Barion Pixel Skip to content
marketing-vállalkozás

Szükség van-e marketingszemléletre a vállalkozásod felfuttatásához?

Ha neked nem is, valakinek a csapatodból feltétlenül. Ha viszont egyedül viszel egy vállalkozást, nem úszod meg a marketinget. De mi is az a marketingszemlélet és mit tégy, ha neked más a látásmódod? Igyekeztük a kérdést megválaszolni.

A marketingszemlélet – leegyszerűsítve –  egy olyan gondolkodásmód, amikor nem a saját fejeddel, hanem a piacodéval gondolkozol. Félreértés azonban azt hinni, hogy ez leszűkíti a kört a célcsoportodra. Nem, a marketingszemlélet szerinti gondolkodás feltételezi nemcsak a szűk piac ismeretét, de a tágabbét is, abból kifolyólag pedig tisztában van a trendekkel, illetve a gazdasági változások folyamataival.

Ha most a kardodba dőltél, mert te nem akarsz üzlettel foglalkozni, teljesen érthető.

Ha olyan távol áll tőled ez a szemlélet, mint Makó Jeruzsálemtől, kérj fel inkább szakembert (például egy marketingtanácsadót), aki viszi helyetted ezt a fonalat. Mert vinni kell, az nem kérdés.

Miért elengedhetetlen a marketingszemlélet?

  • Ha nem hirdeted a vállalkozásodat, senki nem fog tudni róla.
  • Ha nem keresed meg a célcsoportodat, soha nem jutsz el hozzájuk.
  • Ha avítt, idejét múlt eszközökhöz nyúlsz a reklámok terén, szintén nem jutsz el a leendő ügyfeleidhez/vásárlóidhoz.

A feladat tehát adott: kutasd fel a célcsoportodat és derítsd ki, hogy amit adni akarsz nekik, arra valóban szükségük van-e, vagy azt, hogy mivel lehet elérni, hogy szükségük legyen a termékeidre, szolgáltatásodra.

Gondold végig: a nagy cégek is elérik, hogy megvegyünk tőlük mindent, pedig rengeteg dolog egyáltalán nem is hiányzik az életvitelünkhöz. Felhalmozunk akár több tonna málnás kávét is, holott évekkel ezelőtt azt sem tudtuk, hogy van ilyen, és jól meg is voltunk nélküle. Felvásároljuk az összes csillámpónit, pedig csak a helyet foglalják a lakásban. Vajon hogyan érik el ezek a cégek, hogy ezreket költsünk el náluk? Igen, marketingszemlélettel, amely nem csak az üzleti helyzet követését jelenti, hanem az emberek és a psziché ismeretét is.

marketing-vállalkozás-marketingszemlélet

Hogyan maradj hű a márkádhoz?

Szerzőnk, Davida a saját oldalán foglalkozik is a reklámok által generált vágyakkal. Cikkében azt írja, hogy „ha nem hazudunk és türelmesek vagyunk, fennmaradhatunk és építkezhetünk egy normál értékrend mentén a reklámok világában is. Bájdövéj, ha tényleg olyan termékeket/szolgáltatásokat kínálunk, amelyekre valóban szükség van, azaz piaci rést töltenek ki, még könnyű dolgunk is lehet. Ellenkező esetben viszont kénytelen leszel te is hazudni, vágyakat generálni, nem mellesleg tucattermék-tulajdonossá amortizálódni, holott messze nem ez lenne a célod.”

Mert a Női Váltónál hisszük, hogy te is olyan vállalkozást akarsz üzemeltetni, amelyik értéket képvisel. Ahhoz, hogy ez így legyen, érdemes mindent jól előkészítened és legfőképpen minőséget „termelned”. Hogy hogyan és milyen lépéseket érdemes betartanod, arról több cikkben is foglalkoztunk már. Érdemes behatóbban foglalkoznod a márkaépítéssel (ehhez ITT találsz segítséget, illetve olvasd el a Vállalkozóvá válás 15 lépésben című anyagunkat is.

Fotók: Pexels

Maradj velünk és kövess bennünket a Facebookon, illetve az Instagramon is. Minden fórumon igyekszünk neked — nem csak a vállalkozó válásban — segíteni.

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal. További hasznos tartalmakat a témában pedig ITT olvashatsz. 

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely