Megjöttek a mini startupperek – Tengerimalac is ihlethet applikációt

A barátok hiánya és az elmagányosodás, ez a két veszély fenyegeti hosszú távon leginkább a gyerekeket. Éppen ezért kérte arra őket az Edisonplatform csapata, hogy saját ötleteikkel segítsenek az otthon egyedül játszó és tanuló kisebb gyerekeknek, akiknek magányosak a délutánjaik és akár a hétvégéik is. Szívmelengető megoldások születtek.

Mi történhet, ha az egész világot foglalkoztató kihívások megoldásához a gyerekek is csatlakoznak a gondolataikkal? Fantasztikus ötletek születnek gyerekektől gyerekeknek. Az elmúlt időszak nehézségei nem múlnak el nyomtalanul, és a gyerekeket is érintik. Az Edisonplatform Gemiusszal végzett kutatásának eredménye megmutatta, hogy a legnagyobb veszély, ami a gyerekek életét hosszú távon is befolyásolhatja, az a barátok hiánya és az elmagányosodás.

Éppen ezért az EdisonKids – a Bridge Budapest által életre hívott Edisonplatform újabb kezdeményezése – első kihívásában arra kérték a gyerekeket, arra keressenek kreatív és megvalósítható ötleteket, hogyan tudnának segíteni az otthon egyedül játszó és tanuló kisebb gyerekeknek, akiknek magányosak a délutánjaik és akár a hétvégéik is.

Összesen 10 csapat, 31 10–16 év közötti gyerek vágott neki a kihívásnak az ország minden tájáról és mutatta meg, hogy játszva megoldja ezt a problémát is remek ötletei segítségével. – Arra gondoltunk, hogy a gyerekek sokkal jobban tudják, mi járhat társaik fejében, hogyan érezhetik magukat, éppen ezért jó ötleteik lesznek a probléma megoldására. Így nemcsak bevonjuk őket, hanem partnerként tekintünk rájuk. Mi nem csupán mini startuppereket akartunk fejleszteni, hanem arra ösztönözni a gyerekeket, hogy kezdeményezzenek, együttműködjenek és foglalkozzanak a világ dolgaival, érzékenyen forduljanak mások felé – mondta el Veres Rita, az Edisonplatform stratégiai vezetője.

Az EdisonKids lehetőséget adott arra, hogy több generáció, különböző szakmai tudással és háttérrel rendelkező ember fogjon össze, és mindenkit foglalkoztató problémákra közösen együttműködve adjon válaszokat. Együtt dolgoztak és ötleteltek. Gyerekek, egyetemisták és fiatal felnőttek, szakmai partnerek és céges döntéshozók 4 alkalommal találkoztak az online térben, hogy átbeszéljék, továbbfejlesszék az ötleteket. 

Az EdisonKids kihívás 10 csapata:

Barát Bazár, BoomBox, Board Clash Team, EdisonGirls, FitKid, Gáti gyerekek, Názer Sisters, Sounders, Szolón Heckerei, Taon.

 

 

Az ötödik és egyben utolsó alkalommal a szakmai zsűri előtt mutatták be a kész koncepciójukat. A csapatok többségében digitális megoldásokkal pályáztak a kihívásra, ebből is jól látszik, hogy a technológia ennek a generációnak hozzátartozik a mindennapjaihoz, az interneten történő kapcsolattartás a barátaikkal, a gamifikált applikációk teljesen természetesek a számukra. Voltak azonban olyan csapatok is, akik fizikai termékkel és szabadtéren megvalósítható ötlettel neveztek.

– Számunkra is hihetetlen, hogy ezek a gyerekek milyen kreatívak, lelkesek és érettek. Volt olyan csapat, akik már az első alkalomra egy egész stratégiát vázoltak fel és az ügyfélélményt definiálták, olyan módszertannal, amit cégek is alkalmaznak – kezdte Gazsi Zoltán, az Eisberg ügyvezetője, aki céges mentorként támogatott egy csapatot.

– Mások lefejlesztették az applikációjuk vagy termékük prototípusát, sőt, olyanok is akadtak, akik még a gyereknapot is lelkes gyakorlással töltötték a mentorukkal – 12 évesen autóból kapcsolódtak be egy skype-hívásba, hogy gyakoroljanak a prezentációra. Megdöbbentő volt számomra, hogy milyen profin adták elő az ötletüket – mondta.

Minden résztvevő csapat részesült nyereményben, de a zsűri végül a tervezett egy helyett öt csapatot emelt ki. Minden ötlet egy külön világ volt, amiben megmutatkozott a gyerekek hobbija, szenvedélye, érdeklődési köre. A Boombox csapata egyszerre kalauzolja a főzés és a fizikai kísérletek világába a gyerekeket, mint például a „krumplielem” készítése. A Sounders csapata egy telefonról vezérelhető, otthon megépíthető és programozható bluetooth-os hangszórót álmodott meg és készítette el működő prototípusát egy hétköznapi fémdobozból. A Fitkid játékos avatárokkal sportra, mozgásra ösztönöz, egészséges szokásokat alakít ki, miközben tanít is kedvenc karakterünkről. A Barát bazár pedig kedves kihívásokon át segítené a gyerekeket, hogy új barátokra találjanak. A Názer Sisters a gyerekeket idősekkel hobbi szerint összekötő applikációja pedig azért nyerte el a Dell Magyarország által felajánlott fődíjat, mert a legjobban válaszolta meg az EdisonKids kihívást, és fontos társadalmi problémára hozott megoldási javaslatot.

– Az első pillanattól az volt a tervünk, hogy a legnagyobb potenciált magában hordozó ötletet megvalósítjuk, de arról nem is álmodtunk, hogy végül a fődíj mellett 2 másik ötlet is támogatóra talál: a Boombox főzéssel kapcsolatos ötletét az Eisberg karolja fel, míg a Sounderst az Arm és a Makerspace kíséri tovább. Most ezen fogunk dolgozni. Ősszel pedig jelentkezünk egy újabb izgalmas felhívással, hogy még több gyerekkel, Magyarország legfiatalabb feltalálóival dolgozzunk együtt a világ kérdéseinek megoldásán – mondta Barta Nikolett, a projekt vezetője.

A Bridge Budapest által életre hívott Edisonplatform újabb kezdeményezése az EdisonKids. Az Egyesület célja továbbra is az, hogy fejlessze az üzleti kultúrát Magyarországon úgy, hogy összeköti és láthatóvá teszi az érték alapon és hosszú távon gondolkodó üzleti szereplőket: az üzleti szegmenst, a civileket és a fejlődni vágyó magánembereket, fiatalokat, gyerekeket.  Azért dolgoznak, hogy lehessen büszke üzleti szereplőnek lenni ebben az országban. Teljesítménnyel és tudással elért sikerekre.

Vélemény, hozzászólás?