Barion Pixel Skip to content
vállalkozás-dobogo-seed

Amikor kevesebb a lehetőség, nagyobb a kreativitás – akik kényszerpihenő helyett új vállalkozásba kezdtek

Markovics Annabell a filmiparban dolgozott vállalkozóként, amikor 2020 márciusában, a pandémia berobbanásával egyik napról a másikra leállt az élet, vele együtt a munkái. Ekkor jött az ötlet, hogy vállalkozásba kezdjen egy teljesen más területen. Sarus-Zsivicza Diána családi cége ezekben a napokban a bögrék és pólók logózásáról állt át villámsebességgel maszkok gyártására. Két párhuzamos történet megújulásról, gyors alkalmazkodóképességről, a folytonos kihívásokkal való megküzdésről.

Markovics Annabell: „nagyon motiváló a sok energikus és kreatív nő között lenni”

– Mindig is vállalkozóként dolgoztam, leginkább ösztönösen. Elsősorban emiatt jelentkeztem az MKB Bank Dobbantó Tréningjére, mert azt éreztem, hogy nagyon jó lenne, ha az addigi, vállalkozással kapcsolatos ismereteim rendszerbe kerülnének és egy kis tudatosságot is bele tudnék vinni a munkámba.

Bár a főiskolán tanultam közgazdaságtant, marketinget és pénzügyet, vállalkozások működtetésével kapcsolatos közelebbi ismereteket akkoriban ott még nem kaptunk.

Amikor a Dobbantó programba bekerültem, éppen váltásban voltam; akkor kértek föl egy casting ügynökség vezetésére, amibe nagy lendülettel vetettem bele magam. 2020-ban, a pandémia berobbanásával viszont teljesen megállt az élet e téren (is), a munkáink száma gyakorlatilag a nullára redukálódott. Leálltak a produkciók, a forgatások.

Akkor született meg az ötlet, hogy egy új vállalkozásba kezdjek. Egy étrend kiegészítők és kozmetikumok fejlesztésével, gyártásával és egy speciális értékesítési rendszerben történő értékesítéssel foglalkozó startupot alapítottunk a párommal.

Vállalkozásunk, a ZeeGen tavaly megkapta a Most Innovative Startup of the Year díjat a termékkoncepciónkra. Erről pedig a világ 104 vezető hírportálja hírt is adott.

A Dobbantó tréningnek köszönhetően új nézőpontot kaptam arról, hogy mennyire fontos a tervezés és a tudatos építkezés a vállalkozásom életében. Másfelől rendkívül izgalmas és motiváló volt megtapasztalni a női közösség energiáját.

Nagyon jó volt azt látni, hogy sokan mások is a hozzám hasonló problémákkal küzdenek és megélni, ahogyan támogattuk, segítettük egymást.

A március 8-i DoboGO rendezvény kapcsán ismét csak megérintett, hogy mennyire motiváló ilyen sok, energikus és kreatív nő között lenni, s hogy milyen jó dolog más vállalkozónők történetét meghallgatni.

Annabell számára a legnagyobb kihívás jelenleg az, hogyan tartsa a tempót a digitális forradalommal, elsősorban a social média felületek kezelése terén.

– Nem a technikai oldalára gondolok, sokkal inkább arra, hogy nekem ez nehezemre esik. Én nem ebben a világban szocializálódtam,

nekem nem természetes, hogy az életem minden pillanatát megosszam másokkal. Ugyanakkor, ha azt szeretném, hogy ez üzletileg megérje, ahhoz nagyon aktívan jelen kellene lennem a közösségi felületeken.

Sarus-Zsivicza Diána: Nagy megújítóként folyamatosan keresem a lehetőségeket

Rendkívüli alkalmazkodóképességgel és gyorsasággal reagált annak idején a covid jelentette kihívásokra Sarus-Zsivicza Diána is. Családi vállalkozása, a Lollipop Nyomda és Reklám 2020 márciusában – a pandémia hazai berobbanásakor – szinte egyik napról a másikra állt át a bögrék és pólók logózásáról a maszkok gyártására.

– Pénteken bejelentették, hogy mindent bezárnak, rákövetkező hét elején mi már alapanyagokat vásároltunk és varratni kezdtünk. Ugyanazokkal a gépekkel dolgoztunk, amiken egyébként az egyedi tapétákat, vagy a molinókat is készítjük. Egy héttel később pedig már maszkokat számláztunk – emlékszik vissza Diána.

Ez egy időre le is kötötte a kapacitásaikat, ám amikor már mindenkinek volt maszkja és a kereslet visszaesett, nyilvánvalóvá vált, hogy talpon maradás érdekében ismét megújulásra van szükség. A családi vállalkozás innentől kezdve irodadekorációkra állt át.

„A pandémia előtt rengeteg kiállítást dekoráltunk, ám ezek a rendezvények szintén leálltak a covid miatt. Mi viszont úgy gondoltuk, ha már standot tudunk dekorálni, akkor ezt egy tárgyalóval is ugyanúgy meg tudjuk tenni. Mivel ekkortájt szinte senki nem járt be dolgozni, így ezt könnyen meg is lehetett valósítani.

Eközben engem megműtöttek, viszont az élet úgy hozta, hogy a pandémia miatt végrehajtott kórházi átszervezések miatt egy gyerekosztályon kaptam helyet. Ott, a kórházi ágyon fekve döbbentem rá, milyen sivár és lehangoló környezetben kell gyógyulniuk a kicsiknek.

Innen jött a kórházdekorálás gondolata” – meséli Diána, akinek ötletéből hamar valóság lett, melyhez szintén a családi nyomdaipari vállalkozásuk biztosította a hátteret. S hogy mindezt hogyan vitte keresztül, arról bővebben ebben a korábbi cikkünkben írtunk.

Az elmúlt két év nagy átalakulásairól, az állandó megújulás szükségességéről és fontosságáról, alkalmazkodásról és megküzdésről beszélt Diána március 8-i előadásában is, a DoboGO rendezvény pulpitusán.

Zsivicza Diána-kórházdekor-matrica

Ami pedig a jelen kihívásait illeti, Diána úgy fogalmaz:

– Hasonlóképpen látom a dolgokat, mint 2020 tavaszán. Ugyan más okokból, de mind a reklám, mind a nyomdaipar most is leállt; tapasztaljuk, látjuk, hogy jóval kevesebb kiállítás kerül megrendezésre. A cégek nem költenek reklámokra, takarékossági szándékkal érezhetően megvágták, visszafogják az ilyen jellegű kiadásaikat. Az viszont már a nagy, 2008-as gazdasági válság idején bebizonyosodott, hogy azok a cégek, akik akkor nem költöttek reklámra, egész egyszerűen eltűntek.

Bízom benne, hogy a cégek is felismerik, hogy ha nincsenek folyamatosan jelen a piacon, az ügyfeleik szeme előtt – mondjuk nem járnak kiállításokra, nem készíttetnek katalógusokat – akkor ez velük is megtörténhet.

Nagy megújítóként most is azon vagyok, hogy ismét megtaláljam azt a kapaszkodót, ami, ha kezdetben csak a túléléshez, de elegendő lesz számunkra” – teszi hozzá Diána.       

NŐ A TÁSKA online kampány és pályázat – Válts nagyobb vállalkozói jól-létre

Ha fiatal nőként vállalkozó vagy, vagy vállalkozás indításában gondolkodsz és foglalkoztat, hogyan tudnád  magad és a vállalkozói ötleted, vállalkozásod fejleszteni és szívesen tanulnál mások példáiból, akkor  jelentkezz a SEED Alapítvány Nő a táska online kampánya! keretében meghirdetett pályázatra 2023. május 31-éig.

Ide azokat a fiatal vállalkozó hölgyeket várjuk, akik szeretnék bemutatni, hogy a vállalkozói ötletüket, vagy elindított vállalkozásukat milyen irányba szeretnék továbbfejleszteni.  A jelentkezők közül az Adj hozzá! program zsűrije fogja kiválasztani azt a 10 fiatal hölgyet, akiknek a fejlődési koncepciójához segítenek a SEED Alapítvány szakértői és mentorai elkészíteni a fejlesztési tervet. A jelentkezés feltételei bővebben itt találhatók.

Dobbantó tréning – ha van egy jó vállalkozási ötleted!

Ha téged is inspirált Annabell és Diána fejlődésének története és tudod, hogy vállalkozásod fejlesztésében a következő lépés egy megalapozott üzleti terv kidolgozása, jelentkezz április 3-ig a tavaszi Dobbantó Tréningre.

A kompetenciafejlesztő tréning 2023. április 17-én indul, a résztvevő hölgyek a vállalkozásfejlesztés területén elismert, tapasztalt trénerektől tanulhatnak, többek között a vállalatok pénzügyeiről, marketingjéről, menedzsmentjéről, továbbá a saját vállalkozásukkal kapcsolatban testreszabott tanácsokat is kaphatnak.

A képzés 20 fős csoportban zajlik 12 napra lebontva, hat héten át, összesen 90 órában. A tréning előnye, hogy a 6 hét leteltével a résztvevők szakemberek által véleményezett, kész üzleti tervekkel távozhatnak, amivel elindíthatják első vállalkozásukat vagy éppen fejleszthetik meglévő üzletüket.

Támogatott tartalom

Fotó: Seed Alapítvány

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely