Barion Pixel Skip to content
Pálfi Éva B2W

„Az nem jön be, hogy belevered az orrát a problémájába, aztán felkínálod neki a megoldást” – Pálfi Éva tényleg tudja, mi kell a nőknek

Kezdetben csodabogárnak nézték, amikor – hazánkban először – női marketingről kezdett beszélni, ma egyetemi tananyag a B2W Marketing. Pálfi Éva, aki annak idején művészlélekkel vetette bele magát a marketing maszkulin világába, tényleg tudja, mi kell a nőknek, és azt is, hogy mi nem.

Kreatív szakemberként elege lett abból, hogy férfias módszerekkel próbálnak eladni a nőknek, s ezzel mennyi kárt okoznak a nőknek és a cégeknek is – ez indította Pálfi Évát, a nőket célzó marketing első számú dedikált szakértőjét arra, hogy kidolgozza a saját módszerét. A B2W, azaz a „Business to Woman” módszer ötletével először csodabogárnak nézték, de nem adta fel. Volt mire építkeznie, hiszen huszonévesen már piacvezető cégek kreatív igazgatója volt, és bár eleinte inkább a folyamatok művészeti és dizájn oldala érdekelte, belefolyt minden érintett terület munkájába a kampányok során, az üzletek berendezésétől a marketingig.

– Amikor 2018-ban elkezdtem a B2W-vel foglalkozni, sokan nem értették, mi ez az egész, miért kell külön nőkre szegmentálni. Senkinek nem jutott eszébe itthon külön a nőkhöz szólni, elemezni, hogy másként hozzák meg a döntéseiket a férfiak és a nők.

Annak fényében ez különösen megdöbbenő, hogy a vásárlási döntések 85%-át nők hozzák! És ami még durvább, hogy 91%-uk elégedetlen a cégek kommunikációjával, úgy érzik, nem hozzájuk szólnak. A neves szakemberek sem érezték azokat a finomságokat, amelyeken adott esetben egy termék vagy márka sorsa múlhat.

Vicces, de van olyan szakember, aki teljesen ignorálta a témát, ma pedig ebből él… Tudni kell, hogy a marketing nagyon férfias szakma volt akkor, és a mai napig az, még a benne dolgozó nők többsége is maszkulin vonásokat vesz fel…  – mondja Éva, akit sokan egyszerűen feministának tituláltak a nőket célzó marketingmódszerei miatt.

A nőknek inspiráció kell, nem még több lelkiismeret-furdalás

– Nagyjából egy évig figyelte a szakma, mi lesz ebből. Aztán mint a filmbéli Forrest Gumphoz, egyre többen csatlakoztak hozzám, miközben a B2W mozgalommá nőtte ki magát.

Egy idő után már nem volt kérdés, hogy a nőknek máshogy kell eladni, mint a férfiaknak, hogy a régi, bevált marketingfogások, a maszkulin kommunikáció nálunk nem működik. Máshogy vásárolunk, mást várunk egy terméktől, és a gyártójától is.

Egy nőnél nem jön be, hogy belevered az orrát a problémájába, aztán felkínálod neki a megoldást rá. Inkább inspirálni kell, nem lelkiismeret-furdalást kelteni benne, mert abból a legtöbb nőnek van elég…

Hangzatos szlogenek helyett hitelességet, manipuláció helyett célratörő tájékoztatást várnak, és számukra a bizalom a legfontosabb – sorolja a nőimarketing-szakértő.

Pedig Éva karrierje nem a reklámszakmában indult: a MOMÉ-n végzett divattervezőként, majd Pécsen tanult antropológiát és művelődésszervezést, ehhez jött a pszichológia, a szociológia és a marketing. Igaz, mindig is vállalkozóként dolgozott, a rendszerváltás után, 92-93-ban szinte belenőtt ebbe a mentalitásba. Már az egyetem alatt tudta, hogy nem akar elköteleződni egy cég mellett sem, inkább a maga ura lesz.

S bár a marketing felé vette az irányt, eredeti szenvedélyét nem engedte el, egyre többen keresték meg a divat- és szépségiparból, hogy vezessen be és vigyen sikerre egy-egy új márkát. Rábízták többek között Christina Aguilera és Naomi Campbell parfümjének hazai bevezetését, amire egyenesen Amerikából érkezett a megbízás.

– Az nagy dobás volt, az összes drogériában az én életnagyságú divatrajzaimmal találtam szembe magam! Nagyon szerettem a Thomas Jeans női vonala, a Nana Jeans bevezetését is; 2000-ben jött ki a kampány, de büszke vagyok rá, hogy még ma is megállná a helyét – emlékszik vissza a szakember.

Minden út ide vezetett

Az csak évekkel később kristályosodott ki számára, hogy valójában minden út a B2W megszületéséhez vezetett.

– Utólag döbbentem rá, hogy mindig olyan helyen dolgoztam, ahol nőknek értékesítettünk, nőknek kommunikáltunk. Folyton kutattam, mit várnak, mit keresnek a nők, milyen problémákkal küzdenek, figyeltem, melyik márka, melyik termék hasal el és miért.

Ebből a tudásból és tapasztalatból született meg a B2W, Éva szerelemprojektje, aminek a létjogosultságát nagyon hamar visszaigazolta a szakma és az élet. Az például, hogy két évvel a kidolgozása után egyetemi tananyag lett, meggyőzte a kétkedőket és az ellenállókat is, ma pedig már akkora a túljelentkezés, hogy más szakokról is átjárnak Évához diplomázni.

A B2W hatszor nyerte el a Magyar Marketing Szövetség gyémánt díját, rengeteg piackutatás és tanulmány született a témában, színvonalas női szakmai rendezvények és közösségek alakultak, s ma már egyre inkább természetes, hogy a cégek figyelembe veszik a női vásárlási szokásokat is a marketingjük során.

Éva szerint az, hogy úttörő gondolatokkal állt elő, a személyiségéből is következik.

– Mindig a különlegességet, az újdonságot keresem, olyat szeretnék csinálni, amit más nem; talán azért, mert alapvetően művész beállítottságú vagyok.

Valahol mégis ott volt bennem az indíttatás a szakmám iránt, már az is erre mutatott, hogy egykor nem a képzőművészetit, hanem az iparművészetit választottam. Nekem fontos, hogy gyakorlatias formában is megvalósuljon, amit tervezek, amit megálmodok. Inspirál a közönség, a sikerek, a díjak, visznek előre – vallja.

A siker csapdája

Éva bevallja, hogy gyakran találkozott a sikeres női vállalkozói lét árnyoldalaival is, s neki is időbe telt, mire rátalált az egyensúlyra az életében.

– Ahogy a legtöbb női vállalkozó, én is elég férfiasan indítottam. Gondolj bele, 24 évesen, kreatív igazgatóként 60-200 fős varrodákat irányítottam! Boltokat kaptam, férfi üzletvezetőkkel dolgoztam együtt, próbáltam elfogadtatni magam. Szerencsére a szakmai felkészültségemet, tudásomat mindig elfogadták.

A női vezetők helyzete nem könnyű, mert ha nem állsz ki magadért, nem leszel sikeres, ha meg kiállsz, akkor rád mondják, hogy erőszakos vagy. A siker ára pedig sokszor az, hogy azok a nők, akik elférfiasodnak, egyedül maradnak a sikereikkel… – figyelmeztet.

Arra is, hogy a különböző női szerepeket nehéz jókor, jó helyen alkalmazni, aminek gyakran a sikeres üzletasszonyok magánélete látja kárát.

– Volt olyan kapcsolatom, amelyben akaratomon kívül túl domináns voltam, és olyan is, amiben túl keveset mutattam magamból és elnyomtak. Leraktam az aznapi sikereimet az ajtó előtt, nem tudtam megélni a sikert, amit a vezetői munka nyújtott.

Ahhoz, hogy jól működjünk együtt valakivel, kell IQ, EQ, azaz érzelmi intelligencia, és persze össze is kell csiszolódni. Mellém eleve egy erős férfi kell, ezt is jó, ha tudja magáról valaki – mondja.  

Tanulni egyébként is erősen ajánlott, Éva szíve szerint minden nőt oktatna pénzügyi ismeretekre.

– Nem arra, hogy hogyan oszd be a rezsipénzt, hanem hogy hogyan juss egyről a kettőre, hogyan tartsd meg azt a kettőt, majd hogyan csinálj belőle hármat.

Hogyan árazd be magad, hogyan tűzz ki pénzügyi célokat és hogyan érd el őket. Nekem is sok időbe telt eljutni ide, de a pénzügyi tudatosság az egyik legfontosabb a mai világban álmaink megvalósításához.

Fotók: Pálfi Éva

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely