Barion Pixel Skip to content
Dél-Franciaország-önismeret-kaland

„Rádöbbentem, hogy bátrabb vagyok, mint korábban hittem” – önismeret és lenyűgöző kalandok Dél-Franciaországban

Szívében mediterrán, bátor, komfortzóna-elhagyó: ilyen vagyok én, de 1400 kilométerre kellett költöznöm a szülővárosomtól, hogy ezt biztosra tudjam… Dél-Franciaországban nemcsak új barátokat, ékszerdobozszerű falvakat, páratlan ételeket és untalan csobbanásra hívogató partokat ismertem meg, hanem önmagamat is.

Március közepén érkeztünk a vőlegényemmel Győrből Six-Fours-ba, és az eredeti terv még mindig áll: fél évet töltünk Dél-Franciaországban, hogy megtapasztaljuk az egyik legrégebbi és legjelentősebb vágyunkat, a tengerparti életet.

Számtalan örök emlékkel gazdagodtunk az érkezésünk óta, sőt újra és újra bizonyosságot nyer, hogy ennek így kellett lennie!

Több mint „dolce far niente”

Az előző beszámolóm óta a nyár is beköszöntött: énekelnek a provence-i kabócák, sorban érkeznek a turisták, egyre melegebb az azúrkék tenger és sokkal gyakrabban realizálódik bennem, hogy mennyi mindent ad számomra, hogy lépni mertünk ezért az álomért.

Dél-Franciaország-önismeret-kaland

Bár eddig is hittem abban, hogy javarészt az élet élvezetéért vagyunk ezen a Földön, korábban sokkal nagyobb hatással voltak rám a kötelességek, a feladatok és a másoknak való megfelelés. Azt nem mondom, hogy amint betettem a lábamat Six-Fours-ba, mindez 180 fokos fordulatot vett és már csakis a „dolce far niente”, az édes semmittevés határozza meg az életemet.

Ugyanakkora, sőt talán még nagyobb elhivatottsággal űzöm a vállalkozásomat szabadúszó újságíróként, egy fokkal nem adtam lejjebb a szorgalmamból, a kitartásomból, vagy a precizitásomból.

Van viszont egy hatalmas változás: könnyebben el tudom engedni a dolgokat, sokkal inkább hallgatok az ösztöneimre, és élesebben csendül a saját hangom a fülemben, mint másoké.

Dél-Franciaország-önismeret-kaland

Medúzák, hegyes orrú halászhajók, tarka pillangók

Ez az önismereti út még közel sincs a végénél, de a kalandokkal, amiket eddig átéltünk, akár egy trilógiát is meg lehetne tölteni. Bejártuk Marseille-t, Toulon-t, és olyan mesébe illő településeket, mint Castellet, Cadière-d’Azur és Collobrières. Strandoltunk kánikulában és szélviharban,

sőt a bátorság is új értelmet nyert, amikor medúzák után leskelődve lopakodtunk be a tengerbe. Csendes időszakban ugyanis jól látni a kis barnás-lilás teremtményeket, de a hullámok által felkevert partszéleken az ember vállal némi rizikót…

Kihajóztunk egy tradicionális pointu hajóval (ez egy színesre festett, hegyes orrú, marseille-i halászhajó), lélegzetelállító naplementék vésődtek az emlékeink közé, gyalogtúráztunk 20-25 kilométereket, olyan helyeket bejárva, mint Gaou szigete, a Giens félsziget és a Cap Sicié.

Dél-Franciaország-önismeret-kaland

Ezer színben játszó virágokat, tarka pillangókat azonban nemcsak ezeken a természetközeli helyeken pillanthatunk meg: Six-Fours-ban és a szomszédos Sanary-ban is csodaszép részletekre lehetünk figyelmesek, ha nyitott szemmel járunk.

Az autentikus provence-i épített környezet olyan természeti kincsekkel és atmoszférával párosul, amit – talán ki merem mondani – a nagyobb, híresebb dél-francia településeken nem biztos, hogy megtalálnánk.

Piknikpillanatok, piaci falatok, spontán osztrigabuli

Gyakran mondják, hogy „a férfi szívéhez a gyomrán keresztül vezet az út” – na, én erre rákontráznék,

szerintem mindannyiunk szívét jobban megismerhetjük, amikor gasztro élményekkel közelítjük azt meg.

Ami minket illet, új hagyományt teremtettünk a piknikezéssel: falatoztunk a strandon leterített óriáspokrócon a toulon-i Méjean-öbölben, Six-Fours eldugott partszakaszain és Sanary kikötőjében.

Dél-Franciaország-önismeret-kaland

Kóstoltunk rántott cukkinivirágot, cade-ot (csicseriborsólisztből készült helyi specialitást), áfonyás-ibolyás macaron-t, mázas gesztenyéből főzött fagylaltot… Abbahagyhatatlan olívabogyót, sajtokat, tapenade-okat (kenhető, tunkolnivaló finomságokat) és piaci beignets des poissons-t, ami egy gombócba gyúrt tócsnira/berére emlékeztet, csak krumpli helyett hal- és zöldségdarabkák vannak benne.

A legemlékezetesebb élményem viszont az osztrigakóstolás volt. Egyik vasárnap spontán írtak a barátaink: van-e kedvünk este osztrigázni a parton? Bevallom, ez előtt „osztrigaszűz” voltam, és a kicsit válogatós, gyermeki énem most igencsak büszke magára, hogy hezitálás nélkül „beszlopáltam” a herkentyűt. Rádöbbentem, hogy bátrabb vagyok, mint azt korábban hittem: a költözéssel nemcsak országhatárokat, hanem a saját határaimat is átléptem!

Ha szívesen olvasnál arról, hogy mi történt a költözés óta, merre járunk, milyen helyeket fedezünk fel, akkor szívből ajánlom a blogomat és az Instagram-oldalamat.

Fotók: Ihász Nóra

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.