Barion Pixel Skip to content
Baranyai Dávid

Baranyai Dávid: Kapcsolódásra van szükségünk ahhoz, hogy sikeresek lehessünk

Eladni akarjuk magunkat, a szolgáltatásunkat, a termékünket vagy inkább értékesíteni? A végeredmény tekintetében talán nincs is olyan nagy különbség. Na de az odavezető út! Azon áll vagy bukik minden. Baranyai Dávid, a Card In Move applikáció és digitális névjegykártya megálmodója szerint az értékesítésben épp az érték a lényeg és az átadásának a módja, ami segíthet kitűnni, amivel meg tudjuk különböztetni magunkat, amivel igazán emlékezetessé válhatunk az üzleti életben.

– Tapasztalt értékesítőként sokszor kapom meg az ügyfelektől a kérdést, hogy hogyan adjuk el magunkat, a szolgáltatásunkat, a termékünket. Szerintem már a kérdésfelvetés sem jó. Ahogy én sem eladó vagyok, hanem értékesítő, úgy nem eladni kell magunkat – vagy bármi mást: szolgáltatást, terméket -, hanem értékesíteni.

A szó, ami a különbséget jelenti, az érték.

De azért nem ilyen egyszerű a képlet – kezd bele Dávid.

A Card In Move megszületése szorosan összefonódik kitalálójának karriertörténetével. Dávid két évtizede foglalkozik értékesítéssel, de amikor belekezdett, még maga sem tudta, hogy igazán ezt szeretné-e csinálni, de ez volt az a lehetőség, amely olyan jövőképet kínált neki, ahol nem egy sablon alapján adják az emberek fizetését, hanem tényszerűen a befektetett munka és az elért eredmény határozza meg, hogy mennyi bevételhez jut. Vagy éppen nem jut. Mert ez is benne van a pakliban.

Baranyai Dávid

Az első évek folyamatos tanulással és sok-sok kétséggel teltek, hogy talán mégsem neki való az értékesítői szakma.

– Jó pár év telt el, amíg megértettem az értékesítés lényegét, amíg átláttam az emberek gondolkodásmódját és tisztává vált előttem, hogy mi motiválja őket, miért vesznek meg egy bizonyos terméket és miért nem egy másikat – mondja Dávid. Ahogy jöttek a sikerek, úgy ásta egyre mélyebbre magát Dávid az értékesítés világába, hogy minél többet megértsen annak folyamatából.

– Ahogy a külvilág számára is egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a kitartásomnak meglett a gyümölcse, a munkám beérett, egyre többen tették fel a kérdést, hogy mi a siker(em) titka.

Akkor és ott rá kellett jönnöm, hogy az igazi sikert nem csupán a befektetett munka és energia adja, hanem sokkal inkább a kapcsolatok.

Kapcsolatokra, kapcsolódásra van szükségünk ahhoz, hogy sikeresek lehessünk, egyedül nem megy. De egyáltalán nem mindegy, hogyan köttetnek ezek az ismeretségek.

Már az első pillanaton nagyon sok múlik, milyen képet festünk magunkról, hogyan jelenünk meg mások előtt, mit mondunk el magunkról anélkül, hogy megszólalnánk” – mondja Dávid.

A digitális névjegykártya és applikáció tulajdonképpen ennek a tapasztalatnak a fizikai leképeződése. Bár a célközönségét tekintve a tervezők elsősorban az értékesítőkre koncentráltak, de ennek ellenére a kis és középvállalkozói kör számára is sok előnnyel jár a kártya és a későbbiekben hozzá tervezett szolgáltatások, eszközök használata, valamint a kártya által teremtett közösségben rejlő dinamika, kapcsolati háló kiaknázása.

Baranyai Dávid

Dávidék elsősorban nem egy terméket szerettek volna létrehozni, bár maga a digitális névjegykártya valójában egy fizikálisan is létező tárgy, hanem egy szemléletet, üzleti látásmódot szerettek volna átadni, amely mindenki számára elsajátítható, tanulható. Ezen túl edukációs céljuk is volt: megmutatni a kapcsolódásban, a kapcsolatokban rejlő erőt, és hozzásegíteni az ügyfeleiket a játékos és élményszerű kapcsolatteremtéshez. Mert nagyon nem mindegy, milyen módon kapcsolódunk egy másik emberhez. Az első lépéssel sokkal többet mondunk el magunkról, mint azt gondolnánk.

– Egy hagyományos névjegykártya statikus. Egyszer kinyomtatják és ami akkor rákerült, az van rajta. Nem lehet rajta változtatni.

Amíg el nem fogy az aktuális készlet, addig az a papírdarab jellemez minket, miközben lehet, hogy már mást szeretnénk magunkból kihangsúlyozni, mást szeretnénk megmutatni, más információkat szeretnénk átadni.

Arról nem is beszélve, hogy a legjobb az, ha mindig az adott partner érdeklődéséhez tudunk alkalmazkodni már a bemutatkozás során. Ezt egy statikus kártyával nem lehet megvalósítani. A Card In Move arra ad lehetőséget, hogy elegánsan, egyszerűen, gyorsan és nem utolsó sorban, egyedien teremtsünk kapcsolatot másokkal, akik így szívesen emlékeznek majd vissza ránk. Mert hogy emlékezni fognak, az biztos.

Baranyai Dávid

Egy vállalkozás sikere nagyban múlik azon, hogy el tud-e érni azokhoz az emberekhez, akik segíthetik a vállalkozót az útján, meg tudja-e győzni őket arról, hogy ő az az ember, akivel érdemes együtt dolgozni. A jó értelemben vett feltűnés, kitűnés, megjegyezhetőség nagyon fontos a mai világban.

–Tagadhatatlan tény, hogy az online tér uralja a világunkat, de az offline kapcsolattartás még mindig nagyon tartja magát, épp az exkluzivitása miatt, hogy olyan ritkán kerül rá sor.

Ebben egy világban egy jó belépő hatalmas előnyt jelent. Miért nem elég ehhez egy hagyományos névjegykártya? Mert mindig, mindenhol kísért a digitalizáció. Bár offline kötődünk, mégis otthon vagyunk a virtuális térben is – képezzük magunkat, nem vagyunk lemaradva, követjük a trendeket -, hiszen maga  a folyamat, a kapcsolódás digitális úton megy végbe – magyarázza Dávid.

Mindenki sikerre vágyik. Akár nagyban, akár kicsiben, akár tudást, akár szolgáltatást, akár terméket értékesít. A siker természetesen sokféleképpen értelmezhető, de az üzleti életben azért van egy nagyon jól látható mércéje: a bevétel. Ami persze nagyon sok mindenen múlik. De kapcsolatok, jó minőségű, értékes, az üzleti célunknak ténylegesen megfelelő és azt felemelő, támogató kapcsolatok nélkül egészen biztosan nem realizálható. 

Támogatott tartalom

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely