Dobbantón végeztek, mára megnégyszerezték a bevételüket

 

Hat éve végeztem a vállalkozónőket képző Dobbantó tréningen. Még tévés riporterként vágtam bele, amikor azt gondoltam, hogy karrieremet a gyöngybizniszben folytatom. Már a képzés elején kiderült számomra, hogy alaposan mellé nyúltam. A tréning végén már a kommunikációs cégemet prezentáltam a többieknek. És bejött. Ezen a képzésen ismertem meg Illéssy Katát, aki egyik napról a másikra lett alkalmazottból vállalkozó, az ille-olla ruházati márka cégvezetője. Katának gyorsan kellett váltania. De sikerült legyőznie a saját korlátait.

A cikk a Budapest Bank támogatásával készült.

Illéssy Kata ikertestvére (Lenke, a márka megálmodója és tervezője) első gyermekének megszületésekor vette át az ille-olla cég vezetését. Katának nem volt sok ideje belerázódni az új szerepkörbe: gyorsan kellett egy vállalkozást átlátnia és felelősségteljes döntéseket hoznia, s mivel Lenke is járt Dobbantó tréningre, Kata is pályázott rá, hogy az ott megszerzett tapasztalatot kamatoztassa.

„Szükségem volt arra, hogy segítséget kapjak ebben az egész folyamatban” – kezdi a visszaemlékezést Kata. „Meg kellett tervezni a cég jövőjét, és üzleti tervet kellett készíteni. Úgy éreztem, nagy kihívás előtt állok: a marketing, az értékesítés, a beszerzés és a gyártás mind az én feladatom lett. Lenke az újszülött fia mellett „csak” a tervezést tudta tovább vinni. Minden más rám maradt. A legjobbkor jött a tréning, segített irányba tenni a vállalkozást és engem is” – mondja mosolyogva.

A Dobbantó tréningen Kata közel húsz, vállalkozását akkor kezdő nővel találkozott. Többekkel azóta is szoros barátságot ápol, gyümölcsöző együttműködések születtek. Egyik napról a másikra alkalmazottból vállalkozóvá válni azonban nem egyszerű feladat. Katának pedig nem sok ideje volt arra, hogy ízlelgesse az új szerepet. Bizonyítania kellett.

„Nagyon nehéz volt az elején, mert a saját korlátaimat kellett legyőznöm. Azonban a korlátok legyőzésének köszönhetően fejlődtem, és ahogy én fejlődtem, úgy fejlődött a vállalkozás is. Eltelt egy kis idő, amíg teljesen a magaménak éreztem a Lenke által indított céget. Ehhez pedig az is kellett, hogy az én ötleteim is teret kaphassanak, megvalósulhassanak” – mutat rá Kata.

A hat héten át tartó, heti két napos képzésen marketing, menedzsment, adózási és forrásteremtési ismereteket lehet tanulni, a tréning végére pedig egy kész üzleti tervet készítenek a résztvevők, amelyet szakemberek véleményeznek. A tréningen való részvételért kell valamennyit fizetni, ami az elkötelezettséget ösztönzi. A költségek közel 90 százalékát azonban a Budapest Bank vállalja át. Hamarosan, október 14-én indul a következő csoport, amelyre a SEED Alapítvány honlapján lehet jelentkezni 2019. szeptember 29-ig.

 

„A legnagyobb tapasztalás számomra az volt, hogy a sok nővel hogyan tudtunk együtt dolgozni, alkotni és az, hogy együtt mi mindenre vagyunk képesek. Egy bizalmi, szeretetteljes, egymást támogató kör alakult ki. Nagy segítség volt az is, hogy állandó visszajelzést kaptunk egymás ötleteivel kapcsolatban, együtt agyaltunk, ajánlottunk egymásnak embereket, üzleti kapcsolatokat.”

Kata nevetve említette még meg, hogy ahogy cégük nőtt, úgy bővült a család is. Lenkének ma már három gyermeke van, Kata pedig most várja első kisbabáját. Cégük árbevétele ez idő alatt pedig megnégyszereződött, lett saját webshopjuk, több online, külföldi és belföldi viszonteladó partnerük, s mára már elérték Japánt és Ausztráliát is.

További információk a vállalkozó nőknek szóló tréningről: www.dobbantoprogram.hu.

 

Kiemelt fotó: Illéssy Kata fotója

Vélemény, hozzászólás?