Barion Pixel Skip to content
Marczinkó Ágnes-online marketing-seo

Online marketing, kampány, SEO, szövegírás és kreatívok – csinálhatjuk egyedül? Vigyázat, őszinte beszélgetés Marczinkó Ágnessel

A Női Váltó Klubban gyakran felmerül egy kérdés, amivel vélhetően már mindannyian találkoztunk, akik egyszemélyes vállalkozást visznek, nőként. Nevezetesen az, hogy a – „one man show”-ra rímelően – működtethető-e a „one woman show” a valóságban? Alapvetően a dolgok rendje az ugyanis, hogy a szolgáltatásunkat vagy termékünket mi ismerjük a legjobban és mi adjuk/készítjük kiváló minőségben. De mi legyen a saját marketingünkkel? Megoldjuk mi? Kérjünk segítséget? Mégis mikor és melyik területen? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Marczinkó Ágnessel, a WeLoveDigital ügyvezetőjével, kampánymenedzserrel.

Mi a véleményed, meg lehet ezt oldani egyedül?

Az online marketing területe óriási. Nehéz megfogni, mert ha elkezdünk vele foglalkozni, azzal szembesülünk, hogy mindenhez kellene értenünk: hirdetni, szöveget írni, kreatívot gyártani – és akkor még csak pár dolgot említettem.

Az esetek nagy részében egy egyszemélyes vállalkozásban a tulajdonos/vállalkozó örül, ha a saját szakmájában lépést tud tartani a változásokkal, így az online jelenlét egy szükséges plusz tehernek tűnik. Ideális esetben a vállalkozónak van terve és félrerakott pénze az induláskor.

Érdemes ilyenkor átgondolni, és ha lehet, elkezdeni egy szakértővel együtt dolgozni online marketing területen. Sajnos ez nem megspórolható, ki kell mondani, hogy szükség van több éves tapasztalattal rendelkező szakértőkre.

Azért is kényes téma ez, mert a vállalkozók gyakran nem szívesen költenek a bevételből még szakértőkre is. Gondoljunk csak bele, a Covid alatt sok egyéni vállalkozó elkezdett marketinget, szövegírást, kampánymenedzsmentet tanulni.

Végül is, joggal gondolhatnák, hogy majd ők maguk megoldják. Ráadásul – részben éppen a Covid miatt – a szakma is nagyon felhígult.

Mi szokott lenni a leggyakoribb ellenérv egy külsős szakemberrel szemben?

Sok esetben az történik – ugyebár említettem, hogy felhígult a szakma –, hogy az ügyfél nem megfelelő szakértelemmel rendelkező marketingessel találkozik, és kiábrándult lesz. Ez teljesen érthető.

Az ő elvárásai persze nagyok, sőt néha irreálisak. Jellemző, hogy egy ügyfél minimum a bevételek megsokszorozódására számít, ráadásul azonnal.

Egy jó szakember ezt is a helyes mederbe tudja terelni, de ha valaki nem ért hozzá annyira, nem fogja tudni kezelni ezt – és kommunikálni sem.

Milyen is ma az online marketinges szakma – szerinted?

Először is: az online marketinghez nem kell semmilyen végzettség. Mindenki lehet marketinges a virtuális térben, ahogy bárki – szinte – bármit állíthat magáról. Jelenleg nincs semmilyen kritériumhoz kötve, hogy valaki marketingesként szolgáltasson.

Ráadásul mintha elveszett volna a józan ész a látszólag könnyű bevétel ígérete miatt.

Sok online marketinges mindent megígér, amit csak az ügyfél kér tőle. Azt gondolom, hogy egy szakembernek is határt kell szabnia, nem pedig mindent elvállalni.

Senki sem érthet ugyanis egyszerre mindenhez. Az ügynökségünknél ezért minden területre külön szakértőket foglalkoztatunk.

Van-e különbség az online marketing területei között – a szolgáltatói oldalon?

A kampánymenedzsment mondhatjuk, hogy fekete és fehér, ott vannak a számok, amik elég könnyen ellenőrizhetők.

Sokkal könnyebb a dolga egy kampánymenedzsernek, ha a hatékonyság méréséről van szó, mint mondjuk egy szövegírónak.

Persze ez utóbbi területen pont mostanában a mesterséges intelligencia borzolja a kedélyeket. Ez a szövegírásban sok kérdést vet fel, amire még nem látjuk pontosan a választ. Egy kampánymenedzser esetében a tesztelést könnyítheti meg az AI – tehát látható, hogy ebben is egyszerűbb lekövetni ezt a területet. Tehát a válaszom igen, van különbség, mindegyik terület teljesen más – pedig még csak kettőt említettem.

Miről szól ma egy kampánymenedzser munkája?

Megjegyezném, hogy ez jellemzően nem női szakma. Inkább a brandépítés, vagy a közösségi kommunikáció az a terüket, ahol a hölgyek jelen vannak. Hat éve dolgozom kampánymenedzserként, juniorként indultam, ma már szakértő és cégvezető vagyok, saját szövegírókkal, grafikusokkal, SEO és Google Ads, valamint Facebook szakértőkkel. Sokat tanultam, láttam, tapasztaltam. Alapvetően kampányok egészével foglalkozom, és a céges partnerkapcsolatokat ápolom.

Úgy lehet a legjobban elképzelni, hogy egy kampánymenedzserhez érkezik egy csomó input az ügyféltől, amiből össze kell gyűjtenie a USP-ket (egyedi termék-, vagy szolgáltatáselőnyök) a partner szolgáltatásához, hiszen a vásárló, az érdeklődő ehhez kapcsolódó élményt kell, hogy kapjon.

Nehézség, hogy már nagyon sok online platform van, és az ügyfélnél mindig felvetősik a kérdés: melyiken legyek jelen?

Az a tanácsom, hogy egy évig érdemes ott lenni egy adott felületen, hogy kipróbálja a vállalkozás. Fontos, hogy ne pontosan ugyanaz a tartalom jelenjen meg az egyes a platformokon – tehát mondjuk Facebook-on és Instagramon, mivel a felhasználói attitűd is különböző.

Például az Instagramon kell hashtag, a Facebook-on viszont nem releváns a hashtag-ek használata. Sok mindenre kell tehát figyelni egyidejűleg, ráadásul képben kell lenni a változásokkal, trendekkel.

Mi a te véleményed, mit ad a Női Váltó a vállalkozó nőknek?

Bevallom, hogy én nagyon örülök ennek a közösségnek, nemkülönben az eseményeknek, melyeket a Női Váltó szervez.

Nagyon hiányzott nekem a női közösség, egy olyan hely, ahol találkozhatok nyitott, őszinte, intuitív és energikus nőkkel.

Ez egy különösen inspiráló és erős közeg. Jellemző rám, hogy sokszor nem megyek el offline eseményekre, mert a sokmunka mellett nincs rá időm. Örömmel mondhatom, hogy a Női Váltó Klub miatt érdemes egy napig nem a saját mókuskerekemmel foglalkozni.

Erre minden vállalkozónőnek szüksége van, ha még nem tud róla, akkor is. Sőt, akkor talán még jobban.

Fotók: Somlyai Sipos Szilvia

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely