Barion Pixel Skip to content
Szigeti Barbara-Tesco

Szigeti Barbara: A figyelmesség, a másikra való odafigyelés csodákra képes

Modern világunk állandó jellemzője a változás, ami gyakran jár együtt azzal, hogy időről-időre mi is váltunk: állást, karriert, szemléletet, életmódot. És közben – talán épp ezért – soha nem vágytunk még ennyire a biztonságra, a bizonyosságra. Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR-vezetőjének karrierútja kiváló példája annak, hogyan lehet egy állandó környezetben is váltani, kiteljesedni, megtalálni a kihívásokat, a fejlődés lehetőségét önmagunk és mások számára.

– Amikor 24 évvel ezelőtt megpályáztam a szegedi Tesco munkaügyi előadói munkakörét főiskolai szakmai gyakorlat címszóval,

nem gondoltam volna, hogy majd negyed évszázaddal később, 8 város, 14 munkakör és 2 gyerek után még mindig itt fogok dolgozni.

De itt vagyok és jó, hogy itt vagyok – kezd bele a történetébe Barbara.

Sokunkban él egy kép arról, hogy egy karrier út tulajdonképpen egy lineáris fejlődés, ahol lépcsőfokról lépcsőfokra halad az ember egyre magasabbra, aztán ha elér egy szintig és úgy érzi, nincs tovább, akkor továbbáll és keres egy új célt. Egy másik munkahelyen.

Szigeti Barbaránál is megvolt ez a fejlődés, csak a linearitás mellett kanyarok is adódtak benne, ami annak az angolszász vállalati kultúrának köszönhető, amely miatt 24 év után is kitart a Tesco mellett és amely miatt többet jelent neki ez a cég mint egy munkahelyet, és amely érzést és lehetőségeket vezetőként szeretne továbbadni a cég munkavállalóinak is.

Mit is jelent ez a vállalati kultúra? Például azt, hogy a szakmai fejlődés nem feltétlenül csak vertikális kiterjedésű, ahogy az egy karrier esetében megszokott, hanem horizontális:

lehetőség van arra, hogy az adott szervezeten belül egy teljesen másik irányba nyisson az ember, újat tanulhasson, új területre képezze át magát és ehhez minden segítséget megkapjon a cégtől.

– Munkaügyi előadóként kezdtem, majd tíz évig dolgoztam ebben a közegben a cégen belül lépcsőfokról lépcsőfokra haladva, majd amikor úgy éreztem, túl sok lett már a rutin, a végrehajtás a mindennapjaimban, felvetettem: szívesen kipróbálnám magamat más területen is, olyan feladatokban, ahol teremteni lehet – folytatja Barbara.

És a kérés meghallgatásra talált: Barbara 10 év után váltott a HR-ről működésfejlesztési területre, ami már nemcsak a klasszikus értelemben vett humárerőforrásról szólt, hanem egy olyan támogató rendszer bevezetéséről, amely szoftveralapon segítette a vállalati hatékonyságot. 5 országot átfogó managing hours menedzserként beszippantotta a számok és az analízis világa: hatékonyságelemzéssel és munka alapon való óraszám tervezéssel foglalkozott a csapatával.

És ha már lépést váltott a munkahelyén, akkor a magánéletében is megtette ugyanezt: várandós lett az első kislányával és mellé még a számok bűvöletébe kerülve, az újdonság, a munkaköri új-ság érzésével felvértezve közgazdaságtant kezdett tanulni.

2,5 év klasszikus anyalét után zökkenőmentesen, de mégis jelentősen megváltozott körülmények közé tért vissza, ahol akadt egy pont, amikor úgy érezte, nem tud tovább a Tescónál dolgozni.

De a szerencse mellé szegődött, a személyes konfliktusokat az élet feloldotta és ezzel együtt jött egy új lehetőség egy újabb váltásra. Vagyis hátraarcra. Felkérték ugyanis, hogy legyen a Tesco Magyarország (akkor még áruházakért felelős) HR-vezetője. És igent mondott. Hét hónapos terhesen. 1,5 hónap múlva megszületett a kislánya és ő újra édesanyaként élte az életét. De most csak 8 hónapig maradt otthon.

– Ezt egyértelműen az időközben egy igen erős patchwork közösségé változott családom nagyfokú támogatása tette lehetővé. Megesett például, hogy a második kislányom mellett az ex-anyósom volt a bébiszitter – meséli Barbara.

Ezek a váltások azonban nemcsak a karrierje területén adtak neki sokat,

hanem megmutatták azt a szabadságot, amely a Tesco által képviselt vállalati kultúrában rejtőzött és amelyet Barbara később HR-vezetőként nagyszerűen tudott hasznosítani olyan projektek megvalósításában, amelyekkel a legfőbb célkitűzését tudta megteremteni: közösséget teremteni, értéket adni a munkavállalóknak, értéket közvetíteni a dolgozók felé.

Ezek közül a projektek közül szívügyeként említi a 2019. áprilisában létrehozott Tesco Angyal Alapítványt, amelyben a támogatási alapot 2000 munkatárs önkéntes havi adományai adják, és amelynek minden forintját megduplázza a vállalat.

Az alapítvány minden hónapban más-más összegből gazdálkodik a befizetések alapján.

Havonta átlagban 8-10 kérés fut be, amelyek között akad beteg gyerek ellátásához, beteg munkatárs életkörülményeinek javításához, vagy éppen egy-egy tehetséges csemete táboroztatási/továbbképzési költségeihez való hozzájárulás kérése is.

– Mindenkinek próbálunk segíteni, mert hisszük, hogy a figyelmesség, a másikhoz való odafordulás, a másikra való odafigyelés csodákra képes. És ezt nemcsak a saját közösségünkre, hanem a vásárlóinkra is igyekszünk kiterjeszteni, hiszen kiskereskedelmi cégként felelősek vagyunk a jövőnkért, ami egyértelműen a ma emberén múlik, dolgozzék bármilyen pozícióban és járjon be bármilyen karrierutat – hangsúlyozza Szigeti Barbara.

Támogatott tartalom

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Kiemelt kép: Szigeti Barbara/Tesco

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely