Televíziós riporteri és rádiós szerkesztő-műsorvezetői karrierről váltott a vállalati kommunikáció világába Panulin Ildikó, aki a Szerencsejáték Zrt. kommunikációjáért felel. Hogyan lépett ki a megszokott keretekből? És vajon mitől válik befogadó és családbarát munkahellyé a magyarországi nagyvállalatok árbevétel szerinti top 10-es listáján szereplő cég? Mert ez kevésbé a szerencsén, jóval inkább a tudatos fejlődésen múlik.
Az idei Női Váltó Fesztiválon azt a témát is boncolgattuk, hogy milyen esélyeink vannak 45 éves kor felett állást találni. Mennyire nyitottak a cégek erre a korosztályra, és miért megkerülhetetlen, hogy tudatosabban foglalkozzunk önmagunkkal? A beszélgetés egyik résztvevője Kapás Dóra, a Szerencsejáték Zrt. CSR szenior szakértője volt, mi pedig utánanéztünk, hogy megtudjuk, milyen ennél a cégnél dolgozni.
Kérdéseimmel egykori kolléganőmet, Panulin Ildikót kerestem meg, akivel sok-sok évvel ezelőtt még riporterként dolgoztunk együtt és aki azóta váltott. Ma már nem ő kérdez, hanem őt kérdezik. Ildikó a Szerencsejáték Zrt. vállalati kommunikációért felelős főosztályvezetője.
Nem kell megszűnni riporternek lenni
– A jól kiépített médiakapcsolati hálót nemcsak a médiában lehet gyümölcsöztetni.
Néha azon töprengek, hogy más vállalati kommunikációs vezetők – médiás múlt nélkül – vajon hogyan gyűjtik össze azokat a mélyebb kapcsolatokat, amelyeknél nem azt érzi egyik fél sem, hogy szívességeket kér?
Ráérezni, hogy mit tudunk átadni, azon belül is mit kell eladni, és mi az, ami magától szárnyra kap – ez is fontos skill.
– Sőt, vállalati kommunikációs területen sem kell megszűnni riporternek lenni. Az egy-két órás megbeszélések néhány mondatba való sűrítése szintén magunkkal hozott tudás lehet – mutat rá Panulin Ildikó, akinek bár nehéz volt a döntés pillanata, nem sokkal később már azon gondolkodott, hogy miért is várt ennyit a váltással, vajon mitől tartott.
Inspiráló, ha valóban önmagunkat adhatjuk
A Szerencsejáték Zrt. nemcsak játékszervezőként, hanem munkáltatóként és vállalkozó partnerei irányában is igyekszik felelősségteljesen viselkedni. Munkatársai között vannak, akik évtizedek óta ott dolgoznak, és igencsak széles a paletta, legyen szó korosztályi vagy élethelyzeti sokszínűségről. Sőt, a felsővezetők nemi megoszlásában kiemelkedő arányokat hoznak, hiszen náluk a felsővezetői kört illetően több a nő, mint a férfi.
– A saját bőrömön tapasztaltam, hogy milyen megtartó és nyitott munkahelyi légkör uralkodik a vállalatnál. Nem az történt, hogy belépett egy idegen, akit rögtön saját képükre akartak formálni, hanem kíváncsiak voltak arra, hogy milyen tapasztalatokat tudok behozni, és ez inspirálólag hatott rám.
Unikumként tekintek a cég kulturális és sportegyesületére is, amelynek egy névleges, éves díjért cserébe lehetünk tagjai, és az ingyenes múzeum-látogatástól a színház belépőig, a futóversenyektől a labdajátékokig számtalan szuper dolgot és ezen keresztül közösségi élményt kínálnak a munkatársaknak – mutat rá Panulin Ildikó, akitől azt is megtudtuk, hogy a cégnél kiemelt hangsúlyt helyeznek a megváltozott munkaképességű kollégák foglalkoztatására.
Ne tévesszük össze a jótékonysággal!
– Osztályszinten működő karitatív hálózatunk elkötelezett a 4, illetve 6 órában foglalkoztatott, mozgássérült, egészségkárosodott, illetve siket és nagyothalló kollégák támogatásában. Fontos rámutatni, hogy ez az immár 20 évre visszanyúló történet (akkor még gyerekcipőben járt itthon a megváltozott munkaképességűek alkalmazása – a szerk.) nem jótékonyságról, hanem kőkemény üzletről és magasfokú felelősségvállalásról szól.
– Az ötlet Spanyolországból ered, ahol látássérülteket alkalmaztak sorsjegyárusként. Erre a mintára vezették be itthon is, és ma már az összmunkatársi létszám 10 százaléka mozgássérült, egészségkárosodott, vagy siket és nagyothalló kolléga (1700-ból nagyságrendileg 170 fő). Az ő foglalkoztatásuk során a vállalat személyre szabott támogatást igyekszik adni. Előfordul, hogy olyan kihívásokkal teli élethelyzetekben kell támogatást nyújtani, mint például lakhatás, kórházi ellátás, rehabilitáció – osztja meg velünk Panulin Ildikó, majd hozzáteszi: minden egyes vállalati rendezvényük akadálymentesített.
A közösségek, családok megszólítása náluk számos eseményen keresztül történik, legyen szó például nőnapról, gyereknapról, mikulásról, karácsonyról. Az apró figyelmességektől a nagy rendezvényekig – sok formában erősítik a közösséghez tartozás érzését.
A kisgyermekes családokat a jogszabályban előírt részmunkaidős lehetőségekkel maximálisan támogatják, rugalmas munkaidejük és a túlórák lecsúsztatásának lehetősége pedig számos élethelyzetben jelent előnyt.
A jövő vezetőit képzik
Megtalálni, megtartani, motiválni az új munkaerőt – talán ez az egyik legnagyobb kihívása a mai munkahelyeknek. Amellett, hogy a különböző generációk összecsiszolódása sem mindig könnyű.
A Szerencsejáték Zrt.-hez szívesen mennek a fiatalok, a lecke viszont ott van feladva, hogy náluk számos speciális terület van. Ilyen például a sorsolás, ahová olyanokat várnak, akiket nem rettent el a képernyő, de emellett az összes eredmény adminisztrálásában is precizitást, rátermettséget mutatnak.
– Néhány évvel ezelőtt lett fő csapásirány a fiatalítás, ami nálunk azt takarja,
hogy ne szimplán gyakornokokat hívjunk, hanem inkább juniorokat, akik egy szisztematikus, úgynevezett LevelUp program segítségével 5-10 év múlva akár vezetővé is válhatnak.
Jelenleg körülbelül 20-an dolgoznak így nálunk, a kommunikációs területen például ketten vannak. A nagy feladat abban is rejlik, hogy mindezt össze kell hangolni azzal, hogy akik nem vesznek részt a LevelUp programban, azok számára is legyen egy elérhető karrier út – fogalmaz a főosztályvezető.
Kiemelt kép: Mark Somay
Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.