Nyaralj plusz kilók nélkül, egészségesen!

A vakáció alatt sokszor megengedőbbek vagyunk magunkkal, de ha nem akarjuk, hogy többet mutasson a mérleg a nyaralás után, nem árt megkeresni az arany középutat a lángosok és a gyümölcsök útvesztőjében. Adunk néhány hasznos tippet ahhoz, hogy mire érdemes figyelni a plusz kilók elleni harcban, mellyel ráadásul nagy szívességet tehetünk az egészségünknek is.

Étkezzünk okosan!

Próbáljunk változatosan étkezni naponta négyszer vagy ötször, hogy minél egyenletesebben osszuk el az aznapra szánt kalóriamennyiséget, és kerüljük a habzsolást!

Részesítsük előnyben a teljes kiőrlésű gabonaféléket, zöldségeket és gyümölcsöket, mert ezek – azon túl, hogy egészségesek – lassabb felszívódású szénhidrátnak számítanak, így tovább biztosítják a jóllakottság érzését.

Reggelire: Gondoskodjunk róla, hogy a napindító étkezés egészséges hozzávalókat tartalmazzon! Jó választás lehet a fehérjében gazdag tojás, natúr joghurt vagy a magas rosttartalmú és kalóriaszegény zabpehely is – némi gyümölccsel felturbózva.

Ebédre vagy vacsorára: Minden magyar ember szereti a panírozott dolgokat, de sajnos ezek fogyasztása hosszú távon nem túl alakbarát megoldás. A grillszezonban viszont sok vendéglátóhelyen kínálnak natúr vagy fűszeres csirkemellet, esetleg halat és hozzá izgalmas zöldségköretet – érdemes kipróbálni ezeket a variációkat is!

Köztes étkezések: Cukormentes, teljes kiőrlésű kekszek, zabfalatok is a rendelkezésünkre állnak, ha nem szeretnénk bűnbe esni nyaraláskor, illetve a különböző diófélék, olajos magvak, mint a pisztácia, kesudió, mandula is remek alternatívái lehetnek egy kis csemegézésnek magas antioxidáns- és vitamintartalmuk miatt. Nem árt azonban utóbbiakból mértéket tartani, mert zsírban sem szűkölködnek, ezért túlzott fogyasztásuk könnyen többletkilókhoz vezethet. Egy kisebb maréknyi viszont nem árthat meg, mert jótékony hatással vannak a vérnyomásra, az emésztésre, a kardiovaszkuláris problémákra is.

Nassolás: Álszentek sem szeretnénk lenni, ugyanis ember legyen a talpán, aki ellen tud állni a nyári hőségben egy hűsítő fagyinak.  Viszont, ha már így döntünk, akkor próbáljunk meg a cukormentes variációk közül választani, mert ezek is ugyanolyan finomak.

Lendüljünk mozgásba!

Nem csupán az étkezéssel lehet ugyanakkor megfogni a könnyen érkező plusz kilókat, hanem a mozgással is. A passzív kikapcsolódás mellé igyekezzünk aktív tevékenységeket is beiktatni. Ne csak ücsörögjünk a medencékben, hanem ahol lehet, ott bátran használjuk ki, hogy tudunk pár hosszt úszni, és amennyiben lehetőség van rá, csatlakozzunk be a vízi aerobik órákba is. Mindkét mozgásforma alkalmas ugyanis az állóképességünk fejlesztésére és zsírégetésre is.

A városlátogatások során – amellett, hogy csodaszép helyeket barangolunk be – a séta segítségével rengeteg kalóriát elégethetünk. Egy kiadós kirándulással még többet tehetünk a vonalaink megőrzéséért és az egészségünkért is. Gyaloglásból pedig sosem elég, mert a legfrissebb kutatási eredmények szerint napi 10.000 lépés megtétele lenne az ideális.

Hidratáljunk megfelelően!

Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy milyen fontos a testünk számára a kellő mennyiségű folyadékbevitel, ugyanis ennek segítségével hatékonyan tud működni a szervezetünk: a víz ugyanis szabályozza a vérnyomást, megteremti a megfelelő belső hőmérsékletet, hatással van az ízületek megfelelő funkcióinak ellátására és lehetővé teszi a tápanyagok, salakanyagok és a felgyülemlett gázok oldását is. Ráadásul az anyagcserét is felpörgeti, így az elhízás ellen is hatékony fegyver.

Egy egészséges felnőtt átlagos folyadékbevitele 2-2,5 liter között mozog, melyet a legjobb vízzel, gyümölcslével vagy teákkal bevinni a szervezetbe, de amennyiben levest, főzeléket, mártást, vagy lédús gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, akkor ezek is hozzájárulnak a szervezet hidratáltságához. A nagy nyári melegekben, sportolás vagy szauna után viszont ügyeljünk rá, hogy akár 3,5-4 liter folyadékra (vagy még többre) is szükségünk lehet szervezetünk egészséges működésének fenntartásához.

Törekedjünk rá, hogy a nyaralás alatt a cukros, szénhidrátban gazdag falatok mellé egészséges megoldásokat is beillesszünk, mert ezeket nem csupán a szervezetünk, de a vonalaink is meghálálják majd!

Fotó: Freepik.

Vélemény, hozzászólás?