Barion Pixel Skip to content

Együtt erősebbek vagyunk – számos eseményt rendeztek a májusi Sokszínűségi Hónapban

56 program a sokszínűség jegyében

A HBLF Sokszínűségi Karta aláírói a befogadó munkahelyek építését tűzték ki célul, így a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) is, amelynek együttműködői partnerei közül 35 cég, illetve vállalat határozta el, hogy 2022-ben, a májsui Sokszínűségi Hónapban különböző diverzitás és inkluzivitás aktivitást szervez. Az események számos formában — panelbeszélgetés, webinárium, workshop, képzés, előadás, kiállítás, podcast — segítették nem csak a párbeszédet és információszerzést, de akár a szemléletváltás és magatartásformálás megvalósulását. A rendezvényeken több mint tízezren vettek részt, de a Sokszínűségi Hónap célitűzései közvetlenül több mint 500 000 emberhez jutottak el, médiapartnereink segítségével pedig mintegy egymillióhoz.

„Számos kutatás támasztja alá, hogy a sokszínű és befogadó szervezetek eredményesebbek. Versenyelőnyre tehetünk szert, azáltal, hogy jobban megértjük a társadalmi igényeket, a vásárlói elvárásokat és a gyorsan változó, egyre komplexebb világban többféle szempontot veszünk figyelembe a döntéseinkben.” – hangsúlyozta Solti Andrea, a HBLF elnöke, a Shell Hungary igazgatóságának elnöke. „A változáshoz szükség van a vezetői kiállásra, támogató programokra, valamint az előítéletek tudatosítására is. Együtt erősebbek vagyunk, ezért a HBLF tanulási és együttműködési platformot biztosít, és hidakat épít a szükséges változások érdekében.”

Sokszínűségi Hónap – a téma sokszínűsége

A sokszínűség, diverzitás témája számos alterületet is magában foglal. Ezek közül leginkább a női vezetők (üzleti életben és diplomáciában) és a női szerepvállalás (családban, oktatásban) került fókuszba, valószínűsíthetően a HBLF téma iránti következetes elkötelezettségéből is adódóan. Az esemény résztvevői egyetértettek abban, hogy leginkább közösen érdemes tenni a célok eléréséért, olyan eszközökkel, mint a fejekben létező üvegplafon megszüntetése, valamint különböző jó gyakorlatokkal, mentoringgal a kompetencia és önbizalom fejlesztéssel vagy vállalati kiválasztási folyamatok fejlesztésével. Nem véletlenül kulcsfontosságú a Shell által is támogatott HBLF Nemzetközi X Mentor Program. 

A megváltozott munkaképességűek inkluzív foglalkoztatásában szerencsére már számos jó példát találunk, a Romaster program keretében pedig a roma fiatalok munkaerőpiaci integrációját is megismerhettük.

Sokszínűségi Hónap

Az elmúlt évek járványügyi helyzete és egyéb krízisei miatt idén nagyobb fókuszt kapott a munkavállalók mentális egészsége, hogy miképp viselkednek munkáltatók krízis idején, illetve az a felvetés, hogy miképp beszélgessünk a gyermekeinkkel hasonló témákról.

Egyes altémák, amilyen a diverzitás és inkluzivitás a marketingben, a sokszínűséget támogató vásárlás, valamint a biztonságos munkahely („safe space”) megteremtése, a szexuális orientációt vagy az életkort érintő inkluzivitás is feldolgozásra került webinárium vagy podcast formájában.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az idei Sokszínűségi Hónapban minden fontos témát érinteni tudtunk és számos, a témával foglalkozó, aziránt elkötelezett vállalat és szervezet lehetőséget kapott jó gyakorlatainak bemutatására és az egymástól való tanulásra” – tette hozzá Gárdus Zsuzsa, a HBLF Sokszínűségi Kartáért felelős elnökségi tagja, a Jobsgarden ügyvezetője. „Külön személyes öröm nekem, hogy az oktatás hangsúlyosabban megjelent idei harmadik Sokszínűsági Hónapunkban: a nevelés, a hátrányos helyzetű területek oktatása, egyes pályák speciális sokszínűségi kihívásai, valamint az egyetemi oktatásban megjelenő diverzitás, így a fiatalok is nagyobb eséllyel, idejekorán foglalkozhatnak a témával és elfogadással.”

 

A szervezők: Az ALD Automotive, Avis, Bridgestone, Budapest Corvinus Egyetem, Concorde, evosoft, Hammel & Hochreiter Kft., Holland Nagykövetség, IFUA, KPMG, Legrand, illetve a Telekom, T-System belső munkavállalói szemléletformáló és kompetencia-fejlesztő programokat kínáltak. Mások, mint a Autistic Art, bp, Coaching Team, Eaton, Fashion Awards Hungary, Fruit of Care, Grundfos, Heineken, Human Digital, Humen Online, IBM, Jobsgarden, Krauthammer, My Best Self, MVÜK Női Vezetői Klub, Munkáltatók esélyegyenlőségi fóruma, Óbudai Egyetem, Praktiker, Queritius, Romaster Alapítvány, Salva Vita, SAP, Simpact, Szabó Szabolcs Alapítvány, Tesco pedig hibrid vagy nyílt eseményeken keresztül tették lehetővé akár az újonnan érdeklődő szervezeteknek is a (be)kapcsolódást.

Az együttműködés jegyében számos további szervezet csatlakozott társszervezőként, előadóként, moderátorként, médiapartnerként a rendezvénysorozathoz, többek között az ACG, Alternate, Ashoka, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, EgonZhender, E.ON, Morgan Stanley, OD Partner, ÖRT, Scale Impact, Trauma Ambulancia, Tudatos Vásárlók Egyesülete, Young art Gallery, WLWYB.

 

Hasonló tartalmakat nálunk ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is. 

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely