Barion Pixel Skip to content
dévényi kathy 3 LPSM

Dévényi Kathy az újrakezdésről: „Számomra nincs olyan szó, hogy lehetetlen”

„Talán az a titka az újrakezdéseimnek, hogy nem állok ellent. És amikor elkezdek valamit, akkor számomra nincs olyan szó, hogy lehetetlen” – mondja Dévényi Kathy, aki énekesnőnek készült, éjszakai bárokban énekelt, végül az ország egyik legismertebb sminkese lett. Már akkor műszempillát tanított feltenni, amikor a legtöbben még azt sem tudták, mi az, hogy tincses műszempilla… Neve nem csak a sminkes, a kozmetikus szakmában is fogalom. Napjainkban pedig egy sikeres bőrápoló márka tulajdonosaként a hatékony és minimalista bőrápolást népszerűsíti.

Néhány évvel ezelőtt, huszonöt évnyi intenzív munka után egy komolyabb kiégéssel és elcsendesedéssel találta szembe magát Dévényi Kathy.

– Olyan érzésem volt, mintha egy előszobában ülnék négy zárt ajtóval, de egyelőre nem tudom, melyiket kell kinyitni.


Visszakanyarodni már nem szerettem volna, hiába rágták sokan a fülemet, hogy kezdjem el ismét a profi menyasszonyi smink szolgáltatást vagy egy új sminkiskolát. Ám amikor túl vagy ezeken a dolgokon, és abban szinte mindent megcsináltál, akkor már nem fordulsz vissza.

Maradtam tehát a nihilben, ültem az „előszobában”, és vártam azt a négy ajtót, hogy valamelyiknél majd csak lesz mocorgás – idézi fel a pár évvel ezelőtti csendes időszakot a sminkmester.

A mocorgásra várva persze éber volt, mivel abban hisz, hogy ha előttünk áll egy lehetőség, akkor a szabad választásunkon múlik, hogy megfogjuk, beleugrunk vagy elengedjük, elhessegetjük.

A tanítástól a márkabevezetésen át a kiégésig

– Lassú folyamat, amíg az ember leér a gödör aljára.

Aztán elkezdtem figyelni és sokat olvastam arról, hogy egy bizonyos életkor után azoknak a szervezete, akiknek segítő munkájuk van (és azt beleéléssel csinálják) húz egy határt, és azt mondja, hogy ácsi. Amikor ezt felismertem, megnyugodtam – beszélt burn outjáról Dévényi Kathy, aki eleinte, ‘95-től egyéni tanítványokkal foglalkozott, majd ‘98-ban indította el a professzionális iskola rendszerű nappali sminkes képzést.

dévényi kathy

– Jó volt az oktatói gárda, jók voltak a tanítványok, sikeresen működött az iskola, úgy éreztem, hogy van létjogosultsága. 2008 környékén  éreztük, hogy valami baj van, amikor még nem is tudtuk, hogy válság van.

2014-ig még tanítottam, a menyasszonyi smink szolgáltatásunk pedig 7 éven át dübörgött – meséli a tréner és beauty coach, aki több sminkmárkát is bevezetett Magyarországra, sőt más cégeknek is segített sminktermékek bevezetésében a kozmetikusok felé.

Nagy lendülettel a nulláról is el lehet rugaszkodni

Dévényi Kathy egyik legnagyobb erőssége, hogy többnyire mindent a nulláról talált ki és hitelesen át tudta adni mindazt a tapasztalatot – a sminkeléstől az eladástechnikáig –, amire az idők során szert tett.

Általában három lépéssel előre kigondolja, hogy ha valamibe belefog, akkor annak van-e létjogosultsága. Onnantól viszont maximálisan hisz abban, amit csinál.

Így jött létre Kathy új „szerelemgyereke”, az LPSM Skincare márka is, amely a klasszikus “célközönség kiszolgálás” helyett problémafókuszú, hatékony és minimalista bőrápolást favorizál.

Címkézés közben cserélt tudást 3 hatóanyag-varázslóval

– 2019-ben, amikor az általam később átvett gyártómanufaktúra 30 éves volt, felhívott egy ismerősöm ismerőse: „Kathy, három idős hölgy eladja a sikeres kozmetikumokat gyártó cégét, biztosan tudsz segíteni, hogy új tulajdonost találjanak”. Már mindhárman 80-on felül voltak.

Sokat beszélgettünk, hogy mit szeretnének, és hétről hétre visszajártam hozzájuk, egyre több mindent akartam tudni. Segítettem nekik címkézni és közben tapasztalatot cseréltünk – osztotta meg az LPSM eredetsztoriját a sminkmester, aki egyfajta időkapszulában érezte magát az egykor a szépségiparban dolgozó hölgyek között, akik a gyártástól a töltésen át a kiszállításig mindent maguk intéztek, három évtizeden át. Csodálattal tekintett rájuk.

– Soha nem akartak “nagyra nőni”, hiszen egy kozmetikai nagyvállalattól, felelős pozícióból, lényegében a csúcsról jöttek el. Ezzel a tapasztalattal alkottak népszerű termékeket, amelyekben az összetevők önmagukért beszéltek és előremutatóak voltak. – magyarázza Kathy. 

A szakmai elhivatottság és a bevétel mellett az is kulcselem volt a három hölgynél, hogy találkozzanak, frissen tartsák a gondolkodásukat és a nyugdíj felé haladva legyen olyan elfoglaltságuk, amellyel újdonságokat tudnak alkotni. – mutatott rá Kathy.

dévényi kathy LPSM

Így fordította előnyére a karanténidőszakot

– 2019 év végével tervezték lehúzni a redőnyt, ám az éves árbevétel alapján azt láttam, hogy nem lesz üzletember, aki erre ugrik. Először arra gondoltam, hogy csak a recepteket venném meg, de kikötötték, hogy csak mindent egyben adnak el.

Eldöntöttem, hogy belevágok.

– Volt egy olyan érzésem, hogy nincs szívem ezt veszni hagyni, hatalmas érték, amit 30 éven át véghez vittek.

Iszonyatosan örültem az első lezárásoknak a járvány idején, mert akkoriban tudtam jobban elmélyülni a kozmetikumgyártás kitanulásában

– osztja meg velünk a vállalkozó, aki bár kozmetikusként és felhasználóként is számtalan részletre rálátott, a manufaktúrális gyártásnak olyan összetett feltételei és szabályai vannak, amiket külön meg kellett tanulnia.. Ebben az időszakban a Házikence Tanoda vezetője – Dr. Torma Viktória- volt  a legnagyobb segítője.

Izgalmas pörgést hoztak az új termékek és a képernyő

– Először az A-, E-, F- vitaminos, tápláló, intenzív hidratáló arckrémet, másodjára a Q10 AntiAge erős antioxidáns hatású ránctalanító arckrémet, harmadjára pedig az AcneSTOP problémás bőrre kifejlesztett, intenzív hidratálást biztosító, nyugtató krémet alkottuk meg a fiatal vegyészmérnöknő munkatársunkkal közösen.

– Három fő termékből egy év alatt 8-9 termékünk lett. Sok munkával járt, de végig tudtam, hogy milyen végeredményt szeretnék látni.

A brand kialakításába Máté és Dani fiamat vontam be – meséli a márkatulajdonos az egyik legpörgősebb időszakról, amely aztán a Cápák között című üzleti showműsorban való szereplést is magával hozta.

dévényi kathy LPSM
Fotó: RTL Cápák között

Az adásnak és a termékek magas minőségének köszönhetően „letámadták” a vásárlók a webshopot, egyre több figyelmet kaptak a kozmetikumok, és azóta is sok-sok visszajáró vevőjük van.

Ma már az egyik legnagyobb drogériában is beszerezhetők az LPSM Skincare termékei, amelyek nemcsak a hatóanyagok, hanem a minimalista csomagolás miatt is jól mutathatnak a fürdőszobákban.

A filozófia, amit már kozmetikusként is magáénak érzett

– Legalább 5 új termék ötlete van a fejemben, már próbagyártások is voltak. Ilyen például az arctisztító-sminklemosó tej, a levendulavirág-víz, valamint az AHA savas, tejsavas éjszakai krém. Jelenleg ötféle szérum, háromféle krém és egy testápoló alkotja a termékpalettánkat. – sorolja.

– Nagyon sokan keresik és szeretik például a HairBoost szérumot, amely egy intenzív hajas fejbőr ápoló, vitalizáló, hidratáló készítmény. Napi használatával csökken a hajvesztés és hajerősítő eredményt is produkál

– ismerteti a színes portfóliót Dévényi Kathy, aki a bőrápolásban kifejezetten fontosnak tartja, hogy ne korosztályok vagy nemek alapján célozzuk meg a közönséget, hanem az adott problémára, kihívásra (például az aknéra) keressünk megoldást. Mindezt kozmetikusként is így kezeli.

Dévényi Kathy, az LPSM Skincare szíve-lelkeként mindig látja a következő lépést, akár 5-10 évre előre. Boldoggá teszik azok a lépcsőfokok, amiket az elmúlt 3 évben sikerült bejárnia. Újabb termékek, a növekedés lehetősége, magyar kozmetikumként még ismertebbé válni és persze a minimalista bőrápolást népszerűsíteni – sok cél áll még Kathy előtt.

Fotók: Dévényi Kathy

 

Tetszett a cikk?

Megosztás:

Ajánlott cikkek:

2024 © NŐI VÁLTÓ - Minden jog fenntartva | Weboldal: Kardos Gergely