Barion Pixel Skip to content
Siker, Dobogó progarm, -Soiómogyi patrícia

„A sikerhez nem elég jó szakembernek lenned – vállalkozni is tudni kell”

Vállalkozást építeni sok mindenre lehet: Anita kézműves sajtokra alapozta a cégét, Patrícia egy új módszert hozott be a magyar ingatlanpiacra, a szenvedély és a tudásvágy azonban közös bennük. A SEED Alapítvány vállalkozástámogató képzése ehhez tette hozzá a tudást és a rendszert is.

A cikk létrejöttét a SEED Alapítvány támogatta.

Vállalkozó és a vállalkozást tervező nőknek indít egész éves programsorozatot a SEED Alapítvány

Sok egykori „dobbantós”, ma már elismert vállalkozó. Közülük mutatunk be most két sikertörténetet.

„Naponta szembesültem a tipikus magyar negativitással”

Dr. Somogyi Patrícia, a „home staging” módszer hazai nagykövete többszörösen nehezített pályán kezdte a vállalkozását 12 évvel ezelőtt: úttörő szemléletet és szolgáltatást hozott az ingatlanpiacra, miközben otthon két kislány várta. Extrém tudatossága segített felépíteni a vállalkozását.

Dr. Somogyi Patríciát, a 2013-as Dobbantó Program egyik résztvevőjét saját lakása eladása terelte új karrier felé: olyan módszer után kutatott, amely a válság kellős közepén döcögő ingatlanpiacon segít a legjobb áron értékesíteni a családi otthont. Így talált rá a home staging, azaz a lakásfelkészítés módszerére, amely az Egyesült Államokban már a hetvenes évek óta bevett gyakorlat az eladó ingatlanok, az azokban rejlő lehetőségek bemutatásra.

Az eredetileg közgazdász doktor Patrícia nemcsak két saját lakását adta el többmillió forinttal a becsült ár fölött, hanem sorban a hozzá forduló ismerősökét is. Annak, hogy gyarapodó tudását és tapasztalatát vállalkozássá fejlessze, a rá jellemző tudatossággal látott neki.

Dobogó Program, SEED Alapítvány Somogyi patrícia, siker
dr. Somogyi Patrícia ma már saját akadémiáján oktatja a home staginget

Nehezített pályán indult, hiszen egy hazánkban merőben új szolgáltatást kellett megismertetnie az emberekkel, ami nyitottságot és szemléletváltást követelt az ügyfeleitől. Az ugyanis, hogy az általános „úgyis eladom, már nem költök rá” szemlélet helyett valaki akár milliókat költsön az eladósorba került ingatlanjára, forradalmi gyakorlatnak számított. Amikor azonban elterjedt, hogy a home staging módszerével a több éve „beragadt” lakásokat is el lehet adni, ráadásul milliókkal a remélt ár felett, Patríciát sorra keresték meg az leendő ügyfelek.

– Bár naponta szembesültem a tipikus magyar negativitással, a passzív és kifogáskereső hozzáállással, nagyon hittem a dologban és nem hagytam magam eltántorítani.

Tudtam, hogy ez egy működő módszer, ráadásul nem az én egyéni tudásomon múlik a siker, hanem bárkinek sikerül elsajátítani, aki időt és energiát áldoz rá – mondja Patrícia, aki évek óta már oktatja is a home staginget.

Patrícia ugyan közgazdász doktorként előnnyel indult saját vállalkozása beindításában, a SEED Alapítvány 2013-as Dobbantó tréningje mégis fordulópontot jelentett a karrierjében.

– Akkor tudatosult bennem végleg, hogy én a home staginggel szeretnék foglalkozni, és teljes erőbedobással belevetettem magam a vállalkozói képzésbe. Olyannyira, hogy a végén egy hetven oldalas üzleti tervvel a kezemben távoztam. Tudtam, hogy csak kellő tudatossággal lehetek sikeres. Az egyetemen is odatettem magam, hajtott a tudásszomj, de a gyakorlat teljesen más.

A Dobbantó képzésén éppen azt a gyakorlati tudást kaptam meg, rendszerbe szedve, amire szükségem volt, és mindent, amit tanultam, rögtön át is ültettem a gyakorlatba.

Az, hogy végigmentünk minden területen, amire cégvezetőként rá kellett látnom, és megtanultam, mire kell figyelnem, nagyon sokat segített a tudatos vállalkozásban – meséli Patrícia.

Dobogó esemény, SEED Alaítvány, MSP Home Staging

A Dobbantó vállalkozásfejlesztési tréningje felkészítette azokra a nehézségekre is, amelyek bevallása szerint „szintenként” más-más kihívást jelentettek.

– A számok, a komplex kép átlátása nekem soha nem okozott gondot, a vezetői attitűd elsajátítása, embereket irányítani, motiválni, számonkérni sokkal inkább. Nekem nem megy rutinból a csapatmunka, jobban szeretek a saját világomban elmerülni, megyek a saját fejem után – mondja.  

A cégvezető helyzetét nehezítette, hogy kismamaként vágott bele a vállalkozásba: egy- és hároméves lányai várták otthon. Ezen a téren újabb előítéletekkel kellett megküzdenie.

– Ahogy a home staging módszere, az is forradalmi gondolatnak tűnt, hogy gyerekek mellett építsek vállalkozást. Naponta megkaptam, hogy otthon lenne a helyem, nem dolgoznom kellene, pláne nem vállalkozást építeni. Érdekes, de ezt még ma is megkapom, pedig már a kisebbik lányom is 13 éves…

Ma már tudom, mennyire fontos az önazonosság, az üzletben és az anyaságban is, hogy tudni kell bűntudat nélkül időt fordítani magunkra, a vállalkozásunkra is. És hogy nem szabad elnyomni azt a mocorgó szenvedélyt, ami szerintem minden vállalkozó nőben ott mocorog belül.

Szerencsére ma már egyre több nő engedi meg magának, hogy menjen az álmai után – zárja Patrícia.    

„Láttam, a sikerhez nem lesz elég, ha világbajnok sajtokat készítek”

Kun Anita a CSÍZ Sajtműhely tulajdonosa a konyhájában kísérletező egyedülálló édesanyából lett a kézműves sajtok mestere és egy sikeres vállalkozás vezetője. A vállalkozás nem jött zsigerből, de hamar felismerte, hogy a sajtkészítés mellett sok más készségét is fejlesztenie kell.

A család asztalára tett egészséges, minőségi élelmiszerek utáni vágy motiválta Anitát abban, hogy kis konyhájában nekiálljon házi sajtok készítésével kísérletezni. Ma is emlékszik az elsőre, egy lilahagymás gomolyára, bevallása szerint igazi AHA-élmény volt. Ahogy arra is, hogy nőtt organikusan sajtjai rajongótábora.

– Én nem sütit vagy bort vittem vendégségbe, hanem mindig sajtot, hatalmas sikere volt! Elkezdtek rendelni tőlem a barátok, ismerősök, és egyszer csak azt vettem észre, hogy ez már több, mint hobbi. Rengeteget kutattam, tanultam, kerestem, kitől tanulhatnék, és 2010-ben még nem volt olyan egyszerű tudáshoz jutni, mint ma.

Siker, Dobogó, Kun Anita, CSíZ sajtműhely
Nem elég csak jó sajtokat készíteni – a sikerhez a vállalkozáshoz is érteni kell. – vallja Anita.

Eltelt két és fél év, mire a sajtkészítés vállalkozásötletté alakult bennem, akkor még menedzserként egy multinál dolgoztam. Az volt a fordulópont, amikor már annyian rendeltek tőlem, hogy éreztem, ennek van piaca, és azt is, hogy én ezt annyira imádom, hogy hosszú távon is szeretném csinálni – meséli Anita. „Szerencsés” módon ez éppen összecsengett azzal a kiégéssel, amit menedzserként megélt, ez adta a végső lökést a sajtműhely beindításához.

A multis lét valamire mindenképpen jó volt: a vállalkozói környezetben látta, mit jelent egy cég vezetése, és nagyon hamar felismerte, hogy a sikerhez nem lesz elég, ha világbajnok sajtokat készít.

– Tudtam, ahhoz, hogy ez működjön, fejlesztenem kell a vállalkozói készségeimet is, és legalább 4-5 területen fejlődnöm kell. Pénzügy, marketing, márkaépítés, nagyon sok mindenhez kell értenem, tudatosan kell sokoldalúvá válnom, enélkül halálra van ítélve a vállalkozásom… A Dobbantó képzésen ezt az üzleti szemléletet sajátítottam el, jó összefoglalása volt annak, hogy milyen területekkel és hogyan kell foglalkoznom.

Dobogó, CSíz sajtműhelyKérdésemre, hogy a vállalkozói lét melyik területe okozta a legnagyobb kihívást, Anita azt feleli: az, hogy mindegyikkel egyszerre kell foglalkozni. „Mindent meg kell csinálni, pedig a legjobban persze sajtot készíteni szeretek, és az összes többi annak a rovására megy, de hát valami valamiért…”, vallja.

A nehézségekkel az is segített megbirkózni, hogy Anita igazi támogató közegbe került a SEED Alapítványnál. „Olyan vállalkozónőkkel találkoztam, akik ugyanolyan nehézségekkel küzdöttek, mint én, esetenként ugyanolyan küzdelmes magánéleti helyzetben építették a vállalkozásukat.

A tanárokról pedig csak annyit, hogy a nagy részükkel a mai napig kapcsolatban vagyunk, mindig an kihez fordulnom, ha kérdésem adódik!” 

Hogy Anitának mit jelent a vállalkozás, egy szóban meg tudja fogalmazni: szabadságot. Ma már semmi pénzért nem menne el másnak dolgozni, hiszen végre a helyén van.

„Mindig úgy éreztem, hogy nekem szűk az alkalmazotti lét, bennem több van. Alkotó ember vagyok, szeretek a magam ura lenni, kitalálni a dolgokat, még ha néha nehéz is”, vallja.  

Anita nemcsak megélhetést és egy életre szóló szenvedélyt, hanem a szerelmet is a sajtkészítésnek köszönheti: férjét egy termelői piacon ismerte meg, ahol a férfi méhészként mézet árult. A közös értékek és életstílus, az azonos örömök és problémák hamar meghozták a szerelmet, s a férfi ma már sajtmesterként erősíti a családi vállalkozást.

A munkamegosztás világos: Anita kitalálja, férje megvalósítja a dolgokat. Mivel rengeteget dolgoznak, elmosódnak a határok a munka és a család között, így valósággal szimbiózisban élnek a sajtműhellyel. „Nem vagyok álszent, nem csinálnám, ha nem érné meg, de számomra ez a vállalkozás elsősorban nem erről szól. Lelke van és hatalmas örömöt okoz; először nekem, amikor készítem a sajtokat, másodszor annak, aki megveszi tőlem. Én ezért csinálom.

A pályaválasztás előtt álló két nagyobb gyerekemnek is azt tanácsoltam, hogy olyan pályát válasszanak, ami akkora örömöt okoz nekik, mint nekem a sajtkészítés!

Hasonló tartalmakat ITT olvashatsz. Ha tetszett a cikkünk, oszd meg másokkal, és kövess bennünket a Facebook-, valamint Instagram-oldalunkon is.

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely