Barion Pixel Skip to content
AI és a vállalkozás, mesterséges intelligencia

Az AI-marketing: a vállalkozónők következő nagy lépése

A digitális világ folyamatosan változik, és a vállalkozók számára kulcsfontosságú, hogy lépést tartsanak a fejlődéssel. Mostanra az AI-marketing egyre inkább előtérbe kerül, és a női vállalkozók számára is fontos, hogy megismerjék és megértsék ezt az új irányt. Ebben a cikkben felfedezzük, miért van szükségünk az AI-marketingre, és miért javasolt minden vállalkozó nőnek komolyan foglalkoznia vele.

A Mesterséges Intelligencia már nem a jövő, hanem a múlt

De legalábbis bőven a jelen. Már nem kell megnyitnunk azt a kérdést, hogy a Mesterséges Intelligenciának milyen hatása van az életünkre, kell-e vele foglalkoznunk vagy sem.

Ez a folyamat évtizedekkel ezelőtt elkezdődött, amit most a legtöbben látunk és hallunk, az csak a jéghegy csúcsa. Sokan csupán tavaly ősszel, vagy idén tavasszal szembesültek ezzel, amikor berobbant a Chatgpt, de az AI nem csak ebből az egy programból áll.

Számtalan területen könnyíti meg az életünket napi szinten, legyen szó akár a keresőmotorokról, a Google Maps-ről, az okosotthonok programjairól vagy épp a közösségi média felületekről. Úgy szivárogtak be ezek a mindennapjainkba, hogy talán észre sem vettük, milyen sokban könnyítik meg a dolgunk.

És ennek a következő szintje, hogy nem csak magánemberként, hanem vállalkozóként is érdemes számolni vele.

Az AI-marketing ereje

AI-marketing alatt értjük a marketingnek azt az irányát, ami már bevonja az AI alapú eszközöket is egy vállalkozás működésébe, életébe és kommunikációjába annak érdekében, hogy az hatékonyabb, profibb és gyorsabb legyen.

Az AI-marketing lehetőségei végtelenek. Gondoljunk csak bele, hogy az AI segítségével személyre szabott üzeneteket küldhetünk az ügyfeleinknek, amelyek jobban megértik és szólítják meg őket. Ez növeli a konverziós arányt és a hűséget, amely kulcsfontosságú a vállalkozások növekedéséhez.

Emellett az AI segíthet a költségek csökkentésében és a bevétel növelésében. Az AI-alapú chatbotok például 24/7 elérhető ügyfélszolgálatot biztosítanak, így csökkentik a munkaerőköltségeket, miközben javítják az ügyfélmegelégedettséget. És az sem elhanyagolható, hogy az AI a kampányok elemzésében és optimalizálásában is segíthet, így könnyebben alakíthatjuk ki a nyereséges stratégiánkat.

Nézzünk néhány példát arra, hogy hol segíthet az AI-marketing a legjobban:

Személyre szabott tartalomgyártás: Az AI lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy az ügyfeleik személyes preferenciáira alapozva hozzanak létre tartalmat. Például, egy online ruházati bolt az ügyfél korábbi vásárlási szokásai alapján személyre szabott ajánlatokat készíthet, növelve ezzel a konverziós arányt.

Keresési optimalizáció: Az AI segítségével pontosabb keresési eredményeket kínálhatunk az ügyfeleknek, ami növeli a weboldal forgalmát és javítja a találati arányokat.

Kampányelemzés és optimalizálás: Az AI gyorsan és hatékonyan elemzi a marketingkampányok eredményeit, és javaslatokat tesz az optimalizáláshoz. Ez segít a vállalkozásoknak gyorsan reagálni a változásokra és növelni a hozamokat.

Kreatívok készítése: Az AI segítségével akár percek alatt készíthetsz videót egy blogposztodból, megszólaltathatod a saját hangodon az Avatarod, vagy épp gyárthatsz le nagy mennyiségű verziót egyetlen képből.

Természetesen rengeteg más irány is van még, de ha már ezekből bevetsz néhányat, máris növelni fogod a céged eredményességét és hatékonyságát.

Hogyan kezdj neki?

Elsőre talán sokkoló lehet, hogy több ezer AI alapú program áll ma már a rendelkezésünkre, amelyek zöme természetesen elsősorban angol nyelven érhető el.

Éppen ezért hoztuk létre az AI marketing közösséget, hogy segítséget nyújtsunk a kezdeti lépésekhez, bemutassuk a számunkra leginkább bevált programokat és megosszuk egymással a jól bevált tapasztalatokat.

Mivel szerettük volna, ha elindul egyfajta szemléletformálás a hazai kis- és középvállalkozások, valamint tartalomgyártók, marketingesek körében, ezért 202.3 augusztusában elindítottunk egy 21 napos AI-kihívást, a Zsolya Challenge-et (ennek anyagát megtalálod a Zsolya honlapján), amely során közel 100 különböző AI-alapú programot és eszközt mutattunk be vagy teszteltünk, és szakértőink segítségével sajátítottuk el a szövegírás, a vizuális tartalomgyártás, valamint a jogi és pénzügyi ismeretek területén.

Összegezve tehát: az AI nem csak egy múlandó hóbort, ahogy a social media sem lett az végül.

Beépül a mindennapjainkba és hogy Te miként és mire használod, már csak rajtad áll. Az első lépés azonban mindenképp az, hogy tudatosítsd magadban: nem az AI fogja elvenni a munkád, hanem azok a tudatos szakemberek, akik megtanulják azt használni!

Ez a cikk az AI segítségével készült, de nem jöhetett volna létre dr. Szabó Orsolya gondolatai és lektorálása nélkül.

Nyitókép: Freepik

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely