Barion Pixel Skip to content

Kónya Bea, az Instagram mestere

Bea mindent tud a legnépszerűbb social mediáról. Nem véletlenül, hiszen a kezdetektől fogva látja  a lehetőséget az instázásban. Ez lett a legnagyobb szenvedélye. Olyannyira, hogy aztán az üzleti potenciált is észrevette ebben a szédületes tempóban növekvő kép és tartalommegosztó szolgáltatásban, és másfél éve megalapította a főképp az Intagram használatára és a köré épített szolgáltatások oktatására létrejött Pikrea nevű vállalkozását.

Beával nehéz volt időpontot egyeztetni az interjúra, mert szinte percre pontosan be van osztva az ideje. Ennek egyik oka az, hogy sokat utazik, mert másfél éve feladta fővárosi karrierjét és életét. 2013-ig egy ügynökségnél dolgozott kommunikációs területen. Ezután került az LG-hez, ahol a regionális leányvállalat sajtókommunikációját vezette tizenegy országban. Az itt eltöltött évek alatt úgy érezte, megfelelő tudást szerzett ahhoz, hogy megpóbáljon vállalkozni.

„Az alatt a kilenc év alatt, amit Budapesten alkalmazottként eltöltöttem, úgy érzem, megalapoztam azt a tudást, ami ahhoz kellett, hogy ki merjek lépni ebből az életből és vállakozóként induljak el a saját utamon. Már nem éreztem kihívásnak az alkalmazotti létet és nem láttam azt, hogy lenne olyan pozíció, amiben szakmailag és emberileg jól érezném magam” – mesél arról Bea, hogy mi vezetett ahhoz a döntéshez, hogy visszaköltözzön Dévaványára, a szülővárosába.

Vidéki életre cserélte a fővárost

Nem kis bátorságról és modern gondolkodásmódról tett tanúbizonyságot, amikor a fővárosi karrierjét feladva Békés megyébe költözött egy kis városba, mert hitt abban, hogy amit tanult és tapasztalt, elég lesz ahhoz, hogy főleg interneten működtetett vállalkozása életképes legyen. De őszintén bevallja, a fővárosi élet sosem vonzotta hosszú távon, és mindig tudta, hogy egyszer újra vidéken szeretne élni.

Amikor eldöntötte, hogy feladja a budapesti életét, majdhogynem a létbizonytalanságba lépett ki. Nem voltak állandó megbízásai és kliensei, csupán a hite abban, hogy képes lesz egyedül boldogulni. Az Instagram akkor már a szenvedélye volt, értette és tudta kezelni a platformot és erre a tudásra építette a Pikrea nevű cégét is.

„Nem szeretem magam social media menedzsernek hívni, sosem akartam social media menedzser lenni, mindig kommunikációs stratégiával foglalkoztam. Én azt élvezem, hogy tanácsadásokat tartok, illetve komplex statégiákat találok ki. A konkrét tartalomszolgáltatást már  túlyomórészt a munkatársaim végzik, bár vannak olyan posztok, amiket bizonyos ügyfeleknek én írok a mai napig” – meséli, miből áll pontosan a szolgáltatás, amit a @Pikrea nyújt a megrendelőknek.

Ingyenes tudást is ad

Bea hat hónapon keresztül dolgozott egy hihetetlenül alaposan kitalált és leforgatott, YouTube-on publikált video sorozaton, amit ingyen bocsájt az érdeklődők rendelkezésére. Aki megnézi a sorozatot, nagyon sokat tanulhat belőle és Bea ajánlja is, hogy mielőtt valaki nála jelentkezne egy workshopra, vagy egyéni tanácsadásra, nézze meg a videókat. Az Instagram ma az egyik legjobb alkalmazás arra, hogy valaki felépítse a saját márkáját, és népszerűvé tegye azt akár világszerte. De ez nem egyszerű. Ha az lenne, akkor mindenki képes lenne százezer követőt szerezni hónapok alatt, de ez korántsem így működik.

Ahhoz, hogy bárki ki tudjon tűnni a tömegből az Instagramon, nagyon különlegeset kell alkotnia.  Az adatok szerint a digitális kamerák és az okostelfeonok megjelenése óta elképesztő mennyiségű fotót készítünk évente.

Csak 2017-ben 1200 milliárd képet késztettünk. Az Instagram az egyik, ha nem a legnépszerűbb képmegosztó platform. A legfrissebb adatok szerint itt több mint egy milliárd felhasználó naponta több, mint száz millió fotót oszt meg és ezeket 4,2 milliárdan lájkolják.

“Ahhoz, hogy itt ki tudj tűnni, kell, hogy legyen egy történeted és üzeneted. Az nem elég, ha lemásolod a népszerű fotókat. A saját személyiségünknek is benne kell lennie a képekben, mert csak így lehet ma népszerű egy “feed”. Az én oldalamon a tartalom összevág azzal, amit a bioban, azaz a bemutatkozó szövegben írok. Vagyis azzal, hogy folyton keresem a szépséget és az egyszerű életstílust a magyar vidéki életben” – mondja.

Óvja a magánéletét

Igyekszik megmutatni azt is, ami nem annyira szép, vagy könnyű az életében. Ahhoz azonban túl sok ember követi (cikkünk írása alatt épp 14,5 ezren követték a @beakonya oldalt és 9327-en a @pikrea oldalt – a szerk), hogy megmutassa a legbensőbb magánéletét. „Az idén szakítottam a barátommal éppen azért, mert én vidéken szerettem volna élni, ő pedig nem” – avat be.

„Ezt így nem osztottam meg, de azt kitettem, hogy költözök, és egy-két szomorúbb hangvételű bejegyzésből lehetett következtetni az életem történéseire, a legbensőbb érzéseimet azonban  nem szeretném több ezer ember elé tárni. Afelett ugyanis nincs kontrollom, hogy egy-egy fiók mögött pontosan kik és miért követnek engem, és az összesen közel 20 évnyi internetes tartalomgyártási tapasztalatom után ma már nem komfortos számomra a gondolat, hogy bárki bármit elfogyaszthat tőlem. Inkább megszűröm, mit hogyan adok ki” – osztja meg velünk Bea azt, amit az Instagramon nem.

 

Az üzenet a legfontosabb

„Az Instagram – ha jól tudják használni – óriási potenciált jelent a kisvállakozók számára. Ha valaki teljesen kezdő, akkor először azt javaslom neki, hogy nézze át az ingyenesen elérhető tartalmakat, amiket publikáltam, vagy ha egyelőre azokat is bonyolultnak érzi, jöjjön el a kezdőknek szánt workshopomra. A középhaladó és haladó workshopokat azoknak ajánlom, akik már tudják használni az Instagramot, megvan a szemlélet és a technika, de mégsem támogatja még hatékonyan az üzleti céljaikat az Instagram kommunikációjuk.

De az egyik legfontosabb feladat szinte mindenkivel kapcsolatban az, hogy defináljuk az üzenetét. Azért, mert az üzenet köré éptíhetjük a közösséget.

Az esetek zömében ez egy kétórás tanácsadás keretében zajlik, ez az első alkalom. És nagyon sok embernek ez hosszú távra is elég, mert ezalatt az idő alatt ki tudunk találni egy olyan stratégiát, ami hónapokra elég teendőt biztosít. Nekem nem az a fontos, hogy minél több embernek minél több csomagot eladjak, hanem az, hogy aki jelentkezik nálam egy képzésre, az biztosan a számára elérhető leghatékonyabb tanulási formát kapja” – magyarázza Bea, hogy hogy fest az a munka, amit a klienseivel végez.

Bea szerint Magyarországon még mindig kevesen csinálják jól és kitartóan az Instagramot. Hazánkban közel kétmillióan instáznak ma, de ez a szám dinamikusan nő. Ez előny is, mert azt jelenti, hogy hatalmas növekedési potenciál van ebben az alkalmazásban, de a munkát nem lehet megspórolni. Bea évente ezres nagyságrendben segít ügyfeleinek tanácsadói órák és csoportos workshopok keretében, és számos cég  Instagram oldalát kezeli. Ingyenesen elérhető online anyagaival pedig havonta érdeklődők tízezreinek kérdéseit válaszolja meg. Nagyon elfoglalt ugyan, de ügyel arra, hogy ne essen abba a csapdába, amibe budapesti élete alatt, és maradjon ideje arra, ami az Instagram mottója is: a szép és egyszerű dolgok megkeresésére és élvezetére. Ettől lesz ugyanis hiteles az, amit csinál.

Fotók: Kónya Bea.


Olvasol minket? Akkor gyere el az október 3-i Női Karrierváltó Fesztiválra is!

Info/jegyek: https://noivaltofesztival.hu

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely