Barion Pixel Skip to content
Hevesi Nóra-Tesco

Hevesi Nóra: Érezni és továbbadni akartam a Tesco közösségteremtő erejét

Egy karrierút értéke nem attól függ, hogy milyen szinten állunk, beosztottak vagy vezetők vagyunk-e. Hanem, hogy a rendelkezésünkre álló skilljeinket, eszközeinket – legyen az akár egy személyes történet – mire használjuk, hogyan tudjuk a közösségünk és az azt alkotó emberek érdekébe állítani. Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetőjének karrierútja ennek a vállalásnak és felismerésnek követendő példája.

– Amikor 2013-ban a Tescóhoz kerültem, az első naptól azt éreztem, hogy jókor, jó helyre és egy nagyszerű csapatba kerültem. Az első 4 évem azonban pont egybeesett a vállalati életciklus nagy változásaival, és ez az átalakulás alapjaiban ingatta meg a korábbi határozottságomat. Nem tagadom: sok olyan kihívással szembesültem, amelyek kétségeket ébresztettek bennem a korábbi döntésemmel kapcsolatosan.

De valahol mélyen ott volt az érzet, hogy nekem itt dolgom van, a Tescónak és nekem dolgunk van egymással.

Kitartottam és most már egészen határozottan tudom mondani: jó időben, jó helyen vagyok – idézi fel tescós karrierjének kezdeti éveit Hevesi Nóra.

A kiskereskedelmi áruházlánc kommunikációs és kampányvezetőjeként Nóra hisz abban, hogy egy cég teljesítményét nagyban befolyásolja a vállalati kultúra, amiért épp az ott dolgozók tehetik a legtöbbet azzal, hogy vállalják magukat, jelzik az igényeiket. És amelyekre a vállalat reagál. Mert egy felelősen gondolkodó vállalat nem egyszerűen csak munkát kínál az álláskeresőknek, hanem közösséget is teremt.

– A Tesco egy ilyen közösségteremtő erő. És ez volt az, ami engem idevonzott és a nagy változások alatt is itt tartott.

Mert nemcsak hallani akartam erről a spiritről, hanem érezni is, a részese lenni, és ha lehet, továbbadni – folytatja történetét Nóra.

Hevesi Nóra-Tesco
Hevesi Nóra és vendége

A közösség ereje, a “nem-vagy-egyedül” érzés az, amellyel mai világunkban komoly változásokat lehet elérni, amely segítségével az emberek – szélesebb perspektívában a társadalom – problémáira, nehézségeire, örömeire, igényeire nyitott, érdeklődő, sokszínű, elfogadó és támogató vállalatokat és cégeket lehet működtetni. Olyanokat, amelyek felismerik, értik és megértik a dolgozóik egyéni igényeit, összekötik és kiterjesztik azokat a vállalati közösségre, és nem félnek attól, hogy ezeket akár még magasabb szintre is tovább vigyék, hatásukkal pedig akár össztársadalmi változásokat is indukáljanak, példamutatásukkal sztereotípiákat döntsenek meg.

– A másik nagyon fontos összetevő a bizalom.

Hogy az emberek, a dolgozók merjék elmondani, hogy miben élnek, mi foglalkoztatja őket, mi az, amivel jobbá, könnyebbé tehetnénk az életüket – és amely lépések, változások bizony a vállalat hatékony működést is szolgálják -,

és hogy erre mi, szakemberek megtaláljuk a legjobb válaszokat, a válaszadás legjobb formáit akár vezetői tréningek, akár vállalati workshopok, továbbképzések, tudásátadás, érzékenyítés formájában – mondja Nóra.

A Tescóban nem egy példa akad arra, hogy egy személyes történet, személyes érintettség hogyan válik a céges kultúra részévé, hogyan lép ki az egyén zárt köréből és ad erőt, támogatást a hasonló gondokkal küzdőknek és mutat példát arra, hogyan lehet és kell egy ilyen helyzetet kezelni vállalati szinten, ami aztán – esetleg csak évekkel – később a társadalomban is elhozhat olyan tabudöntő változásokat, amelyekre régóta szükség lenne.

A Tesco 2020. októberében indította el egyedülálló menopauzaprogramját, amellyel a változókor időszakát élő munkatársnőit támogatja érzékenyítésen és őszinte párbeszéden keresztül.

– Én is a változókorú nők életét élem. Nem tagadhatom el, hogy a menopauza hatással van a munkámra.

És ha rám hatással van, akkor miért ne lenne hatással a Tesco többi női dolgozójára is?

Ez a felismerés vezetett engem és a csapatomat oda, hogy ezzel a problémával foglalkoznunk kell vállalati szinten, hiszen a női munkatársaink mintegy 30 százalékát érinti ez az életszakasz” – meséli Hevesi Nóra, miért is vágtak bele a menopauzaprogramba.

A Tescós Nők 40+ program fő célja a bizalomépítés, hogy a vállalatnál dolgozó több mint 2300, 45-55 közötti munkatársnő érezze, nincs egyedül és egy biztonságot adó közegben nyíltan, rejtőzködés nélkül beszélhessen a nehézségekről, a menopauzával kapcsolatos érzésekről, gondolatokról és sorstársaikkal, vezetőikkel együtt találhassák meg a legjobb megoldásokat.

Hevesi Nóra-Tesco
A Női váltó és a dajer.hu Nőnek lenni jó! közösség alapítói Hevesi Nórával és Szigeti Barbarával a Tesco Sokszínűségi Héten

A vállalat azonban nemcsak a menopauzaprogrammal szeretné felhívni a figyelmet arra, mennyire fontos a vállalati kultúra részévé tenni az egyéni igényeket, hanem a 2020 óta rendszeressé váló

Sokszínűségi hét programsorozatával tovább bővíti ezt a kört a rejtett előítéletek, a kulturális sokszínűség, valamint a mások és önmagunk tudatos elfogadásával.

A változásokhoz néha nem kellenek nagy dolgok. Néha elég, ha megérezzük, hogy nem vagyunk egyedül. Elég egy jelzés, hogy itt biztonságban vagyunk, hogy itt elfogadnak olyannak, amilyenek vagyunk a képességeinkkel, az adottságainkkal. A nagy dolgok ott kezdődnek, amikor ezt valaki – legyen az egy vállalat, egy vezető – perspektívába helyezi, teret ad neki, felelősséget vállal érte akár a személyes történetén keresztül.

Hevesi Nóra a Női váltó Fesztiválon is mesél arról, hogyan lehet egy nő hatással munkahelyére, közösségére.

Támogatott tartalom

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely