Barion Pixel Skip to content
Réz Judit

A kultúra, mint gyümölcsöző vállalkozási lehetőség – Réz Judit

Jegyértékesítés, közönségszervezés és előadás-tájolás. Hívószavak, amelyek a korábban közgazdászként dolgozó Réz Juditot jellemzik. A színházak szerelmese pörgős egyéniség, self-made woman, aki bő nyolc év alatt sikeres vállalkozást épített egykori hobbijából.

A közgazdász végzettséggel rendelkező, és a kereskedelemben, illetve a pénzügyi szakmában bő másfél évtizedet ledolgozó Judit eredetileg hobbiként kezdett el közönség- és rendezvényszervezéssel foglalkozni. „Imádtam és ma is imádok színházba járni” – mondja a motivációjáról Judit. „Folyamatosan jártam előadásokra, ezért rengeteg jegyet vásároltam attól a közönségszervezőtől, akivel kapcsolatban voltam. Egyfajta jutalomként aztán kaptam tőle főpróbajegyeket, amelyekkel ingyen be lehetett menni az előadásra”.

Innen lavinaszerűen indultak meg az események. Judit beleszeretett abba, hogy munkája révén kedvezményesen, illetve térítésmentesen járhat színházba, így – közönségszervezője helyét átvéve – belevetette magát a jegyértékesítésbe. Kezdetben mellékállású vállalkozóként dolgozott, ám miután utolsó alkalmazotti pozíciója megszűnt, minden idejét a hobbiból szakmájává avanzsált munkára összpontosíthatta.

„2012-ben kezdődött mindez. Először a korábbi munkaadóm dolgozóit kerestem meg: náluk kezdtem a szervezést, majd hét év alatt lépésről lépésre eljutottam 120 cégig. Vállalkozóvá lettem és elhatároztam, hogy egyrészt soha többet nem akarok alkalmazott lenni, másrészt a szervezésből szeretnék élni. Mindenkit rábeszélek, hogy menjen színházba!”

Az ösztön mellé kellett a tudatosság is

A hobbiból indult vállalkozói lét hozta magával a Budapest Bank Dobbantó Programján történő részvételt. Mivel Judit alkalmazottból előzetes terv nélkül ugrott a mélyvízbe és vált vállalkozóvá, szükségét érezte a szakértői segítségnek.
„Mindent úgy csináltam, ahogyan jónak éreztem. Tervem viszont egyáltalán nem volt” – idézi fel azt az időszakot, amikor úgy gondolta, szükség lenne még valami pluszra a vállalkozáshoz. „Hálás vagyok, hogy az élet elhozta nekem a programon való részvétel lehetőségét: azonnal használható tudást kaptunk a kurzuson. Tömörítve, nagyon rövid idő alatt és lényegre törően.

Minden elhangzott mondat aranyat ért” – foglalja össze Judit a 2019-es Dobbantóval kapcsolatos emlékeit. A szakmai segítségen túl a legfontosabb hozadéknak azt tartja, hogy a képzésen résztvevő nők nem egyszerűen csak tartják a kapcsolatot, hanem rendszeresen segítik és támogatják egymást saját vállalkozásaik mindennapjaiban.

A program abban is segítette Juditot, hogy a fejlesztési terv elkészítésével kijelölje saját maga számára az új stratégiai irányt: az előadás-tájolást, produkciós menedzsmentet. Így egyre nagyobb hangsúlyt fektetett színészek, zenészek önálló estjeinek művelődési intézményekbe való leszervezésére országszerte, s mára megtörtént a váltás, ma már csak ezzel foglalkozik.

A Juddy Szervezés és a mögötte álló cég, az eRGé Stúdió Produkciós Iroda tervei közt a cég profiljának megtartása mellett a forgalom jelentős növelése szerepel. Ezt elsősorban alvállalkozók bevonásával tartja megvalósíthatónak. Miközben az adminisztratív terheket szívesen megosztaná másokkal, az egyszemélyes, időszaki segítőkkel működő vállalkozását úgy szeretné átalakítani, hogy állandó, szerződött partnerei legyenek. 

Kommunikáció és szakmai alázat

„Tisztában vagyok vele, hogy korábban gyors és pörgős személyiségem miatt nem mindig tudtam hosszú távon együttműködni közvetlen munkatársakkal” – mondja, emiatt dolgozik most már inkább alvállalkozókkal. Rendkívül fontosnak tartja a kellő szakmai alázat meglétét. „Ahogy magamtól, úgy a velem dolgozóktól is elvárom, hogy megfelelő módon tudjanak kommunikálni az ügyfelekkel, partnerekkel” – világít rá egy problémára Judit.  Szakmája legalapvetőbb elvárásai közül kiemeli a jó kommunikációt és a szervezői affinitást. Az elmúlt évek tapasztalati alapján arra a legbüszkébb, hogy sok partnere, ügyfele ajánlja másoknak is, hogy vele dolgozzanak.

Sem közönségszervezőként, sem produkciós menedzserként nem határozta még meg magának a siker fokmérőjét, ám az erre vonatkozó kérdésre hamar megadja a választ: „Amikor többször is visszahívnak egy-egy helyre, azok olyan pillanatok, amikor tudod, hogy jól csinálod!”

 

Judit üzenete a vállalkozónőknek:

  • Higgy magadban, a tudásodban!
  • Azért kezdtél azon a területen vállalkozni, ahol jelenleg vagy, mert a tudásod magasabb ezen a területen, mint másoké. S ha ez így van, akkor mitől félsz?
  • Persze a továbbképzés rendkívül fontos, erre mindig szánj időt! De légy tisztában azzal, hogy szakértő vagy! 
  • Rendkívül fontosnak tartom a vevőorientációt. Talán a legfontosabbnak a vállalkozói önbizalmon túl. Mert vevők nélkül nem tudunk előre lépni! Szánj időt arra, hogy megismerd a vevőidet, légy tisztában az igényeikkel, hogy maximális kiszolgálást tudj számukra nyújtani! Légy elérhető, hogy bármikor kérdésük van, fordulhassanak hozzád és ne kelljen a válaszokra várniuk, mert emiatt elveszítheted őket.

Sok sikert! 

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely