Jóllétet építenek a női vállalkozók – Jön a Vállalkozó Nők Világnapja Konferencia

Lehetséges-e létrehozni egy olyan társadalmat, amelyben a fejlődést nem gazdasági mutatókban, hanem valódi jóllétben mérjük? Az ENSZ által megálmodott Vállalkozó Nők Világnapja kampány szerint igen. S bár a koronavírus miatt kemény hónapok állnak a női vállalkozók mögött is, még mindig van ok hinni, hogy ez lehetséges. November 18-án ingyenes, online konferencia kezdődik, ahol nemcsak kérdések merülnek fel, de válaszok is születnek. Mi ott leszünk!

Ma már nem csupán egyszerű megérzés, hanem tagadhatatlan tény, hogy a nők aktív részvétele a társadalmi és gazdasági életben, a nőies értékek – a segítségnyújtás, gondoskodás – jelenléte szorosan összefügg a társadalmak jóllétével. De ismert tény az is, hogy a nők erőforrásaik jelentős részét a jövő nemzedék életkörülményeinek javítására fordítják, ezáltal is hozzájárulva a szegénység felszámolásához. Ugyanakkor a női vállalkozások sajátossága az is, hogy olyan területeken és/vagy oly módon működnek, melynél az életminőség, az egészség, a környezet javítása áll a tevékenységek fókuszában.

Főszerkesztőnkkel, Békéssy Olgival november 20-án, pénteken 10 órakor a Női kampányok nőkért beszélgetésen találkozhattok többek között Frankó-Csuba Dea és Koleszár Szilvi társaságában, Csatosné Harmati Erika meghívására!

A nők szélesebb körének vállalkozási tevékenysége, érdemi döntéshozatali részvétele hozzájárul egy szolidaritáson, esélyegyenlőségen, erőszakmentes kommunikáción alapuló társadalmi légkör és szemlélet, egy a rövid távú profitérdek kizárólagosságát felülíró gazdálkodási kultúra létrehozásához, olyan társadalmak létrejöttéhez, ahol a fejlődést nem a gazdasági növekedés mutatószámaiban, hanem az emberek jóléti és jólléti mutatóinak javulásában mérik.

Magyarország idén harmadszor csatlakozik az ENSZ 144 országban megvalósuló Vállalkozó Nők Világnapja kampányához, amely a nők vállalkozási tevékenységének és a nők által képviselt társadalmi ügyek fontosságára hívja fel a figyelmet. Arra szólít fel, hogy erősítsék, ösztönözzék, támogassák és ünnepeljék a vállalkozó nőket, a nők kreativitását, szerepvállalását.

Az idei, a Magnet Bankkal közösen szervezett 3 napos programra rányomja bélyegét a COVID-járvány. Az online esemény során közvetlenül is érintjük a világválság női vállalkozásokra gyakorolt hatását a Hétfa Kutatóintézet friss elemzése és a nők vállalkozási tevékenységének segítése terén működő fejlesztők tapasztalatai, valamint vendégeink megélése alapján.

A szektorok és nézőpontok sokféleségét reprezentáló, rangos résztvevőkkel folytatott beszélgetések során szó esik a női vállalkozások finanszírozási lehetőségeiről, a női befektetői megközelítésről, a női vállalkozások fenntarthatóságra gyakorolt hatásáról, a társadalmi felelősségvállalás kérdéseiről és a befektetések nemre gyakorolt hatásának mérhetőségéről, a nemek egyenlőségét, a nők helyzetének javítását célzó üzleti, társadalmi és civil kezdeményezések finanszírozási lehetőségeiről Budapesten és vidéken.

A vállalkozási tevékenység – sokszor nem gondolunk erre – az üzleti szektoron messze túlmutat, hiszen nők és férfiak vállalkozóként tevékenykednek számos más területen is, a sportban, a művészetekben vagy akár az egészségügyben is. A nemek közti egyenlőtlenségek valamennyi ágazatban hasonlóképpen működnek, legyen szó rejtett vagy nyílt megkülönböztetésről, jövedelmi egyenlőtlenségekről, érdekérvényesítési nehézségekről, döntéshozatali korlátokról vagy éppen zaklatásról. Rendezvényünkön az irodalomban és a zenében működő nők a művészet eszköztárát is megmutatva avatnak be a saját területükön megélt nehézségekbe.

Magyarországon a kampány célja az élet valamennyi területén vállalkozóként tevékenykedő nők sokszínűségének, helyzetének és tehetségüknek bemutatása. Egy olyan nőbarát vállalkozói ökoszisztéma létrehozását tűztük ki célul, melyben a szereplők tisztában vannak a női vállalkozások értékeivel, és törekszenek a nemek közti egyenlőtlenségek oldására.

Nyitófotó: Freepik.

Vélemény, hozzászólás?