín a szürke, pedig az üzenete nem rossz, tapasztalatra, stabilitásra, megbízhatóságra utal, ráadásul a másik hivatalos üzleti szín – mondja a szakértő, és azzal folytatja, hogy bár nem domináns szín és az is egyértelmű, hogy a viselője nem szeretné magát előtérbe helyezni, ettől még nagyon hasznos lehet egyes helyzetekben.

– Maga a szürke szín nem szürkít el, csak tudni kell viselni a hozzá passzoló többi színt – magyarázza Lacfi Ági.

– Ha visszavonultan ugyan, de jelen szeretne lenni valaki, akkor a szürkét érdemes lehet még sötétkékkel, vagy utóbbit bordóval kombinálni – avat be a szakértő, és elmondja, ezek a párosítások felhívják a figyelmet viselőjükre, de a színek óvatos nyelvén egyben jelzik azt is, hogy nem ő szeretne irányítani. Ugyanezt a hatást érik el a szürkével viselt pasztellszínek, az erősebb színválasztások azonban már inkább dominanciát sugallnak.

Empátiát vált ki a lila

Olyan helyzetekben, amikor együttérzésre sarkallni, összehangolni kell a tárgyaló feleket, érdemes lilát is viselni az öltözéken, ez a szín ugyanis harmóniát, megértést, békét, és nyugalmat áraszt. – A lila alapvetően a lelki emelkedettség, az empátia színe, ami – az üzletkötők, területi képviselők tapasztalatai alapján – különösen a nőkre hat erősen – súgja meg Lacfi Ági, és hozzáteszi nem véletlen, hogy a politikusok is előszeretettel használják (nyakkendőjükön vagy sáljukon) olyan helyzetekben, amikor empátiát szeretnének sugározni.

 

Fotók: rawpixel.com

 

Vélemény, hozzászólás?