Barion Pixel Skip to content
Ladics Viktória

Ladics Viktória: Szívügyem, hogy a kisgyermekes anyukák is visszakerülhessenek a munkaerőpiacra

Ladics Viktória, a HR Partner Consulting ügyvezetője, a saját bőrén tapasztalta meg, milyen a gyermeknevelésből visszatérve azzal szembesülni, hogy családi állapota óriási hátrány a munkaerőpiacon. Most már egyik fő célja, hogy a GYES-ről visszatérő, az 50 feletti és a karrierváltó nőket támogassa a megfelelő munkahely megtalálásában. Az „Újrakezdés az álláspiacon” workshop résztvevői garantáltan megkapnak minden segítséget egy sikeres álláspályázathoz. De vajon mik a legnagyobb buktatók, és hogyan építette fel új vállalkozását két kislánya mellől? Ezekről is beszélgettünk.

Miközben a munkaadók arra panaszkodnak, hogy óriási a munkaerőhiány, az álláskeresők arra, hogy még üzenetet se kapnak, ha jelentkeznek egy állásra, hogy miért nem feleltek meg. Mik a tapasztalatok, mennyire nehéz az álláskeresés ma Mo-n?

Nem nehezebb, mint korábban, inkább csak más.  A cég  HR-esének sokszor nincs kapacitása arra, hogy minden jelentkezőnek visszajelezzen,

de, ha a pályázó evidenciában tartja a folyamatban lévő pályázatait, és proaktívan megkeresi a céget, akkor biztosan kap választ. Sőt, elutasítás esetén még akár visszajelzést is kaphat, arra vonatkozóan, hogy miért nem őt választották.

Ennek a tapasztalatát pedig már beépítheti a következő interjúba. 

Emellett pedig egyre több cég veszi górcső alá a felvételi folyamatát, vizsgálja felül annak lépéseit, gyorsaságát és egyre többen kíváncsiak arra is, hogy jelölteknek milyen élmény volt a pályázás, ezért visszajelzést is kérnek. Az ebből kiinduló fejlesztések célja az, hogy a felvételi folyamat mindkét fél elégedettségét szolgálja.

Ladics Viktória korábbi mentoráltjával, Frankó Ágnessel

Mi a tapasztalat, min buknak el általában a szellemi munkára pályázók? 

A szellemi munkára pályázók esetében gyakori, hogy az álláshirdetésben szereplő kritériumok mindegyikének meg akarnak felelni. Mi azt tapasztaljuk, hogy a cégek nem a tökéletes jelöltet keresik, hanem az „elég jó” jelöltet, aki kellően motivált és lelkes, akit bármire meg tudnak tanítani.

Ezért a hozzánk fordulókat arra biztatjuk, hogy, ha a kritériumok 80-90%-ának megfelelnek, akkor ne tétovázzanak,  adják be a pályázatukat.

A másik, amin még, ahogyan Te fogalmaztál el lehet bukni, az a bemutatkozás. Lehet valaki kiváló szakember, ha az interjún, abban a 60-90 percben nem tudja átadni és láttatni azt, ami benne van, akkor sajnos borítékolható az elutasítás. Ahhoz, hogy ezt a részt sikerrel vegye bárki, szüksége van egy egészséges önbizalomra, megfelelő önismeretre és jó kommunikációra. Szerencsére ezek olyan területek, amiket lehet fejleszteni, és amire fel lehet készülni. 

Mit ad az álláskereső workshop a pályázóknak? Miért érdemes jelentkezni?

Ha beírod a keresőbe, hogy „sikeres álláspályázat” vagy „sikeres álláskeresés”, akkor több ezer, sokszor akár egymásnak ellentmondó tippet, trükköt tartalmazó cikket hoz fel, amiből az álláskeresőknek nehéz kiszűrni, hogy mit is kellene csinálni, mi a helyes irány.

Mi egy sorvezetőt adunk a kezükbe, amin, ha végig mennek, akkor annak az eredménye egy sikeres álláspályázat lesz.

Öten tartjuk majd a workshopot. Ami közös bennünk, az az, hogy voltunk aktív álláskeresők is, de 15+ éve HR területen dolgozunk, így több ezer CV-t láttunk már, és több száz interjút vezényeltünk le. Folyamatosan figyeljük a piacot és az igényeket, így amit tőlünk kapnak az az álláskeresés kvintesszenciája.

Áttekintést adunk majd a munkaerőpiac szereplőiről, az álláspiac jelenlegi helyzetéről. Megtanítjuk őket álláskeresési stratégiát kidolgozni maguknak, kommunikálni a munkaerőpiac szereplőivel (HR-esek, fejvadászok, online portálok, Linkedin, Facebook), láthatóvá válni és kitűnni a pályázók tömegéből és elkészíteni saját profi önéletrajzukat.

Támogatásunkkal önbizalmat és reális önértékelést szereznek, hogy az igazi értéküket mutassák meg az interjú folyamatában. 

Kiket vártok a workshopra?

A workshop címe „Újrakezdés az álláspiacon”. A program célcsoportja olyan nők, akik élethelyzetükből fakadóan nehezített pályán mozognak a munkaerő piacon: GYES-ről visszatérők, 50 év felettiek vagy karrierváltók.

Mivel készüljenek?

Készülni semmivel nem kell. A nyitottságukat és a motivációjukat hozzák magukkal. A többit mi adjuk. 

Miért vállaltad, hogy ingyen végigcsináljátok ezt az egész napos kurzust a tanácsadó csapatoddal?

Én közel két évtized alatt végigjártam a HR-es ranglétrát, míg fejvadászból nagyvállalati HR-igazgatóvá váltam. Ebből a pozícióból mentem GYES-re is.  Két kislányom mellől nem tudtam már visszakerülni korábbi státuszomba. A visszajelzésekből megtudtam, hogy óriási hátrányként ítélik meg családi helyzetemet a munkaerőpiacon.  

Rájöttem, hogy ezzel a negatív megkülönböztetéssel rajtam kívül még rengeteg nő találkozik nap, mint nap, és ez a helyzet sem munkavállalónak, sem munkaadónak nem jó.

Feltettem magamnak a kérdést: „Mihez kezdhetnek azok a nők, akik sok éves kiváló szakmai tapasztalattal rendelkeznek, de a gyermeknevelésben veszítettek önbecsülésükből, és még a piac sem fogadja őket tárt karokkal?”  

Én 2011-ben négy, hozzám hasonló kisgyermekes HR-es édesanyával közösen céget alapítottam. A további bővülésénél is az volt a célom, hogy kisgyermekes anyukáknak munkalehetőséget teremtsek. 

Szívügyem a GYES-ről visszatérő édesanyák munkaerőpiaci integrálása, nők karrierútjának a támogatása, a női vezetők fejlesztése. 

Ezt a missziót többféle módon valósítjuk meg.

HR Outsourcing üzletágunk szülés után visszatérő, tapasztalt HR-eseket atipikus munkaviszonyban, nem csak projekt, hanem akár óradíjas alapon közvetít ki.

Woman in Business programunkkal a célunk, hogy a nők üzleti környezetben is magabiztosan helyt tudjanak állni,  megtalálják a különböző szerepeik között az egyensúlyt és ki tudják aknázni a női minőségükben rejlő erőforrásokat.

Ezek mellett a for profit tevékenységek mellett vannak a Pro bono programjaink, mert hiszünk az előbb adni, aztán kapni elvében. Ilyen a mostani is, amikor veletek, a Női váltó csapatával együtt segítünk azoknak a kismamáknak és álláskeresőknek, akiknek valamiért nehéz elhelyezkedniük. Nem sikerül az állásinterjú, nem jó az önéletrajzuk, nem tudják, hogyan álljanak ki magukért, mi az ő szuper erejük. Ezt most május 30-án, az Álláskeresés – a sikeres pályázás titkai workshopon megtudják.

Hálás vagyok, hogy amikor egy ilyen megkeresést kapunk, akkor a csapatom egy emberként áll mellém és azt mondják, menjünk, csináljuk, mert szükség van ránk.

Családanyaként vezetsz egy nagy céget. Hogyan érvényesül nálad a munka-magánélet egyensúlya?

Nehezen… de törekszem rá. Nálam a munka-magánélet egyensúly alapja egyrészt az, hogy nem görcsölök rá, hogy tökéletes legyen, másrészt az, hogy tisztában vagyok azzal, engem mi tölt fel. A rengeteg munkám mellett tudatosan szánok időt a feltöltődésre, mert csak így tudok adni magamból nem csak a családomnak, de az ügyfeleimnek is.

A háttérországom a férjem és az édesanyám. Nélkülük és természetesen a lányaim támogatása nélkül nem működne.

A lányaim számára mindig elérhető vagyok. Ezt már a kollégáim is tudják, hogy ha ők hívnak, akkor mindig felveszem.

Rendszeresen tartunk „anya napokat”, ahol csak az övék vagyok. Ilyenkor nem telefonálok, nem e-mailezek, csak rájuk koncentrálok. Ezek a közös élmények segítenek át minket a rohanós hétköznapokon. Emellett természetesen én is, mint sok más édesanya zsonglőrködöm az idővel, ami sokszor azt jelenti, hogy vacsora és altatás után kezdődik a harmadik műszak.

Ladics Viktória a Női váltó Fesztiválon is megosztja velünk tapasztalatait, így ha épp elvesztél az álláspiac rengetegében, eleged van a kudarcokból, ha esetleg részmunkaidős állást vagy gyerekbarát munkahelyet keresel anyukaként, akkor mindenképpen ott a helyed!

Fotó: Bulla Bea

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely