Barion Pixel Skip to content
Zsuzsi-baba-pelenka-család

A szobatisztává válásig százezreket spórolhatnak a családok – Zsuzsi pelenkáiért nem csak a babák hálásak

Környezetvédő nem anyukaként lett, de fenntartható termékeket gyártó vállalkozó igen: Réfi-Kollár Zsuzsanna, a Minori márka megalapítója először csak a kislányának készített mosipelust, ma már bárki élvezheti zöld és bababarát termékeit.

Még messze nem volt ilyen elterjedt a fenntarthatóság és a zero waste szemlélet, amikor Réfi-Kollár Zsuzsanna már nagyrészt e szerint élt.

– Engem arra neveltek, hogy óvjam a környezetemet, ötévesen már akkor is felvettem az utcán a szemetet, ha más dobta el – mondja.

Az otthoni tisztítószerek nagy részét már 10-15 éve lecserélte környezetbarátakra, azóta pedig készíti is őket, szelektíven gyűjti a szemetet és csomagolásmentes boltban vásárol, s amikor megszületett a kislánya, nem volt kérdés, hogy mosható pelenkát használ majd. Ki is próbált több márkát, és bár az egyik nagyon bejött, mégis úgy érezte, bizonyos részleteiben tudna jobbat készíteni. Meg is tette.

A barátok tesztelték

– Elkezdtem fejleszteni a prototípust, az alapul vett formát csiszoltam tovább,

hogy jobban idomuljon a baba testéhez, és odafigyeltem az olyan apróságokra, mint hogy a pelenka belső részét, az úgynevezett „csónakot” rögzítő patentek ne érintkezzenek a baba finom bőrével.

A baráti körben lelkes tesztelőkre akadtam, majd, amikor összeállt a tökéletes darab, varrodát kerestem a gyártáshoz – mesél a kezdetekről Zsuzsi.

– Könnyűipari mérnök vagyok, azaz nem volt ismeretlen az anyagbeszerzés, a gyártási folyamat, sőt, ha nem ez lett volna a munkám korábban, nem biztos, hogy belevágok…

 A véletlen (amiben egyébként személy szerint nem hisz) összehozta egy „egyszemélyes varrodát” vezető lánnyal, akivel olyannyira megvolt a kémia köztük, hogy azóta is együtt dolgoznak.

A szuperkényelmes és bababarát mosipelusok mellett vízhatlan tárolótasakok, mosózsákok és frottírtörlők is szerepelnek a kínálatban mindegyikkel óvjuk a babánkat és a környezetet egyaránt.

Kislánya születését követően Zsuzsi felfedezte az EC, azaz „Elimination Communication” módszert is, amely azon alapul, hogy a kisbaba már a születésétől kezdve kommunikál ürítés előtt, s ezeket a jelzéseket figyelve, azokra reagálva segítjük a babát, hogy ne a pelusba végezze a dolgát.

Nem cél, de pozitív hozománya a módszernek, hogy egészen korán szobatisztaságra taníthatók a gyerekek.

Óvatosan indult

– Mivel a Minori születésekor még nem tudtam, mi lesz ebből az egészből, hova fut ki a dolog,

óvatos voltam és nem húztam fel egy céget a márkára, hanem a szüleim már meglévő vállalkozása alatt indítottam el. Ez komoly védőháló, hiszen egy harminc éves, bejáratott vállalkozásnál sok minden már adott,

csak a tevékenységi kört kellett bővíteni, ami nagy segítség – árulja el a fiatal cégvezető.

Mára kiderült, hogy az ötlete életképes volt, és bár azt tapasztalja, bár van az a réteg, amelyik csak a divat után megy, amikor környezetbarát termékeket vásárol, azért egyre többen teszik meggyőződésből ugyanezt.

Már csak azért, mert a környezetvédelem és az egészségügyi szempontok mellett egyre nyomósabb a mosipelus mellett szóló takarékosság érve is, ezzel a módszerrel ugyanis a szobatisztává válásig 300-400.000 forintot is megspórolhatnak a családok (ha pedig az EC módszerrel is megpróbálkoznak, akkor ennél is többet.)   

Ahogy a fenntarthatóság egyre több kismama számára vált fontos szemponttá, úgy nőtt a konkurencia is, de Zsuzsi szerint a helyzet éppen változóban van. Az elmúlt fél évben ugyanis sok kis versenytárs kényszerült bezárásra, amiben az alapanyagárak és az energiaköltségek elszabadulása egyaránt szerepet játszik.

Nahát, ezt is lehet?

A hamarosan háromévessé érő Minori életében a közelmúltban jött el a webshop megnyitásának ideje, eddig ugyanis a minori.hu egy „információs honlap” volt, Zsuzsi pedig egyszerű Google-űrlapon fogadta a megrendeléseket.

Nem túlzás, hogy a Shoptet bérelhető webáruházával a Minori szintet lépett.

– A webshop hatalmas előrelépés, hiszen teljesen más vásárlási élményt nyújt, nem egyszerűen elküld az ember egy megrendelést… Én is rendszeresen vásárolok a neten, és imádom, amikor gördülékenyen megy a kiválasztás, a fizetés.

Szerintem az állandó időhiánnyal küzdő kismamáknak, azaz a vásárlóinknak ez az egyik legfontosabb szempont – mondja Réfi-Kollár Zsuzsanna.  

Tudja, miről beszél, hiszen másfél éve megszületett a második gyermeke, mellette kell időt találnia a megrendelések feldolgozására, a csomagfeladásra és minden adminisztratív teendőre, ami egy vállalkozással jár.

–  Én vagyok a gyártásszervező, az anyagbeszerző, a logisztikus, és a webshop-adminisztrátor egy személyben, igaz, a férjem időnként besegít, például a webshop beállításaiban –  mondja.

Szerencsére a Shoptettől bérelt profi webáruház, annak ellenére, hogy Zsuzsi saját bevallása szerint nem informatikai beállítottságú, nem okoz semmi problémát.

–  Logikusan van felépítve, sok-sok funkcióval és beállítási lehetőséggel.

Gyakran nézegettük a férjemmel, rácsodálkozva egy-egy frissen felfedezett funkcióra: „nahát, ezt is lehet?” Emellett sok lépést leegyszerűsít, az adminisztráció, a számlázás sokkal könnyebb a segítségével.

Ezekre a munkákra egyébként többnyire éjszakánként kerül sor, ugyanis – mint a kisgyerekes vállalkozóknak általában – Zsuzsi számára is az alvásidő alakult át munkaidővé. Sőt, olyan is előfordul, hogy az anyagbeszerzésre viszi magával a kisfiát, Bercit is.

– A vállalkozás olyan, mint egy plusz gyerek: állandóan oda kell figyelni rá és mindig rajta járnak a gondolataim –  mondja nevetve Zsuzsi.

Hozzáteszi: a gyes előtti munkája is hasonló volt, össze kellett hangolnia az egymást követő lépéseket, hogy mindenre legyen idő, ne maradjon ki semmi – csak éppen most a két gyerek mellett nehezített a pálya… 

De Zsuzsi szerint megéri, hiszen a munkájával értéket teremt, saját életével pedig hitelesen képviseli a fenntarthatóság szellemét és gyakorlatát is.  

Támogatott tartalom

Fotók: Minori

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely