Barion Pixel Skip to content

Fuss babakocsival: mozgalomból üzleti vállalkozás

Nyári Fruzsina és férje szeretnek futni. Fruzsi a gyerekszülés után is folytatni akarta aktív életét, férje pedig az adótanácsadói munkája mellett érezte szükségét a mozgásnak. Ezt pici babával nehéz lett volna megoldani, vitték hát a kicsit is magukkal. Innen indult a babakocsis futás  ötlete, amiből a mozgalom kialakult. És két új vállalkozás. 

Nyári Fruzsina kinyitja a családi autó csomagtartóját és rutinos mozdulatokkal veszi elő a futóbabakocsit. A csomagtartóban még legalább két másik babakocsi is van, mindegyik mást tud. Én már sok-sok évre vagyok attól, amikor még babakocsiban toltam a lányom és elképesztőnek találom ezt a fejlődést, ami babakocsi fronton történt. A futóbabakocsi lenyűgöző és az ötlet, hogy ezt bérelni is lehet, még inkább.

Az első két és fél évben a családi kasszából vásároltak babakocsikat az egyesületnek. A céljuk az volt, hogy népszerűsítsék a babakocsis futást, ehhez pedig elérhetővé tegyék mindenki számára a jó minőségű futóbabakocsikat. Kölcsönzőt nyitottak, ahol bárki kibérelheti a futásra alkalmas eszközöket nagyon kedvező áron, akár hosszú távra is.

Párjával évekig tesztelték a különböző márkákat saját gyerekeiken és szép lassan az évek alatt találták meg azokat a darabokat, amelyeket érdemesnek találtak arra, hogy kölcsönözhető legyen. Nyilván egy kölcsönzőben masszívabb darabok kellenek a folyamatos használat miatt, de Fruzsi szerint egyébként sem jó olcsóbb futókocsikkal kísérletezni, mert azok annyira ráznak, hogy ártanak a csemetéknek. A jó futó babakocsinak legalább 40 centiméter átmérőjű a kereke és felfújható. Ez ad megfelelő stabilitást és rugózást a futáshoz.

„A Fuss Babakocsival kölcsönzője nagyon keresett volt, mert olcsón lehetett babakocsikat bérelni. Két évig várólistáink voltak, mert relatív kevés pénzbe, mindössze havi tízezer forintba került a babakocsi bérlése. Az emberek hónapokat vártak rá.” – meséli Fruzsi.

A Fuss Babakocsival Mozgalom nagyon népszerű lett az elmúlt öt évben, ahogy a babakocsis futás is. A tagok száma ma már a kétezerhez közelít. Rendszeresen szerveznek találkozókat, amelyeken közösen futnak. Minden hónap utolsó szerdáján úgynevezett “mamikimenő” alkalmával találkoznak. Online versenyt is szerveztek már: “három kerékkel a Föld körül” címmel, amelyen még külföldön élő magyarok is részt vettek. Ennek az volt a célja, hogy együtt körbefussák a Földet. On-line gyűjtötték a kilométereket.

„A fő célja a mozgalomnak amellett, hogy népszerűsítsük a babakocsis futást az, hogy sportra neveljük a gyerekeket is. És a tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a gyerekek, akikkel a szüleik futottak, szinte maguktól kezdenek el sportolni, utánozzák a szüleiktől ellesett nyújtógyakorlatokat és a sport az életük részévé válik.” – osztja meg Fruzsi a babakocsis futás talán egyik legfontosabb pozitív hatását.

„Sok mama azt gondolja, hogy a pici baba mellett már nincs több energiája arra, hogy fusson, de akármilyen furcsa is, ettől csak több energiája lesz.” – mondja, Fruzsi, aki maga sorolja a kisgyerekes anyukák kifogásait. Sőt, az egyesületben sok nagyszülő tag is van, akik a babakocsiban ülő-fekvő unokával futnak.

Az egyesület jelenleg egy raktárat bérel. Szerencsére a kölcsönzőből már van be annyi bevételük, hogy saját pénzt nem kell beletenniük az egyesületi kasszába, de Fruzsi férje a mai napig adományoz az egyesületnek.

„Az egyesület nagyon sok munka, de ez szerelem. Nagyon fontos, hogy a családokban a gyerek és a család egysége legyen az első és ezért népszerűsítjük a babakocsis futást. Nekünk ez nagyon sokat segített, nem csak abban, hogy egészségesek maradjunk, hanem, hogy a házasságunk jó maradjon. Nagyon sok kapcsolat megy tönkre a környezetünkben és én biztos vagyok benne, hogy a közös, rendszeres futás és a közös szenvedély rengeteget segített nekünk, hogy ma is jóban legyünk.” – vallja Fruzsi, aki szerint a közös futás akár párterápiának is jó.

Fruzsi és férje 2018-ban saját vállalkozást indítottak az egyesület mellett. Pontosabban egy vállalkozás alatt rögtön két márkát alapítottak: a Lottirose-t és a Babagúzt. A Babagúz a magyar piacra épít, míg a Lottirose a külföldieket célozza meg. Mindkét cég babaholmi kölcsönzéssel foglalkozik, de míg a Lottirose a Magyarországra látogató külföldi turistáknak szól, a Babagúz a kiutazó magyar turistáknak ad bérbe babakocsikat és más olyan eszközöket, amelyekre az utazás során lehet szükség. Fruzsi nem rejti véka alá, hogy ezek a babakocsik bizony drágák, mert kiváló minőségűek.

A külföldieknek szóló Lottirose vállalkozás ötlete onnan jött, hogy a hotelek recepciósai elkezdték őket megkeresni azzal a kéréssel, hogy a külföldi vendégek számára babakocsikat és más babaholmikat béreljenek.

„A Babagúz és Lottiorse termék palettája hatvan százalékban azonos. Vannak olyanok, amelyek az egyikben vannak csak, és fordítva. A Lottirose-zal szeretnénk jelen lenni minden európai fővárosban, ezért ez az oldal angolul fut. Nyolc hónapig próbálkoztunk a kétnyelvű kommunikációval, de beláttuk, hogy nem működik, ezért le kellett választani a kizárólag magyar piacra szóló Babagúzról a másik oldalt.

Most tehát van egy csak magyar és egy csak angolnyelvű, azaz külföldieknek szóló márka. A Lottirose egy multifunkcionális családi utazó asszisztens. Rengeteg extra kényelmi szolgáltatást nyújtunk, saját családi séta útvonalakat kínálunk, program ajánlókkal, családi idegenvezetővel, bébiszitterrel támogatjuk a tökéletes budapesti családi itt tartózkodást. Ez egy komplex szolgáltatás, nem csak kölcsönző. Sokkal-sokkal több. A világon hasonló sincs, ezért akarjuk nemzetközi piacra vinni. Életmentő a családi utazók számára, első perctől az utolsóig segíti az utazókat.

A Babaguz olcsóbb, mert magyar az ügyfélkör, nekik nem kell kiszállítás általában, ahogy a Fuss babakocsisoknak sem. Így azt nem is építettük bele. A Lottirose ügyfelei kapnak egy mese füzetet, egy séta füzetet is a bérelt termékek mellé, az közel 3000 forint értékű ajándék. A Babagúz célja az, hogy ne halmozzák a babaholmikat, ha valami rövid távra kell akkor ne vegyék meg, béreljék ki, mert így olcsóbban tudnak prémium terméket használni, amit aztán nem kell tárolni vagy fél áron eladni.

Nemrég beszélgettem egy anyukával, aki azt mesélte, hogy hét(!) babakocsija volt, amire megtalálta azt, amire valójában szüksége volt. És ez nem egyedi eset. Megveszik sok százezer forintért a babaholmikat, amelyekről aztán kiderül, hogy nehezen tisztítható, túl nagy, vagy nem kényelmes, esetleg nem fér be a liftbe vagy az autóba. Nálunk kipróbálja és utána azt veszi meg azt, ami a gyakorlatban is bevált.” – meséli Fruzsi, hogy a cégépítés milyen kemény munka, különösen, ha közben kisgyerekeket nevelnek.

Fruzsi a két márka építése mellett folytatja a “szerelem-projektjét” a Fuss Babakocsival Egyesületet is. Aki csatlakozni akar hozzájuk és kipróbálná a babakocsis futást, ingyen megteheti például június 2-án a Bikás parkban.

A legnagyobb esemény pedig szeptember 14-én lesz: a szülési utáni mozgás-fesztivál. “Mindenkinek ott a helye, aki szülési utáni regenerációval, életmóddal foglalkozik. Szeretnénk összefogni és egy helyen megjeleníteni a sok szakembert és mozgásformát az édesanyák számára a babakocsis futáson kívül is. Workshopokkal és egy babakocsis rekord futással várjuk a sportos családokat és babát várókat is. Lesz gyerek sarok, apa sarok, anya sarok is. Nagy erőkkel keressük a megfelelő támogatókat, hogy egy igazán színvonalas, egyedülálló és hasznos eseményt hozzunk létre.” – mondja Fruzsi és fut tovább, várja a következő munka.

Kiemelt kép és cikk fotók: anikomolnar.com

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely