Barion Pixel Skip to content
digitális oktatás otthonról

Egyre több iskolában rendelnek el karanént – három ötlet, ami felvértez a digitális oktatás nehézségeivel szemben

Egy budai egyházi általános iskola három alsó tagozatos osztályában is karantént kellett elrendelni, annyi volt a megbetegedés – írta a héten a HVG. Pilisborosjenőn négy osztály került karanténba – számol be róla a Telex. Az ősz beköszöntével újra számítani lehet arra, hogy több iskolában is hosszabb-rövidebb időre át kell állni a digitális oktatásra. Íme, három ötlet, amelyet érdemes bevetni, ha az online tanulás csatájába indul az ember!

A figyelmet elnyerni a legnehezebb

A legbanálisabb, egyben legnehezebben megoldható probléma a digitális oktatás során nem más, mint a diákok figyelmének fenntartása. Mivel rengeteg inger veszi körül otthon a tanulókat (a család, a velünk élő házi kedvencek), már ezért is nehéz a tanórára fókuszálni, ha pedig ehhez hozzávesszük azt a huncutságot, hogy szinte lebukás nélkül lehet üzengetni az osztálytársaknak valamilyen applikáción keresztül, vagy nézni egy jó filmet egy másik ablakban -, na innen nézve az őszinte, kitartó koncentráció már-már kisebb hőstettnek minősül.

A megoldás: kapcsoljuk be a kamerákat! Amellett a triviális tény mellett, hogy az oktató így szemmel tudja tartani a diákok tevékenységét, valamelyest lehetővé válik online „szimulálni” azt, amikor a tanár a diákjai szemébe néz.

Lényeges, hogy a srácok úgy érezzék, a lecke személyesen nekik szól, így kulcsfontosságú, hogy – a lehetőségekhez mérten – fel tudják venni a szemkontaktust az oktatóval. A digitális oktatás szépségeiről készített sorozatot az iCentre, ahol diákok, egy kutató és egy anya is őszintén elmondják a tapasztalataikat.

A szünetek valójában mini ünnepek

Az oktatási intézményekben a szünetek tulajdonképpen „mini ünnepeknek”, „rituáléknak” is felfoghatók, melyek nagyban hozzájárulnak az oly nélkülözhetetlen közösségépítéshez. Ezzel szemben az online órák közt tartott szünetek ahelyett, hogy összekovácsolnának, inkább eltávolítanak minket egymástól: hisz mindenki egymaga intézi otthon saját feladatait, távol a többiektől.

A megoldás: iktassunk be óra közben extra közös szüneteket, melyek során csináljunk valamit együtt! Tartsunk közös tízórait, élménybeszámolót arról, kinek milyen volt a hétvégéje vagy hogyan élte meg az iskolakezdést.

Már egy picike közösségi élet is csodákra képes, ami után a diákok garantáltan sokkal jobban fognak tudni fókuszálni!

Csempésszünk be interaktivitást!

A digitális oktatás során bizony még azokkal is előfordul, hogy könnyebben elkalandoznak, akik valójában oda szeretnének figyelni a tananyagra. Ez szinte természetes, hisz a ténylegesen verbális kommunikáció csupán kis hányadát teszi ki az egymással történő kapcsolattartásunknak, s mivel az online órák során csak erre van lehetőség, könnyen elveszik a fókusz.

A megoldás: használjunk olyan online eszközöket, melyek lehetővé teszik az interaktivitást! Ha a tanórába bele vannak csempészve elgondolkodtató szavazások, érdekes kérdőívek, izgalmas kvízek, akár látványos gif-ek, máris nagyobb kedvvel veti bele magát mindenki a tudásszerzésbe.

Ilyesmikre kínál lehetőséget például a MeetingPulse, a Sli.do, a MentiMeter vagy a Poll Everywhere; de számos további hasznos program és applikáció hivatott arra, hogy támogassa a digitális oktatást. Ne féljünk ezeket használni, aranyat érnek!

Támogatott tartalom.

Kiemelt kép: AdobeStock

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely