Barion Pixel Skip to content
Adj hozzá Dobogó Dobbantó

A sikeres vállalkozás vezetője együtt fejlődik a cégével – Az „Adj hozzá!” programsorozat támogatói és mentorai

Az évek alatt megszerzett tudást és személyes tapasztalatukat szeretnék átadni azok a vállalkozók az üzleti életben most induló, vagy akár már régebb óta működő társaiknak, akik az alap létrehozóiként vesznek részt a SEED Alapítvány „Adj hozzá!” programsorozatában. 

A cikk a SEED Alapítvány támogatásával jött létre.

Segíteni másoknak eligazodni az üzleti élet útvesztőiben, átadni a sikeres vállalkozói szemléletet, az átadott tudással „kikövezni” a boldoguláshoz vezető utat – ez vezérli azokat a sikeres vezetőket, vállalkozókat, akik adományozóként és mentorként segítik a SEED Alapítvány pártfogoltjait.

Az alapítvány, amely harminc éve élen jár a vállalkozásfejlesztésben, vállalkozóknak és vállalkozást tervezőknek indít egész éves programsorozatot. A mentorok motivációjának az is fontos eleme, hogy annak idején ők nem kaptak segítséget a – gyakran rögös és kudarcoktól sem mentes – indulásban, ezért is szeretnék tudással és tapasztalattal felvértezni a vállalkozókat, hogy gyorsabban tudjanak szintet lépni.

Az Adj hozzá! eseménysorozat négy nagy programból áll, ezeken a digitalizáció kihívásairól és a vállalkozói önfejlesztés fontosságáról éppúgy téma lesz, mint a fiatal vállalkozók kihívásai. Az eseménysorozat első állomása a DoboGO – a sikeres Dobbantósok emelvénye rendezvény lesz március 8-án, ahova főleg Dobbantó Tréninget végzett vállalkozónőket várnak, de külsős érdeklődőknek is jut hely. A résztvevők a vállalkozói közösségben megtapasztalhatják a közösség és a személyes kapcsolódás erejét, s bemutathatják saját történetüket, terméküket is. 

Adj hozzá! Dobbantó, Dobogó program, vállalkozónők
Dobogó tréninget végzett vállalkozónők

Lakatosné Lukács Zsuzsannának, a SEED Alapítvány ügyvezetőjének nem volt nehéz dolga, amikor támogatókat és mentorokat keresett, hiszen az elmúlt években hatalmas mennyiségű vállalkozói tudás csoportosult az alapítvány körül. Olyan tudás, amely nemcsak az induló és mikrovállalkozásoknak, de nagyobb cégeknek is segítség lehet.

– Szerettünk volna olyan vállalkozóknak is segítséget és tudást adni, akik már nem csak egyről a kettőre lépnek, hanem jóval nagyobb eredményeket tudnak elérni, és egy kis segítséggel gyorsabban tudnak haladni az útjukon.

A felkért vállalkozók, akik az egyéves programsorozatot támogatják, a SEED vállalkozásfejlesztési tapasztalatát kiegészítik az üzleti szemléletükkel, és együtt keressük meg azokat a cégeket, amelyekben van üzleti potenciál és akiket érdemes felkarolni és támogatni – mondja Lakatosné Lukács Zsuzsanna.

Az „Adj hozzá!” programsorozat támogatói és mentorai között van Novákné Gergely Vera, a Mediline Kft. tulajdonosa, aki több mint 30 éves tapasztalattal működteti biotermékeket forgalmazó áruházait és franchise rendszerét. Támogatóként vesz részt Szabó Ervin, az ügyviteli szoftverek fejlesztésével foglalkozó Kulcs-Soft Nyrt. vezérigazgatója, Glósz Andrea, a Glósz és Társa Pénzügyi, Gazdasági és Innovációs Tanácsadó cég ügyvezetője és Tóth Andrea, az Atindrea-X Kft. tulajdonosa. Őket kérdeztük a motivációjukról és a siker titkáról.

vállalkozás, Novákné Gergely Vera
Novákné Gergely Vera, a Mediline Kft. tulajdonosa

Miért tartja fontosnak, hogy saját üzleti tapasztalataik beépüljenek vállalkozások fejlesztését szolgáló programokba?

Novákné Gergely Vera: Szívesen adnám át tapasztalatomat az új generációnak a saját cégeimen kívül is – több mint 10 céget építettem fel és vittem sikerre -, hogy a fiatal vállalkozók kevesebb küzdelem árán és gyorsabban érjenek el sikereket, mint a mostani vállalkozók, és ne kelljen külföldre menniük ahhoz, hogy megtalálják a boldogulásukat.

Szerencsére ezt megtehetem, mert 35 éves vállalkozói múlttal a hátam mögött a MediLine cégcsoport irányításában az elmúlt években történt generációváltást követően már nem 100%-ban veszek részt, így az energiáim felszabadultak.

Szabó Ervin: Valahogy mindig úgy adódik, hogy vállalkozóként szeretünk a saját hibáinkból tanulni, ha kell. többször is beleszaladunk ugyanabba az üzleti zsákutcába. Egy sikeres vezető életében azonban hamar eljön az a pillanat, hogy keresi a pozitív mintákat és a tanulási vágy felülkerekedik a mindennapok csatáin. Tapasztalt cégvezetőként megfogadtam, ha lehetőségem van, segítek az erre fogékony vállalkozóknak a cégük fejlesztésében.

Sok esetben nem a folyamatok, nem a „jó gyakorlatok”, hanem az ösztönös cselekedet határozzák meg a működés normáit, de az elmúlt három év gazdasági és társadalmi viharai bizonyították, hogy ennél többre van szükség egy sikeres vállalkozás működtetéséhez.

Ezt a többletet adhatja meg egy vállalkozásfejlesztési program, ebben érzem saját hozzáadott értékemet is.

vállalkozás, Glósz Andrea
Glósz Andrea, a Glósz és Társa Pénzügyi, Gazdasági és Innovációs Tanácsadó cég ügyvezetője

Glósz Andrea: Amikor mi kezdtük, harminc éve, senki sem segített nekünk, ezért is fontos, hogy a mai vállalkozások megkapják ezeket a lehetőségeket.

Én már nagyon régóta benne vagyok a SEED Alapítvány támogatói körében, s azt látom, hogy a vállalkozók zöme beleugrott a mélyvízbe és menet közben tanulta mega, mit kellett.

Van, aki kicsiben kezd vállalkozni és erre építi fel lassan a vállalkozását, mások multinacionális cégekből kiválva próbálják magukat megmérettetni a piacon. Mindkét út nagyon érdekes.

Az első azért, mert nincs meg még az a vállalatvezetési, működtetési tudás a gyakorlatban, amivel rendelkezni kell, a másik pedig azért, mert multikörnyezetből vállalkozóvá válva az ember szembesül azzal, hogy mindenről neki kell gondoskodnia, az utolsó papírlapról is az irodában.

Ha valakiben nincs meg a spiritusz, akkor ez nagyon nehezen fog működni.

Ha a SEED Alapítvány segítségével ezek a vállalkozók elméletben megtanulják, mit hogyan kellene csinálni egy vállalkozás működése során, az már rengeteget számít, utána pedig közösségbe járva tapasztaltabb vállalkozásoktól kell tanulni vagy egész egyszerűen csak megosztani a gondolatokat. Mi is folyamatosan tanulunk egymástól.

vállalkozás, Tóth Andrea
Tóth Andrea, az Atindrea-X Kft. tulajdonosa

Tóth Andrea: Több munkavállalót foglalkoztatva felismertem, hogy fontos támogatást nyújtani a következő generációnak.

Amikor én elindultam a vállalkozói utamon, nem volt ilyen segítség, és megfogadtam, hogy én másként fogom csinálni.

Így is van, mára eljutottam abba az életszakaszba, amikor számomra is fontos a fejlesztés és a közösségépítés.

A pályámon hosszú ideig mindent egyedül csináltam, azt hittem, csak úgy lehetek sikeres.

Ez időközben megváltozott és rájöttem, hogy csak csapatban lehet sikereket elérni, ma már csak ebben hiszek.

Ön szerint mi visz egy vállalkozást sikerre? 

Novákné Gergely Vera: Egy vállalkozás sikeréhez kell egy agilis vállalkozói személyiség, aki a problémákra megoldásokat keres, akkor is, ha éppen minden ez ellen szól. Magam is többször kezdtem nulláról felépíteni vállalkozásokat, de a hozzáállásom és a megszerzett szakmai tudásom mindig hozzásegített az eredményes működéshez. A szakmai tudás és a hozzáállás, elkötelezettség bizonyosan kulcsa a vállalkozói sikereknek.

Szabó Ervin: „Kirakati példának” mindig találni gyors sikereket, minimális befektetéssel elért látványos meggazdagodásokat, ami sokakat elszédít, de én a befektetett munkában és a maximális elköteleződésben hiszek.

vállalkozás, Szabó ERvin
Szabó Ervin, az ügyviteli szoftverek fejlesztésével foglalkozó Kulcs-Soft Nyrt. vezérigazgatója

A versenyszféra találó elnevezés, valóban meg kell küzdeni minden egyes eredményéért, naiv gondolatoknak, célnélküli álmodozásnak helye nincs.

Sok kihívással szembesül egy vállalkozó, de vállalkozásfejlesztési szempontból mindig kritikus pillanatok, amikor az első alkalmazott, az első kereskedő, az első ügyfélkapcsolattartó, az első vezető bekerül a szervezetbe, vagy létrejön az első önállóan működő kis szervezeti egység. 

A sikeres vállalkozókat a fenti pontokon mutatott viselkedése, vezetői szerepe különbözteti meg a piac többi szereplőjétől.

Vezetőnek kevesen születnek, a sikeres vállalkozás vezetője együtt fejlődik a cégével.

Glósz Andrea: Nyilvánvalóan kell hozzá a teljesítmény, a kitartás, alázat, folyamatos tanulás és megújulás. A másik, ami szerintem nagyon fontos, és ezzel kevesebben foglalkoznak, hogy van egy belső sikeres voltunk, amit magunkban, mint vállalkozók élünk meg. És nagyon fontos, hogy ezt megéljük.

A sikernek a nem feltétlenül mérhető oldala az, amikor valaki egyensúlyban va, és minden jól működik a környezetében, amikor benne van a flow-ban és igazán jól érzi magát.

Marketing szempontból fontos, hogy kitesszük a Facebookra, hogy díjat kaptunk, de szerintem még fontosabb az, hogy tudatosan és profi módon vigyük a vállalkozást, hogy ezt meg tudjuk élni és az érzelmeink egyensúlyban legyenek, és ezt a környezetünkre is kisugározzuk.

Tóth Andrea: A lojalitás, a magas munkaetika, egy letisztult és egyértelműen megfogalmazott cél, tudni kell, hogy mit miért csinálunk. Ha ezek megvannak, akkor jó úton haladunk a siker felé.

Kiemelt adományozóként mi az a legfőbb szempont, amit a fejlesztésre kiválasztott vállalkozások működésében, a vállalkozói ötletekben keres?

Novákné Gergely Vera: Elsősorban annak a megalapozottságát, a piacképességét. Nem várok meglepő, kiugró termékeket, szolgáltatásokat, innovációt, sokkal inkább azt szeretném látni a pályázatokból, hogy van tere a fejlődésnek, a növekedésnek, és a vállalkozás tulajdonosa nyitott arra, hogy megismerje az oda vezető utat. 

Szabó Ervin: Minden piaci szegmens más és más. Adományozóként tisztában kell lennünk azzal, hogy a „varázsgömb” nem nálunk van, akkor maradunk hitelesek, ha kellő alázattal közelítünk egy-egy témához, fejlesztési elképzeléshez.

A vállalkozás, a vállalkozói életforma nem mindenkinek való, bármennyire is csábító. Keresni fogom az elköteleződést, az akaratot és a szándékot a fejlődésre.

A siker másik fontos ismérve, hogy képes-e az adott vállalkozó a piaca, a leendő ügyfelei fejével gondolkodni, -e megismerni a valós igényt és arra megoldást nyújtani. Nem utolsósorban a minőségi termékre és szolgáltatásra való törekvést, mint alapértéket kell éreznünk egy-egy kiválasztott vállalkozásnál.

Tóth Andrea: A belső motiváció, az illető hite, magában és a termékben vagy szolgáltatásban egyaránt, a kellő szakértelem és szakmai tudás, valamint a megfelelő piaci pozicionálás egy piackutatással. A kitartást és a változtatás képességét is nagyon fontosnak tartom. Azt, hogy mennyire vagyok rugalmas, milyen gyorsan tudok alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

A DoboGO rendezvényre kiállítóként, előadóként február 22-ig, látogatóként pedig ezen a linken március 1-jéig várják a jelentkezéseket.

Kiemelt kép: SEED Alapítvány

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely