Barion Pixel Skip to content

Szatmáry Dóri megtanulta, hogyan lehet a jó ötletből a jövőben nemzetközi márka

Biciklikosarakra való egyedi, esővédős huzatokat varr, a kutyus, cicus, gekkó elküldött képét pedig takaróra, pólóra, párnára, vászonképre vagy akár mobiltelefontokra varázsolja Szatmáry Dóri – és minél jobban pörög a biznisz, annál több adományt kapnak a nagyatádi állatvédők. A Doripopp márka alapítója részt vett a vállalkozó nőket segítő Dobbantó Programban. Megtanulta, a vállalkozói lét sokszor magányos műfaj, és nem szabad kétségbeesni mások gyorsasága, ügyessége láttán: tessék tovább dolgozni, saját tempóban.

Tizenhat éves kora óta vágyott arra Szatmáry Dóri, hogy vállalkozó legyen. Dizájnüzletekben lehetett kapni az ékszereit, amelyeket különleges anyagokból – például gumicukorból – készített. Miközben az ötleteivel kísérletezett, marketinget tanult. Dolgozott gyorsétteremben, volt telefonos kérdező, Londonban gyermekfelügyelő és pékségi ügyvezető-asszisztens. Marketingesként az egyetem ideje alatt gyakornokoskodott, és végül márkamenedzseri pozíció után személyi asszisztense, jobbkeze lett egy nemzetközi divatügynökség tulajdonosának.

Nagyot álmodni csak főállásban szabad

Az Óbudán élő lány közben szabadidejében építette saját vállalkozását.

– Egy ponton már látszott, hogy a terveimet akkor tudom rendesen megvalósítani, ha nem mellékállásban foglalkozom velük – indokolja Dóri, miért lépett ki munkahelyéről tavaly augusztusban.

Művészléleknek tartja magát, de azért két lábbal a földön áll. Most már a vállalkozásából él.

A Doripopp az első márka, amelyen tudatosan dolgozott az ötlettől az értékesítésig. Mivel, ha lehet, mindenhová kerékpárral jár, ez az életforma fontos számára, a bringáját saját egyéniségéhez alakította. Úgy gondolta, biztosan mások is szívesen tennék egyedivé a biciklijüket.

Művészlélek is lehet sikeres vállalkozó

Dóri cserélhető, dizájnos biciklikosár-huzatokat varr. Először erős pamutvásznat használt, majd külföldről szerzett szép vízálló anyagokat, most már közel százféléből dolgozik. Amit készít, az sokféle kosárra illeszkedik, sötétben visszaveri a fényt, esőben pedig megvédi a kosár tartalmát. A Doripopp-huzatokat internetes webshopjában, négy viszonteladó révén, illetve dizájnvásárokon árulja. Nemzetközi márkává szeretné fejleszteni.

Szatmáry Dóri a Budapest Bank Dobbantó Programjának segítségével indult.

Ez olyan terv, amelyben a Budapest Bank által tíz éve, vállalkozó nők számára elindított Dobbantó Program is látott fantáziát. A pénzintézet a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési alapítvánnyal együtt segíti a program résztvevőit. Eddig több mint kétezer nő számára szerveztek tréningeket, előadásokat, fejlesztették képességeiket.

A kezdeményezés célja, hogy a nők a gazdasági életben ugyanolyan súllyal vegyenek részt, amilyen fontos a társadalmi jelenlétük, ma ugyanis a magyarországi vállalkozásoknak mindössze harmadát irányítják nők. Nincsenek sokan, akik, mint Dóri, nulláról építkezve, tudatosan választják ezt az utat.

Új képzésekkel vár a 10 éves Dobbantó Program

A nők gazdasági szerepvállalása a mai napig elmarad a társadalomban betöltött szerepüktől, a Budapest Bank és szakmai együttműködő partnere, a vállalkozásfejlesztés elismert hazai szakértője, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány ezen szeretne változtatni. Immár tíz éve segítik a vállalkozónőket pénzügyi tudásuk bővítését célzó képzésekkel.

A korábbi nagy sikerre való tekintettel idén is elindulnak a már jól ismert képzések, de a kerek évforduló alkalmából újdonságokkal is bővül a Dobbantó Program palettája.

A program fő elemére, a február 24-én induló Dobbantó tréningre a SEED Alapítvány honlapján keresztül ide kattintva február 16-ig lehet jelentkezni. Emellett megszervezik a Business Model Canvas workshopot is, amely során mindenki személyre szabott gyakorlati tanácsokat kaphat vállalkozása üzleti tervezéséhez. A március 3-i képzésre  itt lehet jelentkezni február 23-ig.

A szervezők mostantól Mentorprogrammal és új Digitális kompetenciafejlesztő képzéssel is várják a résztvevőket. Előbbi során a mentorok a vállalkozók bankválasztási lehetőségeivel, hitelképesség vizsgálatával vagy a számukra elérhető hitelkonstrukciókkal kapcsolatos kérdésekre adják meg a választ. Utóbbi, 4 napos, április 22-én induló képzésen a digitális jelenlét fejleszthető.

A következő hónapok utolsó keddjén pedig idén is ingyenes és nyilvános klubesemények várják az érdeklődőket, amelyeken a leendő és gyakorló vállalkozónők inspiráló szakmai előadásokat hallgathatnak és kapcsolatokat építhetnek. Az első, februári klub részletei itt olvashatók.

Jó, ha van rá kereslet, de ez nem elég

– Már korábban láttam ezt a programot, évekkel ezelőtt jelentkeztem is rá. Talán jellemző, hogy most hirtelen már nem is tudom, melyik ötletemmel, mert sok volt. Akkor nem válogattak be, de nyilván így kellett történnie. A Doripoppot viszont életképesnek találták – mondja Dóri. – 2019 őszén csatlakoztam a tréninghez. Hallottam ott olyat, amit már korábban tanultam, de jó volt újból hallani és rendszerben látni ezeket az ismereteket. Előadóink zömmel vállalkozók voltak, akik nem könyvből tanítottak, hanem a módszertanon túl saját életükből vett történeteken mutatták be, hogyan jutottak egyről a kettőre. Azért is hasznos ez a program, mert a vállalkozás magányos műfaj: aki egyik pillanatról a másikra elhagyja az alkalmazotti létet, munkatársak nélkül marad, hajlamos elveszni az új munka mindennapi részleteiben, a döntési helyzetekben. Itt viszont olyan emberekkel kerültem egy csapatba, akik előtt az enyémhez hasonló feladatok állnak. Ez a helyzet összehozott minket. Amellett, hogy a tréningen részt vevő húsz ember továbbra is tud egymásról, szorosabb kapcsolatok is létrejöttek.

Dóri számára meghatározó tapasztalat volt, hogy nem elég kreatívnak lenni, kitalálni valami jópofa dolgot, ami eladható, és van is rá kereslet. Ez csak az alap.

Nem működhet egy vállalkozás jó felépítmény nélkül, amihez hosszú távra szóló tervezés is szükséges. – Le kell ülni január elején, és akár két hetet is eltölteni azzal, hogy megtervezzük az új évet, a kereteket, amelyek megakadályozzák, hogy szétfolyjanak a napok, hetek. Ez is megtanulható, és nekem is van még hová fejlődnöm – mondja Dóri.

Kiderült számára, hogy a kerékpárra szánt kiegészítők iránt elsősorban a kerékpáros szezonban van kereslet, tehát a Doripopp szezonális termék. Egy lábon pedig nem állhat a vállalkozás. Textiltervező tanfolyamon járva egy chilei dizájnertől megtanulta, hogyan lehet Photoshop programmal úgynevezett terülő mintákat alkotni különböző anyagokra, fotóval vagy rajzzal. Ő a tanfolyamon saját kutyájának, Fáncsinak a képét használta. Innen jött a még inkább személyre szabott termék ötlete: bárkinek elkészít az elküldött fotó alapján a saját kutyus, cica képével díszített hátizsákot, párnát, takarót, pólót, vászonképet, mobiltokot vagy más használati tárgyat.

Leintette a biciklist

Ez lett a Doripopp PETS márka, amely a jelek szerint szintén beválik. Jótékonysági kezdeményezés is kötődik hozzá: minden termék árából 500 forintot a Nagyatádi Állatvédő Egyesület kap, ettől a szervezettől fogadta ugyanis örökbe Dóri a kutyusát. Két hónappal az ötlet megvalósítása után már 280 kilónyi állateledel ára gyűlt össze az 500 forintos adományok révén.

Adományra is jut a bevételből.

Közösségi oldalán Dóri nap mint nap bemutatja a már elkészült és otthon használatba vett állatportrés tárgyakat. Szoros kapcsolat alakul ki így a vevőkkel, ami egyáltalán nem jellemző a webshopos vásárlás természetére.

Fontos számára a visszajelzés, ami nyilván eljut hozzá a neten. A személyes találkozás mégis más. Amikor végre először egy kerékpározó lány biciklijének kosarán is meglátta a munkáját, leintette, megállította, és kérte, hadd készítsen egy képet.

– Bármilyen hirdetéseket írhatok, reklámozhatok, de ha valakinek tetszett, amit készítettem neki, és hozzájárul, hogy a fotót felhasználjam, annál nem kell jobb reklám – mondja Dóri.

– Ajándéktárgy-eladásból sokan élnek. Tudatosan készülni kell Valentin-nap, vagy más nevezetes alkalmak előtt, hogy ötletet adjak azoknak, akik nem tudják, hogyan lephetnék meg a szeretteiket. Egy új márka esetében igenis szükség van az elején fizetett hirdetésekre, hogy minél több emberhez eljusson a cég híre. Én ebben még bátortalan vagyok, tanulom az online reklámban rejlő lehetőségeket, de ebben is a saját tempómban haladok.

Dóri ugyanezt tanácsolja a kezdőknek: öt évig dolgozott az első márkán, amelyből most él, rászánta az időt és a figyelmet, türelmesen. Vannak olyan emberek, akik hasonlót két hónap alatt összehoznak, és meglehet, ugyanilyen működőképes lesz az ötletük. Ettől azonban nem szabad megriadniuk azoknak, akik lassabbak. Az a jó, ha az ember a saját tempójában építkezik, mert ha elég elszánt és türelmes, egyszer csak úgy is olyan lesz a munkája, amilyennek megálmodta.

Szponzorált tartalom.  

Nyitókép: Szathmáry Dóri a biciklijével. 

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely