Barion Pixel Skip to content
tóth szilvia biorose

Tóth Szilvia: A váltás azt is jelenti, hogy el kell engedned a régi, megszokott sémákat

Tóth Szilvia sikeres karriert hagyott hátra, amikor egy főleg férfiak által uralt iparágból a Biorose organikus termékek magyarországi forgalmazójaként vállalkozésra váltott. Története kiválóan példázza, az élet mennyi területére hat az, ha valóban váltunk – és hogy ezt sokszor nem pont úgy kell csinálnunk, ahogy először elképzeljük.

Egy nemzetközi multicég sikeres vezetőjeként állt helyt egy nem tipikusan női ágazatban Tóth Szilvia, amikor egy sorsszerű találkozást követően rátalált egy teljesen más világ: az építőipar helyett ma már organikus kozmetikumokkal foglalkozik és női jógát oktat.

– Vezető voltam, nagyon sikeres. Volt egy életem: jó munkám, házasságom, külsőre minden szupernek tűnt, de mégsem volt az. Sokat kellett utaznom, férfiak között kellett teljesítenem, de a sikerért nagyon nagy árat kellett fizetnem: saját magamat.

Az értékeimet és önmagamat adtam fel – fogalmazta meg Szilvi, mi volt a gond azzal az élettel, amelyet negyven éves kora előtt élt.

Érezte, hogy váltania kellene mégis sokáig húzta-halasztotta a döntést, hiszen ahogyan sokan mások, úgy ő is azt tanulta szüleitől, a biztosat ne hagyja el a bizonytalanért, így addig nem akart lépni, amíg nem tudja, mi a folytatás.

tóth szilvia-biorose

A véletlen hozta meg a megoldást, a döntés azonban az övé volt

A közép-kelet- európai régió felelőseként 2017-ben egy partneréhez kellett Bulgáriába utaznia, ahol ajándékba kapta az akkor kifejlesztett Biorose termékeit.

– Tinikorom óta küszködtem bőrproblémákkal. Ez a termék volt az első, ami megváltoztatta a bőrömet és valóban hatott. Nagyon megörültem neki, vásároltam magamnak és a szüleimnek is belőle, aztán addig haladt a dolog, hogy felkértek: legyek a magyarországi kizárólagos forgalmazójuk.

A nemzetközi sales területét jól ismerve örültem annak, hogy milyen jó lehetőség ez, megismertethetem a terméket más nőkkel is, a saját pozitív tapasztalataimmal kiegészítve.

Megéreztem, hogy ennek a terméknek igenis helye van Magyarországon, hiszen egy olyan termékcsaládot ajánlhatok majd az egyre tudatosabban választó nőknek, amely a hatóanyaga és nem egy milliós marketingbüdzsé alapján emelkedik ki a mezőnyből – emlékszik vissza Szilvi, aki 2019 szeptemberében meg is alapította cégét, és egyben búcsút mondott korábbi munkáltatójának.

– Meghoztam a döntést a váltásról, és azóta is töretlenül, kitartóan építem a Biorose brandet Magyarországon. Harmadik éve csinálom ezt úgy, hogy a gazdasági környezet nem segít sokban egy új vállalkozást: alig indultam el, jött a Covid, aztán egy női betegségem is kialakult, és Szekszárdról, addigi lakhelyemről is elköltöztem.

Ez a váltás nekem nem csak munkahelyváltás volt: párkapcsolati, lakóhely és nézőpontváltás is egyben, miközben a világ is változott.

Előbb jött a koronavírus, aztán a háború, az emberek már más szempontokat helyeztek előtérbe vásárlási szokásukat tekintve….– foglalta össze az elmúlt három év történéseit Szilvi, aki szerint minden váltást fontolgatónak vagy abba frissen belevágónak is fontos lehet az az üzenet, miszerint ki kell tartani azok mellett az értékek mellett, amelyekben hisznek, amelyekért úgy döntöttek, hogy új utakra indulnak.

Tapasztalatai ellenére is érték meglepetések

Bár Szilviának korábbi munkája kapcsán volt tapasztalata bőven az értékesítésről, induló vállalkozásában érték pozitív és negatív meglepetések egyaránt.

– Mindenképp pozitív változásként éltem meg azt, hogy megtapasztalhattam: a bőség nem csak kimondottan anyagi természetű. Korábban hozzászoktam ahhoz, hogy fizetésem van, egy kezdő vállalkozónak viszont nincs fix bevétele. Én határoztam meg ugyanakkor azt, hogy mivel töltöm az időmet, milyen partnereket gyűjtök és milyen kapcsolatokat építek.

Mindezt azonban a hasonló értékrend határozza meg. Ez nagy szabadságot ad számomra. Egy kézben tartom a céget, ami persze bonyolítja a dolgokat, mégis feltölt – mesélt Szilvi arról, hogyan sikerült átkereteznie a munkához való hozzáállását a váltás kapcsán.

Azt mondja, összességében több pozitívumot hozott neki a vállalkozói lét, mint amennyi negatívummal szembesült: ez leginkább annak a bizonyos havi fixnek a hiánya volt, annak súlya, hogy minden bevétele csakis saját magától függ.

tóth szilvia-biorose

A betegség legyőzéséből is sokat tanult

A vállalkozói lét kezdetén, a felszabadultság és a függetlenség ellenére azonban az élet kicsit megállította Szilvit: két éve mellrákot diagnosztizáltak, nála, de azt mondja, a betegség legyőzéséből is sokat tanult.

– Tudatos életet éltem mindig is, tizenöt éve jógázom, ma már jógaoktató is vagyok. Mégis jött a betegség – én pedig rájöttem, hogy a vállalkozói munkámat is ugyanazzal a lendülettel, megfeleléssel, pörgéssel végeztem, mint ahogyan annak előtte dolgoztam a multinál.

Nem hagytam szünetet, nem változtattam semmit – emlékszik vissza Szilvi, aki számára ez fontos figyelmeztetés volt.

– Magamra kellett fókuszálnom, meg kellett változtatnom a régi megszokott sémáimat. Le kellett tennem mindazt, amire nincsen már szükségem ebben az új életben, hiszen minden gyógyulás és győzelem alapja a változás! – sorolja Szilvi, mit tanult betegségének köszönhetően.

Fontosnak tartja elmondani azt is, egy friss vállalkozásban egészen más időszámítást is követhetsz, mint amihez korábban hozzászoktál: ő maga például van, hogy a reggelt a természetben kezdi, egy túra után viszont, kitisztult aggyal sokkal hatékonyabban tud dolgozni, mint ha már nyolckor a számítógép előtt ülne.

– Sokkal minőségibb életet tudok így élni. Tény, hogy a legnehezebb saját magadat motiválni, eldönteni, mivel foglalkozz aznap, amikor nincs már melletted senki, aki ezt megsúgja.

Megváltoztak a vásárlói szokások

Bár tisztában van azzal, hogy ma is folyamatosan változó és nehezen kiszámítható környezetben dolgozik vállalkozóként, Szilviának határozott céljai is vannak a Biorose képviselőjeként: szeretné a bolgár organikus rózsa és sejtvíz alapú bőrmegújítót még több nőhöz eljuttatni, még több viszonteladóval leszerződni – és idővel Magyarország határain túlra is kilépni.

A pandémia alatt inkább online konzultációkat tartottam, akkor a webshop ment inkább. Mostanra az emberek is változtattak vásárlási szokásaikon: még tudatosabbak lettek, még inkább figyelnek mire költenek, még inkább felértékelődött a hiteles, valódi márka.

– Ezért is tartok már inkább személyes workshopokat viszonteladóim boltjában vagy különböző kiállításokon, mert egyre nagyobb igény van a személyes jelenlétre.

Sokszor ez nem is kimondottan bőrápolásról szól, hanem lélekápolásról is. Tapasztalataim átadása, a nők értékrendjének, tudatosságának emelése is mára már az életem részévé vált.

A bizalom nagy kincs manapság, és ezen értékek mentén építem üzletemet. Nagy öröm számomra, hogy 3 éve egyetlen reklamáció vagy negatív visszajelzés nem érkezett a vásárlóimtól.

Csupa mosolygós, üde, megfiatalodott nőt látok a Biorose vásárlók körében, és ez adja számomra a legnagyobb hitet és erőt. Érdemes volt váltani, váltsatok ti is bátran!– summázta tapasztalatait Szilvi, aki úgy érzi, 45 évesen tudott teljesen új életet kezdeni.

Fotók: Tóth Szilvia

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely