Kalandvágyból kezdett mindent elölről Londonban

A hazai marketingszakmai körökben komoly elismertségnek örvendett Kádár Tímea, amikor férjével úgy döntöttek, hogy kipróbálják magukat külföldön. A Brexit népszavazás után két héttel érkeztek meg Londonba, mára pedig Timi a londoni marketingélet aktív formálója lett.

– Mindig is nemzetközi környezetben dolgoztam – kezdi mesélni Kádár Tímea, hogyan indult szakmai pályafutása. – 2000-ben végeztem a Külkeren, majd mesterdiplomát szereztem gazdasági és nemzetközi marketing területen. A pályámat a Reader’s Digestnél kezdtem, ahol tizenhárom évet dolgoztam. A legjobb iskola volt, itt tanultam a legtöbbet a szakmáról. A RD marketingstratégiája remekül volt felépítve, ráadásul emberi és anyagi erőforrás is bőven volt, ideális munkahely volt a számomra.

A szemléletemet is formálta a nemzetközi környezet: rengeteget utazhattam, és gyorsan megszoktam, hogy a világ nem áll meg a határoknál.

Barátságokat könnyű kötni idegen országokban is, így aztán egészen fiatalon egyre több kapcsolatot építettem ki különböző országokban és kontinenseken.

A szerelemprojekt

A ranglétrán szépen haladó szakembert egy idő után azonban elkezdte foglalkoztatni a kérdés, hogy vajon mire lenne képes egyedül, egy nagy cég biztonságos háttere nélkül. Ekkor hozta létre saját vállalkozását főállása mellett, a „Szállás Másképp”-et. A kis, különleges vidéki szállások marketingtevékenységét segítő vállalkozást Tímea teljesen egyedül csinálta.

Ez részben rengeteg szabadságot is biztosított számára, hiszen mindenben egyedül dönthetett, ugyanakkor igazi mély víznek bizonyult a stabil nemzetközi hátterű nagy cégek marketingvezetői pozíciói után. Mivel Timi nem adta fel mellette a főállását sem, abban az előnyös helyzetben volt, hogy különösebb egzisztenciális nyomás nélkül próbálhatta ki a vállalkozói létet.

Irány London

– 2015-ben kezdtünk a férjemmel először beszélgetni a külföldre költözés lehetőségéről. Az én motivációm elsősorban az volt, hogy nagyon szerettem volna, ha a gyerekek anyanyelvi szinten megtanulnak angolul, másrészt pedig azt éreztem, hogy a marketing szakmában annyi kreatív energia van szerte a világban, hogy én ezt ki akarom próbálni – meséli.

– Végül 2016 nyarán, két héttel a Brexit döntés után érkeztünk meg Londonba, azzal az elképzeléssel, hogy semmit nem égetünk fel magunk mögött Magyarországon, csak most adunk itt magunknak egy évet, és aztán meglátjuk. A férjem informatikai szakember, ő nagyon gyorsan talált munkát magának, én pedig igazi biztonsági játékosként már Magyarországról megpályáztam egy marketinges állást. Habár ma már biztos másképp csinálnám, végül is a kis olasz vállalkozás jó ugródeszkának bizonyult.

A váltás mindenesetre éles volt. Tímea két héttel korábban még az Erste Investment marketingvezetőjeként búcsúzott a pompás dunai panorámától, a tökéletes irodától és az anyagi stabilitástól, a költözés után pedig egy icipici asztalnál találta magát egy korántsem jól felszerelt közösségi irodában, egy olyan pozícióban, ahol előtte még senki nem dolgozott.

– Ha tudod, hogy működik a marketing, akkor bárhová sodorhat az élet, a marketing mindenhol épp ugyanolyan elvek mentén fog működni, csak az adott körülményeket kell megismerni, és ahhoz igazítani a döntéseidet.

Kádár Timi Londonban is nagy elismertségnek örvend marketinges berkekben

Saját ügynökség, saját célok

Rögtön azzal indítottam, hogy csináltam a prémium olasz élelmiszereket importáló új cégemnek egy rendezvényt, ami helyismeret híján óriási munka volt, de végül rendkívüli sikert arattunk vele. Egy idő után aztán továbbléptem. Nagy-Britannia nagy piac, sok a lehetőség, és nagy előnyt jelentett számomra, hogy itt a kisebb vállalkozások is készek költeni a marketingre. Ezért aztán létrehoztam a saját ügynökségemet Francis Cooper Marketing Consultancy néven.

Ismeretlen marketing szakemberként sehol nem könnyű érvényesülni, de Timinek nem okozott nehézséget a személyes márka építése sem, hiába került egy idegen országba.

– Tudatosan kezdtem építeni az itteni szakmai profilomat is. Jelentkeztem szakmai konferenciákra előadni, építettem a kapcsolati hálómat és saját magamat. És akkor egyszer csak kialakult bennem a megállíthatatlanság érzése.

Hogy nekem nem kell feltétlenül arra várnom, hogy valaki döntsön a sorsom felől: a sorsomat én is alakíthatom.

Miért várnék arra, hogy behívjanak egy női üzleti profilú rádióba interjúalanynak, amikor jelentkezhetek ugyanoda egy önálló műsorötlettel? Miért kellene sorban állnom, hogy előadhassak, amikor alapíthatnék egy saját marketing szakmai klubot is, ahová már én hívok előadókat? Így történhetett meg, hogy két évvel azután, hogy kiköltöztünk, már rádióműsorom volt, írtam egy könyvet, elnyertem két szakmai díjat, egy BNI szervezet alelnökévé választottak, és létrehoztam a London Marketing Clubot. Itt tényleg korlátlanok a lehetőségek, nincsenek teljesen zárt világok, klikkek, ellenben óriási igény van a minőségi munkára.

Ráadásul Timi olyan cégekhez jutott be, mint az Apple vagy a Tesla, nagy marketingkonferenciák előadója, és tavasszal 500 fős konferenciát és expót tart a NatWest Bankban társadalmi vállalkozásoknak. Emellett továbbra is tart tréningeket Magyarországon, és néhány kedves magyarországi ügyfelét soha nem adná fel, de már nem gondolkodnak abban, hogy visszaköltözzenek, még ha a család hiánya őket is megviseli. A gyerekek a vártnál is hamarabb illeszkedtek be az új környezetbe, gyorsan megtanultak angolul, és a férje is jól érzi magát stabil munkahelyén, otthonukként tekintenek Londonra.

– Vannak angliai magyar ügyfeleim is, de hiszek abban, hogy igazán sikeresek akkor lehetünk egy új országban, ha integrálódunk, ha nem kizárólag abban gondolkodunk, hogy magyarként csak magyarok lehetnek a potenciális ügyfeleink. Sőt. Állítom, hogy nekem ma már van olyan erős a kapcsolati hálóm, mint Magyarországon volt tizenhat év szakmai munka után. Azt próbálom a londoni honfitársainknak átadni, hogy persze, nyilvánvaló az üzleti partnered számára is, hogy te nem vagy angol, de ha már valahová elhívtak téged, akkor oda úgy menj, hogy neked ott helyed van.

Semmivel nem vagy kevesebb, több sem, más vagy, nem kell, hogy másokhoz hasonlítgasd magad, neked itt helyed és dolgod van.

Vélemény, hozzászólás?