Barion Pixel Skip to content
Csodahelyek Magyarországon

Niki tudja, hova kell menni Magyarországon – Követői száma megsokszorozódott a járvány alatt

Hová futhat ki egy szabadúszó, utazásmániás újságíró élete? Oda, hogy hosszú évek szakmai munkájával a háta mögött belevág egy saját blog indításába, melyből aztán kinő egy közel 570 ezer tagot számláló magazin és egy közösség, ahol kézről kézre járnak a legjobb úti tippek. Kaprinyák Nikolettel, a Csodahelyek alapítójával beszélgettünk sikerről, szenvedélyről, és arról, hogyan érdemes utazni.

Amikor Kaprinyák Nikolett belevágott a jogi egyetem elvégzésébe, maga sem gondolta volna, hogy egyszer kreatív területen fog dolgozni. Aztán ösztöndíjjal Dániába utazott tanulni, és közben széltében-hosszában bejárta Észak-Európát. Szerette volna, ha a családja és barátai is részesülnek a kalandjaiból, így blogot indított. Arra a kérdésre azonban, hogy melyik volt előbb, az írás vagy az utazás szeretete, maga is nehezen tudott választ adni, ugyanis elmondása szerint nála a kettő kéz a kézben jár.

Hallgatni kell a megérzésekre

– Miután hazatértem Magyarországra, egy médiacégnél kezdtem el dolgozni. Utána belekóstoltam a reklámügynökségek világába. Itt hamar a mindennapjaim részévé vált a kreativitás, mégis úgy éreztem, hogy valami másra vágyom. Elkezdtem a Mert utazni jó, utazni érdemes blogot, majd amikor lehetőségem volt szabadúszó újságíróvá válni, megragadtam azt. A férjemmel Győrbe költöztünk, és az egyik helyi napilapnál szakmailag talán a legtermékenyebb időszakom következett: könyvet és újságot írtam, valamint szerkesztőként is több ízben helytálltam. Amikor az események sodrában voltam, akkor még nem láttam, hogy végül hová vezet majd az utam, de most igazán elégedett vagyok a jelenlegi helyzettel. Talán afféle „ösztönös sodródó” vagyok, akit a megérzései vezetnek el végül a célhoz – mesélte Niki.

Közben a Mert utazni jó, utazni érdemes blogból lassan kinőtt egy magazin, melyet Niki Csodahelyek Magyarországon névre keresztelt el. Az elnevezés pedig olyannyira telitalálatnak bizonyult, hogy a tavaly októberben még 10 ezer tagot számláló közösség Facebook-csoportja ma már közel 340 ezerre duzzadt. Persze a frappáns névválasztáson túl más is kellett a sikerhez…

Az utazási korlátozás is besegített

Niki szerint könnyen azonosultak az új névvel a követők, ami nem is csoda, mert hazánk ezernyi kincset tartogat, melyekért érdemes útra kelni.

A tavaszi korlátozások idején mindenki a belföldi utazás fontosságára irányította a figyelmet. Nem volt meglepő, hogy a követők száma ebben az időszakban megsokszorozódott.

– A Csodahelyek Magyarországon Facebook-csoporttal olyan platformot teremtettünk, ahol az utazók egymással oszthatják meg tapasztalataikat, amire szerencsére egyre többen kíváncsiak. A járvány rávilágított arra, hogy csodás helyekért nem szükséges átlépnünk az országhatárt, ezért egyre többen indulnak el felfedezni a belföldi látnivalókat. Ez az igény megmutatkozott a közösségünk növekedésén is, ami olyan gyorsan ment végbe, hogy még én is nehezen tudtam követni – mondta Niki, aki elárulta, hogy a hirtelen jött sikerrel hamar olyan területre tévedtek, ahol előttük még senki nem járt.

Összeállt a csapat

Az egyszemélyes blogból létrejött magazinnak megbízható és többszemélyes stáb kellett, ugyanis Niki egymaga már nem bírta követni a látogatószámok emelkedését. Ezért őszintén vallott arról is, hogy mennyire nehéz volt az az út, amit a mostani eredményért megtett.

– Kezdetben ezzel keltem és feküdtem – reggel 6-tól este 10-ig voltam a gép előtt. Az üzenetek ugyanis éjjel-nappal jönnek. Ráadásul nagy a felelősség, hiszen akadnak azonnali döntéshelyzetet igénylő feladatok: reklamációt kell kezelni, vagy új szabályokat hozni. Nagyon nehéz felügyelni ekkora embertömeget – egyedül pedig lehetetlen.

Ma már egy megbízható csapat segíti a napi munkát, amely újságírókból és moderátorokból áll. Leosztottuk a felelősségeket, és támogatjuk egymást – ugyanakkor mondhatom, hogy úgy szakmailag, mint emberileg is kitűnő csapatunk van, akik hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen népszerű lehessen a magazin. Nemcsak az itthoni értékeket szeretnénk megosztani, hanem a határon túliakat is, ezért Ausztriával, Szlovéniával, Olaszországgal, Erdéllyel és Európával kapcsolatos csoport is működik, illetve egy szálláskereső közösségünk is van.

Csodahelyek Magyarországon

Rejtett kincsek nyomában…

A siker receptje persze a befektetett munkán túl a hitelességben is rejlik, ugyanis Niki csak azokat az úti célokat ajánlja a magazinban, ahol ő is pozitív élményeket szerzett. Ugyanakkor a Csodahelyek segítségével olyan látnivalókat mutatnak meg az olvasóknak, melyek eddig sokak előtt rejtve maradtak.

– Akkor tudok másokat inspirálni, ha én is átéltem azokat az élményeket, amikről írok. Ez a hitelesség kulcsa. Olyan helyeket ajánlunk, ahol voltunk, vagy ahová mi magunk is jó szívvel elmennénk. Úgy gondolom, hogy a látnivalókból sosem lehet elég! Nekem is van egy Google térképem, ahol mindig bejelölöm azokat a helyeket, amit meg szeretnék nézni. Ha pedig van szabad napom vagy hétvégém, akkor útnak indulok.

A lista pedig végtelen, ugyanis Niki szerint még azok a helyek is tartogatnak titkokat, melyeket egyszer már felfedezett, hiszen az idő múlásával máshogy élünk meg egy adott pillanatot.

–  Egy-egy életszakaszban természetes, hogy az ember mást keres az utazások során is, máshová irányul a figyelme, így mindig van olyan plusz, ami visszatérve újabb meglepetést kínál. Rejtett ösvények, levendulamezők, városnézések… mind meghódításra várnak. Ráadásul évről évre több látványossággal bővül hazánk, amit nehéz követni is.

Az utazás minőségi időt jelent a szeretteinkkel

Niki életében összemosódik a határ a munka és a magánélet között, de állítása szerint ezt egy cseppet sem bánja, ugyanis ügyesen kombinálja az írást és az utazást is.

– Az egyik hétvégén meglátogattam a szüleimet, akik Nyíradonyban laknak. Gondoltam, ha már arra járok, akkor elmehetnénk egy közös kirándulásra, és felfedezhetnénk együtt Zemplén látnivalóit, beiktatunk egy közös ebédet, miközben minőségi időt töltünk el egymással. A túrából pedig kerekedik egy történet, amit meg tudok írni. Szerencsére Magyarországon nincsenek nagy távolságok, és bármerre tekintünk, mindenhol csodákba botlunk.

Kedvenc úticélok

Természetesen arra is nagyon kíváncsi voltam, hogy melyek Niki kedvenc úti céljai hazánkban, ahová visszahúzza a szíve. Gyors válasz helyett azonban a telefonjához nyúlt puskázni, ugyanis elmondása szerint mindig az az aktuális kedvenc hely, melyet legutóbb fedezett fel.

– Győrben élek, Pannonhalma közelsége pedig mindig egy gyors felfrissülést ad a lelkemnek. Minden évszakban tökéletes a relaxációhoz. Amikor ki akarom szellőztetni a fejem, akkor mindig ide indulok. De nemcsak a felnőttek, hanem a gyerekek is nagyon szeretik ezt a kalandokat rejtő vidéket. Bejárhatjuk a gyógynövénykertet, a levendulamezőket, a lombkorona sétányt. A naplemente fényében pedig minden új megvilágításba kerül, ezek a lopott, elkapott pillanatok teszik az utazásokat még különlegesebbé – osztotta meg Niki, aki azt is megsúgta nekünk, hogy szerinte melyik lesz a következő, felkapott hely a jövőben.

– Nyár elején és 2 hete is útba ejtettem Tokaj-Hegyalját, ami újra és újra levett a lábamról. A festői környék és a hangulat leírhatatlan. Nekem ez a következő titkos favoritom a csodahelyek közül.

A helyiek ajánlata vezet a rejtett kincsekhez

Azt mindenki tudja, hogy utazni csodálatos dolog. De vajon hogyan kell jól utazni?
– El lehet indulni táblázat alapján is, de szerintem nem érdemes. A spontaneitás az utazás része. Sokszor véletlenből születnek a legjobb kalandok. Idegenekkel találkozunk, beszélgetésbe elegyedünk velük, látnivalókat ajánlanak. Egy étteremben is meg szoktuk kérdezni, hogy mit ajánl a pincér, mi a helyi specialitás. Ha nyitottak vagyunk arra, hogy megtörténjen velünk a váratlan, akkor abból csak jó sülhet ki, ezért mindenkit csak arra tudok biztatni, hogy nyitott szemmel és szívvel utazzon!

Kaprinyák Nikolett TOP3 úti tippje a Női váltó olvasóinak:

1. Nem ismerek olyan nőt, aki ne szeretné a virágokat! Én magam is rajongok a növényekért, a virágmezőkért, és amikor csak tehetem, szívesen keresek fel „virágos csodahelyeket”. Örök kedvenc a Jeli Arborétum májusban, rododendronvirágzás idején. Nyár elején néhány hétre varázskertté változik az arborétum, és több száz különböző színű és illatú rododendron bokor virágzásában gyönyörködhetünk. Aki inkább a rózsákat kedveli, garantáltan imádni fogja a fertődi Esterházy-kastély kertjét! A Cziráky Margitról elnevezett rózsakertben több ezer tő rózsa virágzik, nehéz leírni szavakkal a látványt. Látni kell!
  2. Nehéz kiválasztani egyetlen olyan hazai tájegységet, ami igazán közel áll hozzám. Arra biztatnék mindenkit, hogy a népszerű helyek, mint az Őrség vagy a Balaton-felvidék mellett fedezzünk fel kevésbé ismert csodahelyeket is! A szatmári és beregi régióban például rengeteg a látnivaló, akár több napot is el lehet ott tölteni, és közben faluról falura járni. Több középkori templomot is megcsodálhatunk a környéken, és muszáj megkóstolni a helyi finomságokat, a tengeridarás töltött káposztát, a lapcsánkát vagy a tarkedlit is.
  3. Ősszel igyekszem minél több időt a természetben tölteni, és hétvégéken újabb és újabb kirándulóhelyeket, túraútvonalakat felfedezni. Nagy kedvencem ebben az időszakban a bakonyi Római-fürdő vízesés, a Balaton-felvidéken a Haláp-tanösvény és a csobánci várhoz vezető túraútvonal, vagy a Zempléni-hegységben a regéci vár környéke.

Fotók: Kaprinyák Nikolett.

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.